Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Toppen lijken wat mager ; 150W hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toppen lijken wat mager ; 150W hps

    Korting op 420shop
    Ik heb een vraag, het is mijn eerste binnenkweek met een g kit met 150 watt hps.
    ik heb Amnesia autoflowers gekozen ivm kleine ruimte. (Er staat achterin overigens een royal cheese automatic gewoon omdat ie gratizzz was)

    De bloemen beginnen aardig te komen maar voor mijn gevoel zijn de toppen nog wat aan de magere kant(bloemvorming blijft wat klein) weet iemand wat hier mis gaat of heb ik gewoon TE weinig geduld?

    Groetjes Anna
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Lijkt me niks mis mee alleen als je zo'n groot oppervlak met 150W hps wil verlichten ga je nooit harde dikke toppen krijgen.
    150W hps is voor 1 plant, voor een oppervlak van 30x30cm en de lamp moet op een afstand van ongeveer 20cm van alle toppen blijven.
    Toppen die verder weg zitten krijgen niet voldoende licht en zullen dus niet zo dik worden.

    Vergis je ook niet in de oogsttijd.
    Wat de verkopers je verteld hebben, bijvoorbeeld : "van zaad tot oogst in 10 weken", dat is onzin.
    Een wietplant -ook een autoflower- gaat eerst groeien.
    Een autoflower gaat vanzelf in bloei, en heeft ook een week of 8 bloei nodig.

    Dus, opgeteld, 4-5 weken groei en 8 weken bloei = 3 maanden totaal van zaadje tot oogst.
    Dat geldt voor de meeste autoflowers.
    Er zijn ook autoflowers die langer groeien of langer bloeien maar erg veel korter niet.

    Ze zien er goed uit hoor.
    Gewoon lekker geduld hebben, en misschien eens wat topics lezen op dit forum, daar haal je waarschijnlijk meer vandaan dan van cnnbs of andere reclamezuilen.

    Je kunt jezelf voorstellen in het Introductie forum.

    Een overzicht van alle forums op JD vind je hier: forum home.

    Succes
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Bunsy
      Bunsy commented
      Editing a comment
      Thanx!

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Voor de bloeitijd die korter is hoef je geen Autoflowers te kiezen.
      Maakt niets uit en hebben ook tijd nodig om uit de grond te komen.

      Inderdaad rond de 5 weken groei, de rest bloei rond de 8 weken.
      Ik sluit me geheel aan bij Q! ( kan een weekje verschil in zitten.)......

    #3
    Ziet er niet slecht uit voor een eerste kweekje, nog even geduld, die zwellen nog op die toppen.

    Comment


      #4
      Wat is je lichtschema?
      Met auto's kun je zeer waarschijnlijk naar 22-2. Daar worden je toppen ook dikker van!
      Mocht je op 18/6 kweken, gooi je schema dan niet in 1 klap om naar 22-2. Maar bouw langzaam op.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Bunsy
        Bunsy commented
        Editing a comment
        Hee, heb ze gewoon braaf op 18/6 laten groeien en daarna op 12/12 gezet, thanx voor de tip, zal hem meenemen voor de volgende ronde

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Afjes op 12-12 is vragen om problemen........

      #5
      Geduld! Die gaan nog zwellen hoor.. zo op het zicht gok ik op 3-4 weken bloei momenteel dus die moeten nog wel 4-5 weken, aangezien het amnesias zyn misschien nog langer..die cheese gaat normaal iets sneller afbloeien
      ziet er goed uit hoor, succes verder

      Comment


        #6
        Bunsy Ja. Autoflowers op 12-12 zetten heeft totaal geen zin.
        Dan kun je beter gewoon feminised foto's planten.
        Ik zou zeggen, minimaal op 18/6 laten. Ook tijdens de bloei! Beter nog gewoon altijd 20-4. Autoflowers gaan niet bloeien door een bepaald lichtschema.
        Die bloeien gewoon uit zichzelf. Dat is ongeveer het hele punt van auto's.
        Iets dat ideaal kan zijn voor de buitenkweek. Maar binnen volgens mij niet echt toegevoegde waarde heeft.
        Als je 12-12 gaat. Zorg dan dat je foto's hebt!

        Is het geen beter idee om volgende ronde gewoon foto's neer te zetten?

        Foto's zijn vaak bestendiger tegen ziektes, minder gevoelig voor overvoeding, hebben betere/lekkerdere/sterkere wiet, zijn makkelijker, en kosten minder stroom (lichturen) om een beetje fatsoenlijke toppen aan te kweken!

        Er zijn aardig wat foto soortjes die makkelijk klein te houden zijn!

        Daar zeg je toch geen nee tegen?
        Last edited by Nederhigh; 19 December 2019, 17:37.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment

        Bezig...
        X