Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wietplant is helemaal slap naar 1 kant gaan hangen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietplant is helemaal slap naar 1 kant gaan hangen

    Korting op 420shop
    Toen ik vanochtend vroeg thuis kwam, trof ik 1 van mijn wietplantjes(autoflower) helemaal slap hangend naar 1 kant gebogen aan. Ik had toen het idee dat het misschien een water tekort kon zijn en heb elk plantje 100ml water gegeven. Ik durfde niet meer te geven voor het geval dat het een water overschot blijkt te zijn. Echter nu ik een paar uur later weer kijk, hangt de plant er het zelfde bij. De foto waar de plant niet hangt is dezelfde plant maar dan 2 dagen geleden. De planten staan in 16 liter potten, universele potgrond gemengd met biobizz allmix (zelfde mix als vorige kweek en daar had ik geen problemen mee), staan ongeveer 5 uur per dag in de directe zon buiten en in de nacht worden ze weer binnen gezet. Misschien nog wel handig om te weten: ongeveer 5 dagen geleden hebben de planten perongeluk een nachtje buiten moeten doorstaan.

    Is dit plantje nog te redden?
    Attached Files
    Last edited by Wiu; 19 May 2019, 12:09.

    #2

    Comment


      #3
      Denk dat ie ook wat water lust, ze kijk zelf al naar haar droge voeten
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


      • Wiu
        Wiu commented
        Editing a comment
        Ik heb vlak na jouw bericht alle planten 300ml water gegeven, maar de plant sterft alleen maar meer af. 1 andere plant begint ook steeds slapper te hangen... Wat kan ik verder doen?

      • Wiu
        Wiu commented
        Editing a comment
        De andere plant die slap begint te hangen, daarvan zijn de lobblaadjes ook een stuk lichter dan de bladeren die er boven groeien

      #4
      Hier een foto van het andere plantje wat ook begint te hangen. Ik begin nu wel in de stress te raken. Zou het verstandig zijn om deze 2 planten nogmaals 300ml water te geven?
      Attached Files

      Comment


        #5
        Ik heb voor het slapen gaan de 2 zielig hangende plantjes nogmaals 250ml water gegeven. De planten hangen tot op heden beiden nog slap, en zijn beiden meer verschrompeld dan gisteren.

        Comment


          #6
          Heb je ze ook in deze potten gezaaid of heb je ze al overgepot ?
          Met andere woorden: zouden de wortels beschadigd kunnen zijn?

          Buitenplantjes kun je beter buiten laten.
          Binnen kweek je zwakke plantjes en als je ze dan ineens 5 uur midden in de zon zet dan kunnen ze daar niet tegen als ze gewend zijn aan donker.
          Water gebruiken ze nu nauwelijks. Als je de potten elke keer optilt leer je wanneer water nodig is.
          Waarschijnlijk zijn ze erg zwaar nu, dat betekent te nat.
          Pas als de potten bijna niets meer wegen wordt het te droog (!)

          Ik zou maar vast een paar nieuwe zaaien
          Tis sowieso nu een betere tijd om te beginnen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Wiu
            Wiu commented
            Editing a comment
            Ze zijn in deze potten gezaaid. Ik heb deze planten al vanaf de eerste dag een paar uur in de zon gezet en dan s avonds binnen. Ze zijn dus niet eerst gewend geweest om de hele tijd binnen te staan.

            Als ik nieuwe ga zaaien (autoflowers) hoe kan ik dit dan het beste aanpakken, qua zaaien in welke pot, vanaf wanneer een paar uur zon, om de hoeveel dagen water geven, etc? Zodat ik niet weer met dode planten eindig. Mijn niet-autos vorig jaar leken wat beter tegen alles te kunnen.

          • SweetMango
            SweetMango commented
            Editing a comment
            Over water geven heeft die je al verteld. Pot op tillen.. En anders koop je tensio(?) meters.. Toch zou ik voor optie 1 gaan.

            Als je ze gelijk in de 16L pot zaai, wat je al doet is goed, niks aan veranderen.
            Plant beter buiten laten dan telkens naar binnen brengen.. En anders zo'n green house ding van action of gamma waarvan je in de nacht deksel of iets dicht kan doen.

          #7
          Bedankt voor de tips, ik ga een green house kas aanschaffen.

          Ik heb nog een laatst vraag. 2 van de 5 zaailingen zijn nu na bijna 2 weken nogsteeds niet boven de grond gekomen. Ik zie het zaadje deels uit de aarde steken maar that's it. Hoelang moet ik nog wachten voordat ik ook de hoop voor die zaailingen op kan geven?

          Comment


            #8
            Sinds gister begint de laatste plant ook zielig te doen... Die heb ik toen 250ml water gegeven, want die had al een dag of 2 geen water gehad. Wat doe ik fout, kan ik deze plant nog redden?
            Attached Files

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Want die had al twee dagen niet gehad is niet de manier.
              Til de pot op. Water geven alsie heel licht is. Niet eerder. Als de grond nat is kunnen ze wel een week zonder.
              En niet in de zon zetten als ze iets mankeren.

            • Wiu
              Wiu commented
              Editing a comment
              QnQ de plantenpot voelde zeker een stuk lichter dan de andere potten, vandaar dat ik water heb gegeven. Ik heb ze nu in de schaduw buiten gezet. Ik heb al nieuwe zaadjes tussen vochtig keukenpapier gedaan. Maar wat kan ik nu het beste doen met de nog-niet-helemaal dode zaailing, en wat met de 2 zaden die wel ontkiemt zijn maar na bijna 2 weken nog niet boven zijn gekomen?
              Edit: de zaden die nog niet boven zijn gekomen hebben al een dag of 4 geen water gekregen, alleen zijn ze 2 keer met water geneveld zodat de bovenste laag niet geheel uitdroogde.

            #9
            Ik heb een kas aangeschaft waar de planten in kunnen staan. 2 autoflower zaden beginnen al te ontkiemen. Ik wilde een guide volgen waarin de aarde eerst een flinke scheut water krijgt en daarna 24 uur moet inzakken, maar ik heb hier geen tijd meer voor. Ik wil de 2 al dode zaailingen (die voor t laatst 3 dagen geleden water hebben gekregen) uit de aarde halen, nog een beetje bewateren en alles goed mengen, er een laag universele potgrond overheen gooien beetje bewateren, kuiltje graven en dat vullen met universele potgrond die niet bewaterd is, en dan morgenochtend in het kuiltje het nieuwe ontkiemde zaadje doen. Daarna wordt de pot in de kas gezet. Is dit het beste wat ik kan doen met de middelen/tijd die ik nu tot mijn beschikking heb?

            Comment

            Bezig...
            X