Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat zijn deze gele dingetjes in de toppen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Wat zijn deze gele dingetjes in de toppen ?

    Korting op 420shop
    Dag iedereen,

    Hier een foto van mijn NLX autoflower. Deze zou binnen de 2 weken klaar moeten zijn, maar nu beginnen sommige toppen precies opnieuw te groeien.

    Que paso?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Aaij.. Dat zijn banaantjes.. Zit stuifmeel in dat de rest van je plant bevrucht. Hoe lang heeft ie dit al?

    Ik ben bang dat je hele oogst nu verpest is
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Cosmicd
      Cosmicd commented
      Editing a comment
      Op 1 topje zit het er vol van, op de cola beginnen ze te vormen

    #3
    Oei een bananenboom.



    Snel oogsten en al die bananen eruit knippen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      Het probleem is nu wel dat de onderste toppen nog lang niet rijp zijn. Knip ik de bovenste toppen eruit en laat ik de onderste nog wat gaan?

      Comment


        #5
        QnQ Ter referentie: vorige week heb ik de plant verzet (stond op een stoel en wou hem op de grond zetten) en ze begon voorover te hellen (--> stress). Heb ze dan op iedere manier proberen te stutten.

        Hier wat ik heb gevonden qua info:

        De tweede reden waarom een wietplant hermafrodiet wordt, is uit overlevingsdrang. Wanneer zo’n wietplant op een of andere manier bedreigd (gestresst) wordt, probeert ze zichzelf voort te planten met haar eigen stuifmeel. Bedreigingen kunnen stress gerelateerd zijn, zoals bijvoorbeeld wanneer het lichtschema verstoord wordt of bij grote temperatuurschommelingen. Toppen, scroggen en snoeien kunnen ook redenen zijn maar meestal maken zulke planten aan het einde van de bloeifase een paar losse mannelijke stampers aan omdat ze ‘voelen’ dat ze aan het einde van hun bloeifase nog altijd niet bevrucht zijn. Deze enkele losse stampers steken dan hier en daar uit de toppen en worden ook wel banaantjes genoemd omdat ze op kleine gele banaantjes lijken, kijk maar.
        Een enkel banaantje.Een ‘trosje’ banaantjes.

        Wanneer je aan het einde van de bloeifase hier en daar zo’n ‘banaantje’ ziet, maak je er dan niet al te druk over. De bloeifase is grotendeels voorbij en het grooste deel van je wiet is vrij van zaad. Pluk de banaantje die je ziet gewoon weg en bloei je wiet af zoals je dat gewend bent. Het kan gebeuren dat je na de oogst hier en daar een zaadje vindt, maar dat mag de pret niet drukken. De zaden die je in een wietplant met enkele banaantjes vindt, kun je trouwens goed kweken. Ze zijn gefeminiseerd en zullen zelf waarschijnlijk ook weer aan het einde van hun bloeifase wat banaantjes vertonen.

        De grootste vraag is nu: kap ik ze direct om?

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Niet teveel naar CNNBS kijken, daar staat niet zoveel echte info
          Het meeste is onzin. Zelfs als een plant al bevrucht is kan ze nog bananen aanmaken als dat gen erin zit.
          Dit is niet een verdwaalde maar echte trossen.
          Oogsten en drogen. Fluf van onderop kun je in de verdamper doen, of later iets anders mee maken, boter of olie ofzo.
          (En bidden dat je geen zaadjes tussen je wiet hebt zitten)

        • Cosmicd
          Cosmicd commented
          Editing a comment
          Ok, thanks!

        #6
        bananen zijn ook lekker hoor zitten veel vitamientjes in , mag da nie doen maar kon me niet inhouden

        Comment


          #7
          Ik zag zojuist met het vergrootglas dat ik ook 2 hoofdtopjes heb met iets raars erin. Helaas lukt het me niet om een goede foto te nemen als de led aanstaat.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Rickysticky
            Rickysticky commented
            Editing a comment
            Light bleach? Denk ik zo hoor

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Wit albino topje is lightbleach, inderdaad.
            Effe foto vlak voor of na lichtperiode.

            Zien wij zonder vergrootglas.
            Last edited by Rreppellsteeltjam; 28 October 2020, 19:17.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Yep, lichtbleek! 100%

          #8
          Zou het misschien de witte haartjes zijn die nog opgerold waren. Ik heb zojuist een hoop foto's gemaakt maar ik kan niet laten zien wat ik bedoel. En ik zag wel dat er nu minder van dat "rare" is.
          Attached Files

          Comment

          Bezig...
          X