Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wietplanten groeien erg langzaam...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietplanten groeien erg langzaam...

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,
    op dit topic zie je 3 soorten planten:
    1x Jack Herer CBD
    1x Amnesia Lemonator
    1x AkGun auto
    (in juiste volgorde foto’s)

    De planten zijn nu iets meer dan een maand oud, maar ik merk op dat ze niet zo hard groeien. Ben overigens een hobby kweker, dus kweektips, hulp en op/aanmerkingen kan ik goed gebruiken.

    Ik heb trouwens nog een Amnesia autoflower die nu aan het ontkiemen is, die zou ik dan ook kunnen planten op aanpassing van de tips.

    Ik heb voor de autoflower een 10L pot
    Voor beide feminised soorten heb ik een grote 15L emmer. In alle 3 de potten zit 1/3 compost, een beetje cocosgrond en de rest is opgevuld met universeel potgrond van Ranzijn.

    Heb veel verschillende topics gelezen over een traaggroeiende planten, maar vind het lastig om zelf te kunnen berekenen wat ik het beste kan doen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
    ps. de Amnesia Lemonator, is omgevallen door de lamp... heel tragisch, daarom zien de blaadjes er iets anders uit

    IMG_4178.jpegIMG_4177.jpegIMG_4181.jpegIMG_4182.jpegIMG_4179.jpegIMG_4180.jpeg
    Last edited by Onk12; 19 May 2020, 21:00.

    #2
    Een maand oud en al die tijd buiten?
    Dan is het niet raar dat ze langzaam groeien. Het is de afgelopen maand best koud geweest, vooral 'snachts. Zelfs nog een paar keer vorst gehad.
    Ook is het in deze tijd van het jaar nog niet zo lang licht. Dat maakt ook uit..
    Zou verwachten dat ze vanaf nu harder gaan groeien. Het mooie weer en hogere temperaturen lijkt nu echt begonnen.
    Ik heb ook maar wat buiten gezet gisteren!
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Onk12
      Onk12 commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je snelle reactie Nederhigh!
      Heb de planten ontkiemd zo rond midden april, toen binnen onder de lamp en op vensterbank gehouden en heb ze sinds de afgelopen paar dagen een plekje buiten gegeven! s' Nachts zet ik de planten binnen, ik ben er namelijk nog niet echt zeker van om ze nu al dag en s' nachts buiten te houden...

    #3
    Weet natuurlijk niet precies welke lamp en hoe je vensterbak eruit ziet etc..
    Maar aan de plantjes te zien zijn ze aardig gestrekt. Dat betekent dat ze te weinig licht hebben gehad.
    Heb ik ook altijd in de vensterbank hoor, glas houdt nou eenmaal veel licht tegen.
    Al helemaal als het bewolkt is. En dat het licht dan maar van 1 kant komt doet ook heel veel.

    Oh en nog een kleine tip, geef water om je planten heen. het liefts een centimeter of 5 van je stam af. Dat verminderd het risico op stamrot.
    Je plantje gaat het water echt wel vinden!
    Cannabis heeft het liefst droge voetjes ​ .
    Het lijkt alsof je hier net water hebt gegeven, Maar als dat niet zo is staan ze waarschijnlijk te nat.
    Aarde voor cannabis hoeft helemaal niet nat te zijn. Beter van niet juist. Een beetje vochtig is vaak al genoeg.
    Last edited by Nederhigh; 19 May 2020, 21:32.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Onk12
      Onk12 commented
      Editing a comment
      Top reacties, merkte zelf al op dat de grootste begon te strekken inderdaad... maar zolang het verder prima gaat, ben ik er blij mee. Ben uiteindelijk ook maar een beginner die een struikje wil. En bedankt voor de tip!

    #4
    Het buitenseizoen begint nu pas, je bent een maand te vroeg begonnen daarom gaan ze niet snel.

    (net zoals in die andere topics)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Onk12
      Onk12 commented
      Editing a comment
      Ik dacht dat juist dat ik optijd was door midden april al te gaan ontkiemen, helaas. Ook weer van geleerd. Ze zouden de achterstand toch wel weer in moeten halen met genoeg zonlicht etc? Bedankt voor de reactie!

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Jahoor dat halen ze wel in.
      Voor de fotoperiodeplanten is dat geen probleem, als ze niet gaan reveggen.
      Voor de autoflowers wel, aangezien die maar een beperkte groeitijd hebben waar je geen invloed op hebt.
Bezig...
X