Plantje zoeken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nr Seven
    Retired
    • Oct 2010
    • 4

    #1

    Plantje zoeken

    Korting op 420shop
    Jo mede-blowers,

    Ik ben Nr Seven, en ik ben nieuw bij het planten van marihuana en heb hierbij een paar vraagjes.

    Eerst en vooral, ik wil doen aan binnenkweek en heb het liefst femenised zaadjes.
    M'n bedoeling is om 2 plantjes te plaatsen, ik heb een aparte kamer waar ik kan doen wat ik wil. het liefst wil ik niet te veel spenderen aan equipment (toch de eerste keer niet sinds ik niet weet of ik het ga verpesten of niet). Het liefst van effect zou ik hebben, sociaal & creatief high met een stoned na-effect, en een redelijke oogst zou ook leuk zijn (150-200gr/plantje). Oogsttijd zou ik het liefst 6-12 weken willen (max 12).
    -
    Hier komen de vrage
    Welke zaadjes raden jullie me aan?
    Welke lampen/ventilators heb ik nodig
    Hoe plant ik, hoe onderhoud ik, etc... (een guide ofzo is goed genoeg, ik ben een snelle leerling)

    Alvast bedankt voor het helpen bij deze moeilijke keuze
    & Keep on blowing

    (btw: Ik ben tegenstander van blowen onder de 18 sinds ik mijn schooltijd verpest heb erdoor, ik heb het besef pas net gekregen)

    -Legalize it-

    Greetz,
    Nr Seven
  • CatsEye
    Retired
    • Sep 2010
    • 462

    #2
    Re: Plantje zoeken

    Hoi Nr Seven,

    Welkom op het forum en leuk dat je ook wilt gaan kweken. De vragen die je stelt zijn redelijk snel op het forum te vinden, ik zou willen voorstellen om eerst eens wat rond te neuzen in de sectie over (micro)kweekhokjes, en wat in de cannabis database snuffelen. Op het forum staan een aantal hele goede guides, als je zoekt op "Telen op aarden met $ir" heb je er alvast een goede te pakken. Verder staan ook in de stickies een aantal uitermate interessante stukken. Als je na het lezen nog specifieke vragen hebt dan zijn er veel mensen die je graag verder op weg willen helpen.

    Enjoy the hobby!

    Comment

    • tumble trimmert
      Banned
      • Mar 2010
      • 3610

      #3
      Re: Plantje zoeken

      gaat je minimaal 800 euro kosten geloof het of nietmaar je wil ook 400 gram wiet niet toch?filter softbox schakelkast lamp 600 watt aarde kuipen vijverzeil,zwenkfan,voeding.isoslang,en nog meer dingen die ook geld kosten

      Comment

      • Nr Seven
        Retired
        • Oct 2010
        • 4

        #4
        Re: Plantje zoeken

        Oorspronkelijk geplaatst door CatsEye
        Hoi Nr Seven,

        Welkom op het forum en leuk dat je ook wilt gaan kweken. De vragen die je stelt zijn redelijk snel op het forum te vinden, ik zou willen voorstellen om eerst eens wat rond te neuzen in de sectie over (micro)kweekhokjes, en wat in de cannabis database snuffelen. Op het forum staan een aantal hele goede guides, als je zoekt op "Telen op aarden met $ir" heb je er alvast een goede te pakken. Verder staan ook in de stickies een aantal uitermate interessante stukken. Als je na het lezen nog specifieke vragen hebt dan zijn er veel mensen die je graag verder op weg willen helpen.

