Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

In warme dagen zaden bestellen slecht ja of nee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    In warme dagen zaden bestellen slecht ja of nee

    Korting op 420shop
    Een hele goedemiddag

    Ik vraag me af ??

    Is het niet slecht voor je zaden op het moment je deze in erge warme dagen besteld (?)

    Ik heb namelijk gelezen dat op het moment je zaden uit de vriezer haalt de zaden direct ontkiemd moeten worden,
    en op het moment je zaden uit de koeling haalt bijvoorbeeld een koelkast is dit minder van belang

    Zoals afgelopen week is het erg warm geweest en mocht je dan zaden online bestellen duurt het vaak 1 tot 2 dagen voordat je het ontvangt soms wel 3.
    Dit betekent dus dat je zaden ongeveer 2 dagen vervoert wordt in erg warme trailers en busjes wat mij niet echt bevorderlijk lijkt voor de zaden.

    Hoe denken jullie hierover ?

    Greetz GreenFuture

    #2
    Denk jij SERIEUS dat al het zaad, van de wereld, gekoeld word bewaard!?

    GEEN enkele zaadboer bewaard zaad gekoeld!!!!!!

    Alleen de zogenaamde apocalyps zaadvoorraden, worden op speciale plekken gekoeld/bevroren opgeslagen.

    En wat onderzoek/lab voorraden.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Als je ziet wat sommige mensen voor behandeling aan hun zaden / planten geven dan vraag je je af hoe het in de natuur zonder hulp kan groeien

    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Met dat verschil Flip Hasjkip dat in de natuur honderden zaadjes niet uitgroeien tot grote mooie planten...... onze zaadjes kosten een paar euro per stuk maar soms ook wel een euro of tien (of meer) dan is het wel op z'n minst jammer als daar een groot deel niet van zou ontkiemen toch?

    • GreenFuture
      GreenFuture commented
      Editing a comment
      Ja dit wordt zeker gekoeld bewaard,
      Ook als je de zaden bij grow/smartshops haalt zullen de meeste de zaden in een speciale koelkast bewaren.
      om zo de behoudsbaarheids datum te kunnen uitstellen
      en zoals EasyW ook aangeeft is dat de zaden vaak niet goedkoop zijn

    #3
    Die kun je rustig bestellen, je krijgt geen zakje met ontkiemde zaden in de bus.

    En als je ze nog niet wil gebruiken zou ik ze gewoon nog niet bestellen.
    Zaden die voor de verzameling/voorraad zijn die bestel ik zelf liefst in de winter.

    Zaadbedrijven bewaren de voorraad in een klimaat-gecontroleerde ruimte inderdaad

    Ik heb namelijk gelezen dat op het moment je zaden uit de vriezer haalt de zaden direct ontkiemd moeten worden
    Nee, niet vanuit de vriezer meteen in het water gooien.
    Heb je dat hier op JD gelezen ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Zou wel weer wat tijd schelen

    • GreenFuture
      GreenFuture commented
      Editing a comment
      Nee ik bedoel niet direct in het water maar bedoelde dat eenmaal uit de vriezer gehaald je de zaden niet nog weken moet laten liggen.
      ik weet niet meer waar ik dit precies gelezen heb.
      Ik heb afgelopen keer, 10 zaden besteld omdat dit goedkoper is en was nog de enigste in voorraad dus 5 heb ik in de koeling gelegd.
      Ook ben ik de gelukkige winnaar van de laatste lotto 4x cheese van sweet seeds deze zijn met de hitte afgelopen week verstuurd en heb ze direct bij ontvangst in de koeling gelegd
      en vroeg me dus ook af of dit erg is dat de zaden eerst in een heet busje hebben gelegen vervolgens in een hete trailer en vervolgens weer in een heet busje waar vaak 1 tot 2 dagen overeen gaat

    #4
    gewoon op kamer temperatuur laten komen 24 u , dan planten of ontkiemen

    Comment

    Bezig...
    X