Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Planten 7 dagen 24uur licht gehad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten 7 dagen 24uur licht gehad

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!

    Ik ben bezig met mijn eerste kweek en er zijn nogal wat dingetjes fout gegaan. Ben overgeschakeld van een 250 watt naar 400 watt lamp en dus ook een andere voorschakelaar/tijdschakelaar er bij gepakt. Helaas heb ik dit niet goed ingesteld waardoor de lamp 24 per dag aan stond... Hij heeft ongeveer een week lang 24 uur per dag aangestaan in de 4e week van de bloeifase. Daarnaast denk ik dat ik ook last van overvoeding heb. Momenteel staan mijn plantjes er dus niet vrolijk bij, veel bladeren zijn dor/droog en bruin, sommige bladeren zijn nu geel aan het worden. Verder begin de haartjes aan de toppen ook al bruin te worden.

    Wat kan ik nu het best doen om nog wat opbrengst te krijgen? Iemand tips om dit project nog een beetje succesvol af te ronden?


    Attached Files
    Last edited by SalviaDivinorum; 4 March 2020, 23:40.

    #2
    Kun je wat foto's naar het forum uploaden ?
    Externe gratis hostingsites klik ik niet, zoals meerdere mensen hier.
    Als je zo'n link klikt krijg je namelijk een paarhonderd (!!!!!) cookies gratis en voor niks.

    Zonder foto's durf ik wel te zeggen dat je dus niet meer in de 4e week bloei zit nu, maar ik de eerste week groei.
    Ze gaan reveggen.
    De beste manier om daaruit te komen is ze weer in groei te zetten en een week of 3-4-5 te wachten tot ze weer bladeren met 5 vingers aanmaken.
    Pas als ze zover zijn kun je ze weer op 12/12 zetten.
    (maar eigenlijk kun je beter opnieuw beginnen, dat is sneller)

    Schakelklokkie voor 0-1000W
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • SalviaDivinorum
      SalviaDivinorum commented
      Editing a comment
      hai! Ik heb de foto's nu in het bericht er bij gezet!

      wat gebeurt er met de bestaande toppen die er op zitten als ik opnieuw de groei in zou gaan? Ik weet niet precies hoe ik dat voor me moet zien/wat er dan gaat gebeuren.

    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      Ah dat is het daarom kan ik met mn brave browser niet naar de fotos toe
      En dat is wel mogelijk als ze op jd staan weeer wat wijzer

    #3
    Als het AFjes zijn, geen probleem.

    Comment


    • SalviaDivinorum
      SalviaDivinorum commented
      Editing a comment
      Het is geen AF, het is een powerflower (92% sativa 8%indica)

    #4
    Pfff, wow, ja die zijn al best ver, en je weet zeker dat ze een week lang 24/24 licht gehad hebben ?
    Ik zie ook wel wat temperatuur- en voedingsproblemen die al een tijdje bezig zijn.
    Ik vind het moeilijk om iets aan te raden, ik kan alleen vertellen wat ik zou doen, en dat is opnieuw beginnen.
    En de hele middag op mezelf schelden, en de rest van de week ook nog denk ik.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      12/12 en het nog een weekje aanschouwen?
      Kaarsje branden voor Santa Maria en de Heilige Jane.

    • SalviaDivinorum
      SalviaDivinorum commented
      Editing a comment
      yes weet zeker dat ze een week lang 24/24 hebben gehad. De temperatuurproblemen zijn waarschijnlijk een gevolg van het licht te lang aan (het was toen niet meer koel te krijgen daar, dagelijks ijs heen en weer gesleept maar mocht niet echt helpen) Die week was het zo'n 28 graden in de kast, nu is het weer afgekoeld naar zo'n 23/24 graden. Voedingsproblemen traden ook op in die week, daarvoor eigenlijk weinig problemen gehad met voeding

      De plantjes staan nu weer 5 dagen op een 12/12 en hoop dat het langzaamaan beter gaat, maar tot nu toe nog niet

      en heb inderdaad genoeg op mezelf gescholden afgelopen dagen hahahaha tot de lampproblemen ging het allemaal best wel goed

    #5
    Oei, das knudde. Die gaan idd reve. Sluit me aan bij Q. Je kan beter opnieuw beginnen.

    overigens lijkt het op een M te kort. En hitte stress

    https://www.growweedeasy.com/cannabis-symptoms-pictures

    deze site gebruik ik voor mijn blad problemen. Beetje kennis van de engelse taal is wel nodig.
    sigpic

    Comment


    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Toplink

    #6
    Zonder goede informatie en lezen op JP
    vind ik zwaar onder de maat ( als ik dit mag zeggen)
    Hoop het beste voor je...lezen, lezen en lezen............

    Comment


    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Op JP ipie was da.
      Jointje praaien?
      HAHAHA

    #7

    Comment


      #8
      Nog een update over de plantjes. We hebben gister 3 van de 4 plantjes kunnen oogsten. Na het lichtfoutje hebben we de lamp op 12/12 gezet en afgewacht wat er ging gebeuren. Uiteindelijk is 1 plant gaan groeien en bloeien tegelijk en die staat nu als enige nog en moet denk ik nog zo'n 2 weken, de andere 3 hebben we gister geoogst.


      En natuurlijk een foto van hoe de 3 planten vrolijk aan het hangen zijn

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #9
        Dat is nog een mooie opbrengst zou ik zeggen. Zien er mooie toppen uit. Smaken ze ook?

        Comment


        • SalviaDivinorum
          SalviaDivinorum commented
          Editing a comment
          Hoi Prspctr! Intussen toch wel lekker gesnoept van de plantjes en moet eerlijk zeggen dat ik echt dik tevreden ben! het had allemaal zeker beter gekund en heb lekker veel beginnersfoutjes gemaakt, maar ondanks alles zitten er echt een paar hele goede toppen tussen en uiteindelijk ook meer gram dan verwacht

        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Fijn om te horen! Dan was die eerste kweek toch niet voor niks.
      Bezig...
      X