Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Toppen schieten uit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toppen schieten uit

    Korting op 420shop
    Nu begin ik mij toch zorgen te maken over enkele toppen bovenaan die vreemd uitschieten.
    Is dit nu een 2de bloem?






    6C700AF2-D055-449F-8555-9E9882E1439A.jpeg





    1CF26EA5-23D0-48C7-9710-23285A2EE216.jpeg
    Attached Files

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    #2
    Dat extra topje, foto1, of uitsteeksel wat eruit groeit is een foxtail.
    Waarschijnlijk veroorzaakt door te warm op precies die plaats.

    Dat witte topje, foto2, is lightbleach, er is geen bladgroen op die plaats, dus ook geen fotosynthese, dus ook geen thc.
    Komt bijna alleen bij LED voor, als het licht er te dicht op hangt.

    Beide zijn te voorkomen door het licht verder van de planten te houden tijdens de bloei.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Precies at qnq zegt idd.
      Al lijken ze verdacht veel op de Strawberry haze toppen die ik de vorige ronde heb gekweekt (al had ik geen last van die light bleach).
      Daarbij had ik goed op de warmte en lamphoogte gelet. 26gr max met lamp aan op tophoogte.
      toppen met foxtails hadden daar een lichtsterkte van 76.000 lux dus dat is niet grensoverschrijdend.

      Het zag eruit alsof ze een soort 2de bloei in gingen waarbij er nieuwe stukken top werden aangemaakt die witte haren hadden en de "oude" top al bruin was.
      Uiteindelijk super lekker zoet wietje geworden maar geen goeie oogst en ook voor het oog was het niet zoals het hoort te zijn

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        2de bloei doen ze als ze zich super goed voelen. Zijn zeg maar de goede foxtails.

      #4
      De lamp hing op een 30 a 35 cm van de planten en kon niet hoger. Naar mijn mening waren de planten rijp genoeg en heb ze gekapt. Volgende keer rekening houden met de toch beperkte hoogte in mijn 180 hoog tentje. Dit weekend meer hierover in een nieuw verslag.

      UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

      Comment


        #5
        Zien er heel apart uit zeg
        Ad usum proprium!

        Comment

        Bezig...
        X