Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hoe stikstof tekort oplossen bij jonge plantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe stikstof tekort oplossen bij jonge plantjes

    Korting op 420shop
    Dag leden!

    Op dit moment ben ik bezig met mijn derde binnenkweek van 3 American Pie (hybrid) en 3 Purple Haze (sativa). De plantjes zijn een aantal dagen geleden verpot naar hun grote 18L potten. Ik merkte afgelopen zondag echter dat de laagste blaadjes van vooral mijn American Pie plantjes geel begonnen te worden. Ook lijken ze wat achter te zijn in de groei, dus ik vermoed dat dit een stikstof tekort is. Ik ben daarom wat beter op de pH gaan letten die ik op 6.2 probeer te houden en heel langzaamaan voeding aan het geven (10mL Basic Terra op 10L met een N-P-K verhouding van 21-14-24, waar de normale dosis 50mL is). Ik zit op dit moment een beetje in dubio omdat het in de afgelopen 3 dagen wat erger is geworden, maar aan de andere kant wil ik ook niet meteen teveel water en voeding geven omdat de plantjes nog klein zijn. Ik hoop dus dat jullie mij wat advies hierover zouden kunnen geven zodat ik een beetje weet hoe ik nu verder moet.
    Ik kweek op lightmix en de plantjes zijn zo'n 3 weken oud (dus nog genoeg voeding in de grond ook zou je zeggen..?). Verder gebruik ik een 400W HPS lamp.

    Ik heb een foto toegevoegd van het hevigst aangetaste plantje (meer kon ik niet, omdat m'n foto album vol was..?).

    Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!

    mvg,

    A
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Als ze zo klein zijn en in een grote pot staan heb je geen tekorten !
    Ze kunnen nog wel 3 weken zonder voeding.
    Als je de eerste weken iets ziet wat op een tekort lijkt kun je er vanuit gaan dat het een blokkade is.
    Waarschijnlijk door te hete aarde of teveel watergeven.

    Als ze net zijn overgepot hoef je er 7-10 dagen nauwelijks iets aan te doen.
    De aarde was nat, de plantjes klein, ze moeten nu wortels ontwikkelen, dus ze groeien langzaam boven de grond en harder onder de grond.
    Op je handen zitten en alleen kijken.

    Veel water betekent geremde wortelgroei.
    Overdosis voeding betekent verbrande wortelpuntjes wat zich boven de grond uit door verkleuring van de uiterste bladpunten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Comment

      Bezig...
      X