Ventilatie

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Bubba J
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Sep 2010
    • 2376

    #1

    Ventilatie

    Korting op 420shop
    Hoi ik heb een vraagje

    het is algemeen geweten dat er voldoende toevoer is van verse lucht..
    nu is mijn vraag:

    moet er ook een constante toevoer zijn van lucht als de lamp uit is ?

    Cheerz
    sigpic
  • pokon
    Retired
    • Dec 2010
    • 228

    #2
    Re: Ventilatie

    beste dient

    zijn je zaadtjes ontkiemt en heb je ze in stek grond gedaan is het wel verstandig heb ik van iemand gehoor

    maar ik weet niet of je net ontkiemde zaadjes die in stek grond gedaan heb os het dan ook 24 uur licht nog heeft

    Comment

    • Paffy
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Dec 2009
      • 948

      #3
      Re: Ventilatie

      Bij mij staat mijn afzuiger 24u aan op minimaal, is overigens wel aan te raden zodat de plantjes altijd frisse lucht hebben.

      Grtz..
      Eens een paffer, altijd een paffer........

      Comment

      • Bubba J
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Sep 2010
        • 2376

        #4
        Re: Ventilatie

        welja kheb vier zaadjes in een goede grond mix uit het boek i love it, die er nu 5dagen staan.
        -turf
        -cocosol
        -beendermeel
        -rundermest
        -oergesteente
        -kalk
        ( in goede verhouding natuurlijk)
        check anders me link voor de opstelling http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...mary-auto-600W
        en ook al twee andere planten die binnen 14dagen in bloei gaan ( big bang en rocklock)

        de grond is goed, nu was me vraag als ventilatie "moet" wanneer de lamp uit is?
        sigpic

        Comment

        • Bubba J
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Sep 2010
          • 2376

          #5
          Re: Ventilatie

          Oorspronkelijk geplaatst door Paffy
          Bij mij staat mijn afzuiger 24u aan op minimaal, is overigens wel aan te raden zodat de plantjes altijd frisse lucht hebben.

          Grtz..
          Krijg je dan geen problemen met je themperatuur in je hok ?
          sigpic

          Comment

          • monty
            Banned
            • May 2009
            • 11215

            #6
            Re: Ventilatie

            Met je lampen aan ververs je je lucht omdat je rondom je blad nieuwe co2 wil aanvoeren voor de fotosynthese (assimilatie). Tijdens de nachturen vind er geen fotosynthese plaats enkel ademhaling. De plant neemt dan zuurstof op voor de dissimilatie. ook hier is dus verversing van de lucht rondom je blad wenselijk. Daarnaast daalt je temperatuur flink gedurende de donkerperiode . koude lucht kan minder water bevatten de warme lucht dus je lv schiet dat de lucht in. Door ook in de donkerperiode te blijven afzuigen en ventileren voorkom je dit deels. Dus gewoon ook tijdens het donker afzuigen en ventileren.

            Comment

            • Bubba J
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Sep 2010
              • 2376

              #7
              Re: Ventilatie

              Oorspronkelijk geplaatst door monty
              Met je lampen aan ververs je je lucht omdat je rondom je blad nieuwe co2 wil aanvoeren voor de fotosynthese (assimilatie). Tijdens de nachturen vind er geen fotosynthese plaats enkel ademhaling. De plant neemt dan zuurstof op voor de dissimilatie. ook hier is dus verversing van de lucht rondom je blad wenselijk. Daarnaast daalt je temperatuur flink gedurende de donkerperiode . koude lucht kan minder water bevatten de warme lucht dus je lv schiet dat de lucht in. Door ook in de donkerperiode te blijven afzuigen en ventileren voorkom je dit deels. Dus gewoon ook tijdens het donker afzuigen en ventileren.
              Dit is watk wou hoorn monty je doet het maar nog eens, zou jij beter niet een boekschrijven over kweken ?
              sigpic

              Comment

              • Urban
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Jan 2008
                • 4104

                #8
                Re: Ventilatie

                yep laten draaien die handel.

                Comment

                • Bubba J
                  Ultra Grower
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2010
                  • 2376

                  #9
                  Re: Ventilatie

                  allright zal snel de timer en van af halen

                  thx iedereen voor de quick reply's

                  keep on spliffing
                  sigpic

                  Comment

                  • pokon
                    Retired
                    • Dec 2010
                    • 228

                    #10
                    Re: Ventilatie

                    idd dat kon monty wel doen maar moetje je lampen 24 uur aan staan als je net je zaadjes in stek grond gedaan ???

                    Comment

                    • Bubba J
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2010
                      • 2376

                      #11
                      Re: Ventilatie

                      Oorspronkelijk geplaatst door pokon
                      idd dat kon monty wel doen maar moetje je lampen 24 uur aan staan als je net je zaadjes in stek grond gedaan ???
                      ik denk dat je dat kan, maar ik denk ook dat het beter dat ze toch hun nachtrust krijgen..

                      het principe van binnen kweken is de natuur naboosten, en in de natuur wordt het ook donker.

                      als je ze op 24 zet zal de groei belemmerd worden. je kan ze wel op 24 zetten als je wil stekken. dus bvb je hebt een plant en zet deze op 24 ( groeit niet echt meer), eens je wil stekken zet je ze op 18/6 en dan zal je plant terug groeien en kan je stekken maken bvb hé
                      grtz
                      sigpic

                      Comment

                      • pokon
                        Retired
                        • Dec 2010
                        • 228

                        #12
                        Re: Ventilatie

                        met het licht heb je gelijk in natuur heb je ook donker maar dan loopt mijn temratuur af en dan word het kouder tot nu toe heb ik ze 24 uur aan met een philips lamp

                        dus als ik de lamp 24 aan laat staan zal het dan niet belemeren ???

                        groetjes

                        Comment

                        • Bubba J
                          Ultra Grower
                          MemberLucky Member
                          • Sep 2010
                          • 2376

                          #13
                          Re: Ventilatie

                          dat had ik ook in het begin maar ik heb uiteindelijk otch een verwarmingselement moeten kopen want nu met deze koude dagen kan je dat anders op peil houden als de lamp uit is

                          koop u een verwarmingkje, best zo een centrale, zoals centrale verwarming eruit ziet


                          die van 80 euro heb ik gekocht
                          sigpic

                          Comment

                          • pokon
                            Retired
                            • Dec 2010
                            • 228

                            #14
                            Re: Ventilatie

                            oke na dat geld heb ik op gemaakt aan me kweekas en zaaden en voeding dus dan laat ik me licht gewoon aan staan met me mini vind die om het uur draait


                            bedankt he als je meer tip weet is het zekker welkom

                            groetjes

                            Comment

                            • Bubba J
                              Ultra Grower
                              MemberLucky Member
                              • Sep 2010
                              • 2376

                              #15
                              Re: Ventilatie

                              Oorspronkelijk geplaatst door pokon
                              oke na dat geld heb ik op gemaakt aan me kweekas en zaaden en voeding dus dan laat ik me licht gewoon aan staan met me mini vind die om het uur draait


                              bedankt he als je meer tip weet is het zekker welkom

                              groetjes
                              ksnap het niet helemaal dat laatste

                              grtn
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...