Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Het gaat regenen, moet ik nu oogsten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het gaat regenen, moet ik nu oogsten

    Korting op 420shop

    Dag allen,

    Laatst mijn eerste plant geplaatst.
    Naar mijn mening op een perfecte guerilla spot.

    De plant heeft inmiddels al dikke, zware en THC-rijke toppen.
    De haartjes zijn alleen nog maar voor 15% bruin, veel te weinig dus.
    Ik las dat 50% ideaal zou zijn.

    Helaas is het Nederlandse weerbericht voor de komende tijd niet heel positief, 2 weken met alleen maar regen, regen en regen als ik het weerbericht mag geloven.
    Daarom wil ik de plant over 2 dagen (de laatste zonnige dag) weg halen en hopen op een wietje waar ik nog iets aan heb inplaats van een plant vol toprot.

    Echter kwam ik vandaag kijken en zag ik een beetje schimmel (meeldauw??).

    Ik heb de bladeren weggehaald waarop dit zat maar er zit ook een beetje op een topje.



    Aangezien de plant nog maar 2 dagen gaat staan, is het een idee de plant eerder weg te halen?
    Wat kan ik doen? ik ontvang graag advies.



    [IK KRIJG DE FOTO'S NIET GEUPLOAD VIA HIER, VANDAAR DE EXTERNE LINKJES]
    ​​​​​​​
    FOTOS:
    https://imgur.com/a/aAVfhfo

    #2
    Wat voor soort heb je staan?
    Aan de foto's te zien in ieder geval nog niet bepaalt oogstrijp.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Handig van mij om niet te vermelden, haha.

      Het betreft een +Speed autoflower van Sweet Seeds
      Last edited by QnQ; 1 September 2019, 20:32. Reden: overbodig citaat opgerookt

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Dat verhaal van 50% van de haartjes moeten bruin zijn is redelijk bullshit trouwens.
        Deze kunnen denk ik zo nog wel 3 weken hebben. Maar wel veel kans op rot indd. Als je dagelijks kunt checken zou ik ze laten staan.

        Of kun je heel misschien een soort afdakje maken van doorzichtig plastic, zodat je planten droog blijven staan? (wel weer netjes opruimen natuurlijk.)

      #4
      Dagelijks checken zou eventueel mogelijk zijn maar wordt wel lastig. Ook door mijn beperkte kennis.

      Daarnaast is een afdakje niet echt mogelijk omdat de plant anders te veel op gaat vallen.

      Omdat de plant nu al een schimmel vertoont twijfel ik dus heel erg of ik deze nu, over 2 dagen of veel later (met grote kans op toprot) moet weghalen.

      Comment


        #5
        Tja, iets waar ik je niet echt ik kan helpen.
        Ik heb ook geen glazen bol waarin ik kan zien of jou plantjes gaan rotten ofzo. Het is dus gewoon een gok om ze te laten staan.

        Maar aan de andere kant zijn ze echt nog niet oogstrijp...
        Het is wat je zelf wilt dus.
        Het word trouwens wel gewaardeerd hier om jezelf ff voor te stellen voordat je vragen stelt etc..
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #6
          Als ik ze al wel zou oogsten, zou ik dan wel effect merken tijdens het roken ervan?
          Of is dat echt heel minimaal? Want dan zou ik inderdaad liever de gok nemen om ze te laten staan.

          Excuus, excuus. Ik ben Zandtovenaar. Complete nieuweling wat betreft kweken. Dit topic gaat dan ook over mijn eerste plantje.
          Aangenaam allen.


          Last edited by QnQ; 1 September 2019, 20:32. Reden: overbodig citaat opgerookt

          Comment


            #7
            Oorspronkelijk geplaatst door Zandtovenaar View Post

            Als ik ze al wel zou oogsten, zou ik dan wel effect merken tijdens het roken ervan?
            Of is dat echt heel minimaal? Want dan zou ik inderdaad liever de gok nemen om ze te laten staan.
            Dat kan ik zo niet zeggen. Dat kun je lijkt mij het beste bepalen door de trichomen te checken van je topjes.
            Op hoeveelheid en kleur etc..

            Maar ik heb ook wel planten veel vroeger moeten oogsten dan ik zou willen. (niet zo vroeg als jij hier.)
            En als ik daar dan een flinke joint van draai voel ik hem alsnog aardig hangen.
            Mijn ervaring is dat het vooral de smaak is die je mist bij te vroeg oogsten. En je high is ook wel lichter natuurlijk.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


              #8
              Je kunt niet zien of je moet oogsten maar je denkt wel met 100% zekerheid meeldauw te kunnen herkennen ?

              Te vroeg oogsten brengt slappe wiet.
              Easy as that.
              Meeldauw op je toppen betekent weggooien die top.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Zandtovenaar
                Zandtovenaar commented
                Editing a comment
                https://imgur.com/a/aAVfhfo

                Hier staan ook 2 foto's tussen van de zogenaamde meeldauw.
                Weet het niet zeker.

                Ik kan zelf ook wel zien dat het helaas te vroeg is om te oogsten.
                Ben alleen benieuwd hoe anderen er over denken; of over 2 dagen oogsten en mijn verlies nemen,
                of het grote risico op toprot nemen in de hoop toch nog een relatief goed wietje te kunnen produceren.

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Als ik 60 cookies krijg wil ik ze ook opeten, ik heb je foto's niet bekeken dus, sorry.

              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                QnQ wel eens gehoord van privacy badger? Een handige plugin die werkt met alle bekende browsers. Hiermee kun je heel makkelijk alle cookies en 3rd pary trackers blokkeren.

              #9
              image_341589.jpg image_341588.jpg

              Comment


                #10
                Ah toch gelukt, mooi.
                Ik zie niet direct meeldauw denk ik.
                Dat witte lijkt eerder een beschadiging, maar het is moeilijk te zien vanaf een foto.
                Zit het los ? Kun je het eraf wrijven ? Bij meeldauw kan dat.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #11
                  Op de foto lijkt het inderdaad om beschadigde bladeren te gaan.
                  In het echt is het meer een poeder inderdaad.

                  Comment


                    #12
                    Ok das wel jammer.
                    Mede omdat het een autoflower is zou je dan beter niet te lang meer wachten.

                    Ze zou misschien nog iets langer kunnen maar ik denk dat dit nog best te doen is.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #13
                      Bedankt voor je advies.

                      ​​​​​​We gaan het zien, ik zal nog wat foto's plaatsen na het oogsten.

                      Comment


                        #14
                        Deze mini topjes zijn niet groter dan een nagel
                        van de vinger, kan altijd maar veel kracht
                        moet je niet verwachten. Ze zitten pas in ( de)
                        Voor bloei.......
                        Zou jammer zijn als je nu zou knippen maar als je
                        je geen mogelijkheid hebt nu.....Houdt het op......

                        Comment


                          #15
                          Ik houd jullie graag nog even op de hoogte,

                          Dinsdag alles geoogst, geknipt en in een droog doos gestopt. Mochten er ontwikkelingen ontstaan, horen jullie het.

                          Ik heb het knipafval ook bewaard omdat dit vol zat met THC. Moet dit ook eerst gedroogd worden of kan ik hier nu al een thee oid van maken?

                          Comment

                          Bezig...
                          X