Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Ontkiemde zaadjes groeien niet in kweekbak - wat gaat er verkeerd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ontkiemde zaadjes groeien niet in kweekbak - wat gaat er verkeerd?

    Korting op 420shop
    Wat is er verkeerd gegaan, kunnen jullie het zien aan wat je op de foto ziet?

    IMG_20200518_103328.jpg

    Korte achtergrond; 5 autoflower ontkiemd tussen koffiefilter in gripzak, dat ging prima. Vervolgens wat tuinaarde in kweekbak gedaan, daar met vingerkootje gaatje in gemaakt en zaadjes voorzichtig in gelegd. Vervolgens met plantenspuit water gegeven en met transparante deksel er op in de vensterbank gezet.

    Wat ik zag; vocht aan binnenkant van deksel en misschien zelfs wat lichte schimmel aan toplaag. Dus gauw de deksel half naast de bak gezet voor voldoende ventilatie. Verder hangt een radiator onder de vensterbank, dus wellicht te veel warmte? Of had ik toch stekgrond oid moeten gebruiken? De wortels zijn in ieder geval totaal niet gegroeid, dus of het het medium is, de warmte, gebrek aan ventilatie?! Ik hoor het graag van jullie.

    Ik ga vandaag namelijk nog 1x zaden bestellen voor een 2e poging. Maar hoop deze niet weer te verpesten. Graag jullie advies!

    #2
    Veel te nat, ze zijn weggerot.
    Het zijn geen moerasplanten.

    Te warm, te nat, te weinig licht.
    Game over.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Volgende poging mogen ze ook wat eerder de aarde in, deze wortels zijn al behoorlijk lang. Zodra een wit puntje te zien is mag je ze planten.

        Of je plant ze meteen en laat ze in de aarde kiemen. Aarde licht bevochtigen, geen moeras ervan maken zoals al gezegd is. Kuiltje maken met je vinger tot aan het kootje, zaadjes erin en afdekken met een beetje aarde.

        Die kweekbak is ook niet echt geschikt, autoflowers kan je het beste meteen in de definitieve pot planten en niet overpoten. Dat kost energie en tijd en dat heb je niet met auto’s.

        Je kan eventueel oefenen met hennep uit vogelvoer.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #5
          Die grond is wsl ook veel te zwaar. Beter idd zaai-en stekgrond gebruiken. Die licht bevochtigen op voorhand en daar zaadje in poten en afdekken met plasticfolie.

          Comment


            #6
            de middelste heeft potentie, nog niet verloren

            /edit, eigenlijk is alleen de onderste kansloos.

            Comment

            Bezig...
            X