Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Rijpen toppen nog verder af na het drogen en curen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rijpen toppen nog verder af na het drogen en curen?

    Korting op 420shop
    Ik pakte net een topje Northern Lights uit een potje van 2018, dus die wiet is een ruime 1,5 jaar oud. Nou was ik toen iets aan de vroege kant met oogsten, en max 5% van de trichomen was amber, rest milky, hier en daar nog clear. Topjes zagen er allemaal fris uit, geur was oke, en ze verkruimelden mooi. Even bekeken onder zakmicroscoopje en .. .. 60% amber 30% milky en een paar trichomen waren clear. Helaas heb ik geen apparatuur voor mooie macro foto`s en ik ook geen "voor en na"- shots. Maar herkend iemand dit? Zou dit betekenen dat als ik op het ideale moment oogst en met ~50-60% amber zit, dat na 2 jaar in een glazen pot alles zo`n beetje 90 tot 100 procent amber is geworden?

    - Net even een topje uit 2016 bekeken en ook daar zat een veel hoger percentage amber trichomen op dan toen ik oogstte. Maar ze zijn niet allemaal honingkleurig geworden; het ziet er uit als goede wiet, dus die probeer ik van de week wel, eerst de NL uit 2018.

    En ja, ik bewaar wiet rustig jaren, zolang het er nog goed uitziet en ruikt, moet dat toch wel even goed blijven zolang het luchtdicht in een pot zit?
    Last edited by luhoe; 25 April 2020, 22:41.
    Autoflowers 2016

    #2
    Ik heb mijn wiet nog nooit zo lang kunnen bewaren .
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


      #3
      Dat rijpt heel langzaam verder inderdaad.
      Als je het een paar jaar (donker) bewaard kun je het wel zien.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • WittiW
        WittiW commented
        Editing a comment
        Een wietkelder....Is het dan echt nog te roken na een paar jaar?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment

      • luhoe
        luhoe commented
        Editing a comment
        Dan zou ik oogst die ik hetzelfde jaar toch niet op krijg, dus best iets aan de vroege kant kunnen oogsten als het toch nog zeker een jaar ligt? Die NorthernLights van 2018 heb ik gisteravond verdampt en die was prima. Mijn voorraad gaat in gewone glazen potten en staat donker op een plek waar de temperatuur niet teveel schommelt. Elk jaar kijk ik even wat de moeite van bewaren nog waard is , en de rest gaat de groene otto in.
    Bezig...
    X