Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stuifmeel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stuifmeel

    Korting op 420shop
    Ik heb minstens 1, maximaal 3 mannetjes planten en ik wilde graag het stuifmeel gaan verzamelen.
    Ik had deze manier bedacht:
    Ik knip een vertakking eraf, neem mee naar binnen en klop hem op wit papier uit en verzamel zo het stuifmeel.

    1. Is dit een goede manier?
    2. Wanneer zijn de balletjes klaar om stuifmeel te verspreiden? En hoe kan je dat zien?

    #2
    Re: Stuifmeel

    2 Als de balletjes open barsten is het stuifmeel hieruit rijp, gedurende de groei blijven deze door rijpen en open bartsen.
    1 Pak een diepvrieszak steek je tak op zijn kop erin en hang het ondersteboven aan een spijker (nagel), de zak open laten aan bovenzijde.
    naarmate de tak droogt valt het stuifmeel in je zak als je even schud .

    Heb even je vraag omgekeerd beantwoord, leekt me logischer .

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Stuifmeel

      Zet de mannelijke plant achter een raam, met pot en al op een stuk aluminiumfolie. Na een aantal dagen zul je zien dat zich op het folie een geel/groen laagje stof vormt: het stuifmeel.

      Staat je favoriete mannelijke plant in de volle grond, haal dan de meeste zijtakken weg, op enkele hoofdtoppen na, zodat het bloeiproces veel beter te controleren valt. Je kunt dan even wachten tot de balletjes in je hoofdtoppen zich enigszins gevormd hebben. Knip daarna deze hoofdtoppen los en zet ze binnenshjuis op een lichte plek in een glas water, op het bekende stuk aluminiumfolie, om het stuifmeel erop te verzamelen.


      Copy Paste uit het topic van bobo. --> Gevonden via de search functie .
      Link

      Peace

      Comment


        #4
        Re: Stuifmeel

        Thanks, zal wel ff een zijtopje ervan afknippen en die in een zakje ophangen!

        Comment


          #5
          Re: Stuifmeel

          is goede methode van aanpak en verschillende variarties op mogelijk.
          veel oogstplezier
          meest noodzakelijke is gecontroleerde omstandigheden.
          that's all to it

          iedere boer zijn/haar manier

          Comment

          Bezig...
          X