        Enjoy the hobby!
        Thx man, zal ik zeker doen

        Greetz

        Comment

        • Nr Seven
          Retired
          • Oct 2010
          • 4

          #5
          Re: Plantje zoeken

          Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert
          gaat je minimaal 800 euro kosten geloof het of nietmaar je wil ook 400 gram wiet niet toch?filter softbox schakelkast lamp 600 watt aarde kuipen vijverzeil,zwenkfan,voeding.isoslang,en nog meer dingen die ook geld kosten
          damn, voor de eerste keer ist veel geld, mss begin ik dan gwn met een autoflowerer. minder oogst maar toch iets kan ik later wel zien wat ik verder doe, toch bedankt.

          greetz

          Comment

          • belladonna
            Guru of all Growers
            Lucky Member
            • Aug 2008
            • 10674

            #6
            Re: Plantje zoeken

            Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert
            gaat je minimaal 800 euro kosten geloof het of nietmaar je wil ook 400 gram wiet niet toch?filter softbox schakelkast lamp 600 watt aarde kuipen vijverzeil,zwenkfan,voeding.isoslang,en nog meer dingen die ook geld kosten
            Waar slaat dit nu op gaat je 800 euro kosten.
            Nooit ge hoort van micro kweken zelf een kastje bouwen kweken onder spaar lampen ?

            Jammer dat je bij een nieuw persoon op dit forum zo bericht gaat neer zetten


            Hoi Steven
            Lees maar is lekker op het forum rond kweken kan je op verschillende manieren.
            Een kast waar je de planten in zet kan al een kleding kast zijn of keuken kastje je kan dure lampen nemen je kan goed kope nemen
            Ik raad je aan voor de eerste keer doe het zo makkelijk en goed koop mogelijk en kast of hokje bouwen wit schilderen en paar lampen er in
            veel mensen hier kunnen je tips geven over lampen en ook die heb je in verschillende prijzen.
            Groetjes Bella

            God was never on your side..

            Comment

            • Bubba J
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Sep 2010
              • 2376

              #7
              Re: Plantje zoeken

              Bella you rule!
              ik ben nog niet begonnen, enkel met het ontkiemen van mij eerste twee zaadjes ooit en heb al een groot plan in me hoofd adv de info die ik hier heb verkregen..
              lees rustig dit forum door en ind je zal er wel geraken

              kword wel wat ongeduldig met de ontkieming die duurt nu al 4 dagen, en ik weet dat dit wel 7 dagen kan duren.. maar geduld is een schone deugt!!
              sigpic

              Comment

              • tumble trimmert
                Banned
                • Mar 2010
                • 3610

                #8
                Re: Plantje zoeken

                hij wil 150 a 200 gram per plantje geef ik hem goede spaarinfo is het ook weer niet goedtip op marktplaats zat 2e hands spullen tekoop

                Comment

                • Xtreme
                  Banned
                  • Jul 2009
                  • 4271

                  #9
                  Re: Plantje zoeken

                  Waar slaat dit nu op gaat je 800 euro kosten.
                  Nooit ge hoort van micro kweken zelf een kastje bouwen kweken onder spaar lampen ?

                  Jammer dat je bij een nieuw persoon op dit forum zo bericht gaat neer zetten
                  tumble trimmert, naar mijn oordeel is jouw antwoord op de gestelde vraag correct. Nr seven wil tussen de 300 a 400 gram per ronde draaien. Dat is simpelweg zijn doelstelling. Hoe valt dit doel te bereiken? Dan heb je, precies zoals je zegt, een 600 watt HPS-lamp voor nodig (of nog meer watts bij tl of sl). Er is niks met je prijskaartje. Hij vroeg zeer zeker niet hoe een microkweekje op te zetten. Dan zou je ongetwijfeld een ander antwoord hebben gegeven. Je hebt gewoon op een eenduidige, niet voor meerderlei uitleg vatbare vraag een eenduidig antwoord gegeven.
                  Last edited by monty; 14 October 2010, 08:06.

                  Comment

                  • belladonna
                    Guru of all Growers
                    Lucky Member
                    • Aug 2008
                    • 10674

                    #10
                    Re: Plantje zoeken

                    2Binnen planten bij iemand die voor de eerste keer kweekt dan is 150 A 200 Gram van 2 planten niet haal baar dat weten we allemaal toch wel of niet?
                    Daar naast schrijf hij ook dat hij niet teveel wil Spenderen dan lijk 800 euro me toch wel een groot bedrag.

