Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Afgebroken hoofdstam

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Afgebroken hoofdstam

Korting op 420shop
    hallo,

bij het binden van de hoofdstam naar beneden met een touw knakte deze plots .
    Het vrouWtje in kwestie vertoonde sinds 1 week net haar eerste bloeiverschijnselen...
    geen goed nieuws dus. Het is een breuk net onder een node, de stam is daar ongeveer 1 cm dik en recht afgebroken nu..
    ik heb geprobeerd met tape om
    hem terug rechtop te houden en dat leek te lukken maar na 6uur was de tape losgekomen en was het terug een open breuk geworden met bruine verkleuring van de wonde..
    je hoort me al komen, hoe lang kan ik
    nog doorgaan met proberen spalken of geef ik het afgebroken stuk beter op en verzorg de wonde zoals het moet ...?
    De breuk is na node 7 of 8 geloof ik
    het afgebroken stuk bevat 4 nodes

Graag wat pro advies van jullie !! Thanx
    ps : ik ben lomp
    sorry da ik geen foto’s heb getrokken..

steek dat afgebroken stuk in fles water en zet het er bij
    God was never on your side..

Comment

Betreft het hier een foto of autoflower? Oja, foto's kan altijd nog.

Comment

Als-ie niet meer vast zit gaat het niet goed komen.
        Dan kan je 'm in een fles water zetten of aan je konijn geven.
        Als-ie nog vast zit kun je 'm spalken en steunen, dan heb je grote kans dat die het blijft doen.
        Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Sateprikkers en wat thrips?

Comment

• Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            Ik bedoelde tie wraps

• Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Rips.. Tie Rips

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            evenwoord..
            zowel tiewraps als tie rips worden gebruikt

Ketelhuis Okay, ik dacht al, wat bedoelt ie nou.

Comment

Hey mannen,
            hier enkele foto’s
            nik had de stam die enkel nog verbonden was met 1 dun vezeltje en letterlijk verder mooi recht afgebroken was terug gelijmt, getapet beter gezegd met gele elektriciteit plakband zoals op fotobeelden zien is. Wat klungelig gedaan wel maar ik was toen in paniek
            auto flowers en het lijkt alsof het terug goed komt.
            het afgebroken stuk vertoont al terug een blaadje die rechterop gaat staan en de stam zelf komt stilletjes maar zeker ook terug rechter uit zijn hangende positie. Hopelijk word deze geen Herman door de stress...??
            Attached Files
            Last edited by Noluckforme; 27th April 2019, 10:13.

Comment

Na 6 uur was de tape losgekomen en was de breuk weer volledig open. Na de 2 de maal herstellen lijkt het nu goed te gaan zoals op de foto’s hopelijk te zien is

Comment

Volgende keer wanneer je zoiets overkomt ... Ducttape. I d e a a l voor dit soort ongelukken. Ikzelf gebruik het ook. Stevig, plakt goed en geen saté prikker nodig. Dat elektriciteit spul, daar zit aardig wat rek op. Ducttape niet. Autoflower zeg je. Die gaat wel aardig wat stress hebben. Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen met die plant. Succes met de kweek!

Comment

• Ketelhuis
                  Ketelhuis commented
                  Editing a comment
                  Heb vorige week ook perongeluk de hoofdstam van mn AF geknakt , hing ook nog maar aan een paar vezels vast.
                  Idd wat ducttape alleen van stress heb ik totaal niks gemerkt, er wordt aangeraden de tape zeker 2 weken te laten zitten maar na 2 dagen was het helemaal genezen en 2 nieuwe nodes gegroeid.
                  Ik denk dat AF toch wel stressbestendig zijn in dit soort gevallen vanwege hun rudaralis genen.

Jeetje wat een ongelukkig voorvalletje..
                het gaat je niet lekker mee, je nickname deed de eer aan..

Ik hoop dat je arme plantje nog enigzins gaan herstellen en de kweek mag afronden.

​​​​

Comment

Footer Left Ad

Collapse
              Bezig...
              X