Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is mijn plantje klaar voor oogst?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is mijn plantje klaar voor oogst?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Een 3-tal maanden geleden plantte ik m'n eerste autoflower gorilla glue zaadje. Na een gezonde bloei kom ik in het stadia van oogsten. Nu vraag ik me af of m'n plantje reeds klaar is of dat ik beter nog even afwacht.

    Op de foto's kan je zien dat de knoppen bovenaan de plant al mooi amber gekleurd zijn en dus klaar voor oogste lijken. In het midden van de plant is het ongeveer 50/50 amber en witte haartjes. Maar onderaan de plant zijn de haartjes nog allemaal wit.

    Wacht ik best nog tot over de hele plant de knoppen amber kleuren of zullen de knoppen bovenaan tegen dan al overtijd zijn?

    Bedankt!

    IMG_20190618_190753_resize_23.jpg

    IMG_20190618_185022_resize_90.jpgIMG_20190618_185042_resize_13.jpgIMG_20190618_185037_resize_76.jpg

    #2
    eh... amber gaat over trichomen, niet over haartjes. Dat die haartjes nog wit zijn is op zijn hoogst een indicatie dat toppen nog niet rijp zijn, maar als ze bruin zijn betekent dat niet automatisch dat ze Wel rijp zijn...
    Je moet met een loep of liever een handmicroscoopje kijken naar de trichomen in je toppen. De kleur daarvan is belangrijk voor of je kunt oogsten of niet. Op het forum zijn hier genoeg draadjes over, dat is teveel stof om hier allemaal te herhalen.
    ziet er overigens mooi uit bij je

    Comment


      #3
      Eh Meglow
      Last edited by Ipie; 18 June 2019, 20:41.

      Comment


      • Meglow
        Meglow commented
        Editing a comment
        Eh Ipie

        laatste oogst heb ik ook in twee keer gedaan, inderzaad niks mis mee om het zo te doen

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Kan prima inderdaad...

      #4
      Laat nog maar even 2 weken staan, hij is nog mooi groen dus dat kan wel!

      ik denk dat deze nog wel even mag staan anders had deze wel goed geel geweest!

      die 'haartjes' moeten bruin zijn en als je een microscoop pakt zie je de trichomen deze moeten voor 70% bruin zijn!

      die toppies zwellen nog wel op!

      groetjes Ricky

      Comment


        #5
        Nope, tis precies wat Meglow zei, die haartjes zijn geen oogst-indicator.
        Dat bekende "milky/amber verhaal" gaat niet over de haartjes maar over de trichomen.

        Ze ziet er wel erg goed uit.
        Netjes gekweekt

        Ben je al gestopt met voeding geven ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X