                    Maar goed ieder zijn eigen toch

                    groetjes bella
                    God was never on your side..

                    Comment

                    • Xtreme
                      Banned
                      • Jul 2009
                      • 4271

                      #11
                      Re: Plantje zoeken

                      Donna,

                      De vraagsteller heeft een aparte kamer, waarin hij zijn planten wil kweken! May be, I'm wrong, maar ik heb nergens gelezen dat vraagsteller voornemens was een micro-kweekje op te zetten. 't Is, althans voor mij en kennelijk ook voor tumble trimmert, niet zo moeilijk een valide antwoord te formuleren op een gestelde vraag.

                      Comment

                      • belladonna
                        Guru of all Growers
                        Lucky Member
                        • Aug 2008
                        • 10674

                        #12
                        Re: Plantje zoeken

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nr Seven
                        Jo mede-blowers,

                        Ik ben Nr Seven, en ik ben nieuw bij het planten van marihuana en heb hierbij een paar vraagjes.

                        Eerst en vooral, ik wil doen aan binnenkweek en heb het liefst femenised zaadjes.
                        M'n bedoeling is om 2 plantjes te plaatsen, ik heb een aparte kamer waar ik kan doen wat ik wil. het liefst wil ik niet te veel spenderen aan equipment (toch de eerste keer niet sinds ik niet weet of ik het ga verpesten of niet).
                        Het liefst van effect zou ik hebben, sociaal & creatief high met een stoned na-effect, en een redelijke oogst zou ook leuk zijn (150-200gr/plantje).
                        Oogsttijd zou ik het liefst 6-12 weken willen (max 12).
                        -
                        Hier komen de vrage
                        Welke zaadjes raden jullie me aan?
                        Welke lampen/ventilators heb ik nodig
                        Hoe plant ik, hoe onderhoud ik, etc... (een guide ofzo is goed genoeg, ik ben een snelle leerling)

                        Alvast bedankt voor het helpen bij deze moeilijke keuze
                        & Keep on blowing

                        (btw: Ik ben tegenstander van blowen onder de 18 sinds ik mijn schooltijd verpest heb erdoor, ik heb het besef pas net gekregen)

                        -Legalize it-

                        Greetz,
                        Nr Seven
                        Lijkt me duidelijk .
                        Daarnaast verneem ik uit de chat dat hij het klein wil houden en nog thuis woon bij zijn ouders en niet een hele kamer wil vol gaan zetten .
                        Maar gewoon voor de lol is 2 planten wil gaan kweken.

                        Groetjes Bella
                        God was never on your side..

                        Comment

                        • Xtreme
                          Banned
                          • Jul 2009
                          • 4271

                          #13
                          Re: Plantje zoeken

                          Ik was van oordeel dat een echoput altijd het laatste woord heeft. Ik begin nu toch te twijfelen of dit oordeel juist is.

                          Comment

                          • Nr Seven
                            Retired
                            • Oct 2010
                            • 4

                            #14
                            Re: Plantje zoeken

                            Oorspronkelijk geplaatst door belladonna
                            Lijkt me duidelijk .
                            Daarnaast verneem ik uit de chat dat hij het klein wil houden en nog thuis woon bij zijn ouders en niet een hele kamer wil vol gaan zetten .
                            Maar gewoon voor de lol is 2 planten wil gaan kweken.

                            Groetjes Bella
                            Ik woon thuis met mijn moeder en jongere broer (hij is 18 dus kan ik eindelijk plantje zetten, m'n moeder heeft toestemming gegeven, daarom dat ik haar vertrouwen niet op de proef wil stellen en een hele kamer vol zetten, ook zitten we hier thuis niet te dik in het geld, dus daarom kan ik geen supergroot budget neerleggen erbij)
                            Toch bedankt iedereen voor de hints & tips :p Ik heb al door het forum zitten bladeren en veel dingen geleerd over kweken, ik zal blijven zoeken en eenmaal ik eraan begin een forumblog bijhouden met fotos nzo

                            Greetz nrseven

                            Comment

                            Bezig...