Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Overschakelen lichtcyclus naar nacht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overschakelen lichtcyclus naar nacht

    Korting op 420shop
    Goedemiddag iedereen!

    Even een vraagje.. Nu we met het warme weer zitten zou ik mijn lichtcyclus graag willen veranderen, mijn planten zijn ongeveer een 2 weekjes oud, en de lichten staan nu aan van 08u00-00u00 (16u licht, 8u donker). Maar ik zou deze nu graag overschakelen naar 20u00-12u00. Is het dan inderdaad beter om ze een volledige cyclus zonder licht te zetten om zo in te gaan op het nieuwe schema? Ik had gelezen dat een langere rustperiode beter is dan een langdurige lichtperiode maar zou toch graag even jullie mening weten. Ik kweek onder een 400watt hps.

    greets Shaggy

    #2
    Hoe lang voor je gaat omschakelen?
    ik zou proberen met omschakelen de tijden te veranderen anders is het denk ik beter om ze langer licht te geven als langer donker
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      ah, solly,
      Ik checkte het forum ff
      Ik ga nu de tuin in

    • GreenShaggy
      GreenShaggy commented
      Editing a comment
      Ja als ik mijn 400 watt lamp hang op 40cm dan wordt het richting de 28-29 graden in de tent, ze hangt nu op 50 cm en met de ventilator en luchtbevochtiger die het mee koel houd krijg ik ze nu tot zo een 25 graden ongeveer. Maar met de warme periode die eraan komt was ik misschien aan het denken om ze s'nachts op te zetten maar dit is blijkbaar toch niet iets dat je zomaar even doet blijkbaar. Het is mijn eerste kweekje en had niet gedacht dat de warmte al zo snel een probleem zou vormen.

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja die warmte word straks wel erger denk ik zijn er meerdere die hier problemen mee hebben ik heb ze wel op 20:00/08:00 staan en scheelt een hoop met vorig jaar

    #3
    Waarom heb je ze op 16/8 en niet op 18/6 ?

    Als je ze in de groei hebt staan altijd de lichtperiode verlengen.
    Als ze in de bloei staan of gaan kun je de donkerperiode verlengen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      @Q, Sorry ben er niet bij met mijn hoofd vandaag (sterfgeval)... Ben net op de timer gaan zien en ze staan van 06u00 tot 00u00, 18uur dus idd.. ze zijn momenteel nog in groei, ik zou ze graag van 18u00 tot 12u00 hebben branden. Dus ze nu dan gewoon laten branden tot 12u morgenmiddag dan? Dan hebben ze 30 uur gebrand, heeft dit effect op mijn planten en/of moet ik ze vanavond extra bewateren?

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Google cooltube

      • GreenShaggy
        GreenShaggy commented
        Editing a comment
        Ja daar ben ik al eens wat over gaan opzoeken maar daar heb ik meerdere vragen bij, gaat mijn 400watt lamp mijn tent van 1m x 1m nog voldoende kunnen belichten? Want je verliest toch straling door de cooltube? Ik dacht dat een cooltube vooral handig was voor co2 kwekers ivm het niet of minder afzuigen in de tent?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Daarom hang je een cooltube dichter op het gewas.
        400W belicht een oppervlakte van 100x100 al niet effectief zonder cooltube.
        Met cooltube gaat het oppervlak nog kleiner worden vanwege geringere hoogte.
    Bezig...
    X