Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Universele potgrond voor zaailingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Universele potgrond voor zaailingen

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Ik zou zodra mijn zaadjes aankomen willen beginnen zaaien (als dat mogelijk is natuurlijk). Ik heb Plagron lightmix gekocht waarop staat dat je zaailingen er in kunt planten maar het wordt toch afgeraden door Plagron zelf. Zou universele potgrond van bv Gamma of Brico goed zijn? Ik vind in de winkels bij mij in de buurt (heb geen auto) geen stekgrond maar wel zaaigrond. Zou dit te doen zijn voor die twee weken na het ontkiemen en voor het overzetten of maak ik het mezelf moeilijk. In de ene topic zeggen mensen dat het okay is en in de volgende is het not done, allemaal een beetje verwarrend dus.
    Stay blessed, never stressed

    #2
    Ik gebruikt nooit geen stekgrond gewoon direct in grond die je gebruikt
    ik gebruik zelf canna terra proffesonal
    is voor 1 week voorbemest volgens
    tot nu toe gewoon tevreden maar ik denk dat het met universelempotgrond ook wel werkt
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3
      En dan start je een nieuw topic en dan hoop je maar 1 antwoord te krijgen?

      zaaigrond is goed.
      Doe de pot vol Lightmix en maak een kuiltje van 5-10cm diep die je vult met zaaigrond.

      De gewone grond die je bij de super koopt enzo is zwaarder bemest dan lightmix.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Welke grond heb je uiteindelijk gebruikt? Mijn wietzaadjes gaan elk moment ontkiemen en ik wilde ze in een kuiltje van universele potgrond doen (in 15l potten, de rest van de aarde is universele potgrond gemixt met biobizz allmix). Ik heb momenteel geen beschikking tot zaai en stek grond

        Comment


        • Helemaal Top
          Helemaal Top commented
          Editing a comment
          Wiu, geen stress. "Elk moment ontkiemen?" Zit je er bovenop met een vergrootglas? Als ze nu nog dicht zitten dan redt jij het morgen avond ook nog. Ik vergeet het soms een paar dagen en dan zit er een wortel aan van bijna 2cm en dan redt ie het nog. Nou, uhm, ik gebruik meestal zaai en stekgrond maar dit jaar was ik te lui en heb ik 5x in potgrond gezet. Ze gaan als een trein.

        • Wiu
          Wiu commented
          Editing a comment
          Helemaal Top ze zitten niet dicht. Iniedergeval bij eentje zie ik al dat ie open is met een mini wit puntje dat eruit groeit. Dus de ander zal naar mijn idee gauw volgen.

          Edit: kan ik de ene die open is dan al het beste gelijk in de grond doen? Of kan morgenochtend ook? Ik zou dan 1 dode zaailing uit mijn 15l pot halen (ik heb momenteel 2 15l potten met een dode plant, en 2 15l potten met zaailingen die al bijna 2 weken niet boven de grond komen), laag universele potgrond er op gooien en daar een kuiltje maken en de nieuwe zaailing daar in doen.

        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          Wiu Zodra het worteltje er ongeveer een halve centimeter uitkomt pas uitzaaien. Check maar eens mijn kweekverslagje (https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...prise-270w-led), ik had ze meteen nadat ik de foto's had genomen in potgrond gestoken.

          Gewoon wachten tot morgenochtend of zelfs morgenavond. Ja dat zou gewoon moeten lukken. Als het echt niet lukt raad ik je toch aan om effe online een zak te bestellen. Dan ben je de volgende keer wel zeker dat het goed lukt.

        #5
        CherryPirate hoe heb jij de aarde "voorbereid" voordat je de ontkiemde zaadjes in de grond deed? Heb je 24 uur vantevoren de aarde zo nat gemaakt dat het er van onder uit kwam en daarna laten inzakken, of heb je gewoon vlak vantevoren de aarde vochtig gemaakt?
        Ik vraag me af of ik morgenochtend gewoon de pot met aarde kan her-gebruiken van 1 van de dode zaailingen (die hebben er ongeveer 2 weken in gezeten en bevatten universele grond en biobizz allmix dus nogal zonde om weg te gooien), die heb ik ongeveer 3 dagen geleden voor t laatst water gegeven en de aarde is gewoon nog vochtig momenteel.

        Comment


        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          Ik heb gewoon dus de aarde uit de zak genomen, mijn twee handen bij elkaar gewreven boven de pot zodat de grond goed luchtig is en dan gewoon aanvullen, meteen goed vochtig genoeg gemaakt (mag echt wel nog een beetje water uitlopen als je in de grond knijpt) en dan het zaadje er in geplonst met het worteltje naar beneden. Ik heb dat gewoon een kwartiertje ofzo voordat ik de zaadjes in de grond stak gedaan.

          Het is altijd wel eens het proberen waard.

        • Wiu
          Wiu commented
          Editing a comment
          CherryPirate bedankt, dan ga ik dat ook gewoon proberen. Hoe heb je in de volgende dagen daarna water gegeven? Alleen geneveld als bovenste laag droog was, of echt wat ml afgemeten?

        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          Veel succes man! Ja gewoon met de plantspuit eens goed de grond vochtig maken als de bovenste laag te droog werd en af en toe eens voelen hoe droog de grond vanbinnen is. Het is echt beter dat je ze iets aan de droge kant laat dan ze te nat maakt.

          Gewoon op je gevoel af gaan, ik raad je aan om eens op YouTube te kijken hoe anderen het doen, dan kan je altijd daar je eigen conclusies uit trekken. Ik maakte me in het begin ook echt zorgen over de dames maar nu laat ik ze gemakkelijk eens een goeie 10-12 uur met rust.

          Komt allemaal wel goed
      Bezig...
      X