Ongeluk, plant valt op zen kop... schade. Een paar vragen met pics

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • huffnpuff
    Senior Stoner
    Member
    • Jul 2020
    • 27

    #1

    Ongeluk, plant valt op zen kop... schade. Een paar vragen met pics

    Korting op 420shop
    Middag,

    gisteren heb ik een ongelukje gehad. 1 van mijn 2 autoflowers die op een verhoogd bankje stonden is omgestoten geweest en omgekeerd op zen stam terecht gekomen.
    Plant opgeraapt, grond terug beetje aangedrukt en schade bekeken. De hoofdtop was volledig afgescheurd (zie bijgevoegde pics af1.jpg en af1closeup.jpg).
    Die hoofdtop, of op dat moment de bovenste, staat nu in een glaasje water, maar geen idee of dit werkt?

    Dan nog hier en daar een paar verbuigingen en breuken die ik verstevigd of ondersteund heb.

    Denken jullie dat ze dit gaat overleven? Of hebben jullie tips wat te doen met zo een ongeluk, misschien had je het zelf anders aangepakt en geprobeerd om de hoofdtop te spalken? (Nota: ik heb de zoekfunctie gebruikt hoor, veel verschillende dingen gelezen, maar was toch net iets anders dan mijn probleem)
    Ik hoor het graag.

    Autoflower 1 (Mandarine Punch) na het ongeluk, totaal beeld.

    af1.jpg

    Autoflower 1 (Mandarine Punch) na het ongeluk, close up

    af1closeup.jpg

    Autoflower 2 Mandarine Punch... vraag me af wanneer de buds gaan komen. Zelfde dag gezaaid als nr1

    af2.jpg

    2 x Fotoperiode Superskunk in 1 pot...twijfel of ik ze zou gaan toppen of niet... advies?



    fp1.jpg



    Hoop echt dat het nog een beetje goed komt met AF1, en dat AF2 toch buds gaat aanmaken.

    Dan de superskunk 2-in-1 pot, groeien goed, laat gezaaid. To Top or not to Top?



    Doet wel goed zo wat met plantjes bezig zijn, brengt rust in mijn hoofd
    Last edited by huffnpuff; 29 July 2020, 12:03.
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1955

    #2
    Auto 1 afwachten.

    Auto 2 krijgt gewoon wat later topjes, elk zaadje is anders.

    Toppen ja hoor, waarom niet.

    Comment


    • huffnpuff
      huffnpuff commented
      Editing a comment
      fingers crossed voor 1. Zag er vandaag, wetende wat ze gisteren heeft meegemaakt, nog vrij ok uit...
      2 fotoperiodes vandaag getopped.
  • joremkrank
    Cronic Grower
    Lucky Member
    • Oct 2015
    • 3260

    #3
    gaat prima daar
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • huffnpuff
      huffnpuff commented
      Editing a comment
      Goh, tot voor het ongeluk leek alles vlotjes en netjes te gaan, en dan BOEM PATAT.
  • Gps
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2014
    • 1988

    #4
    Mijn mening is dat je auto flowers beter niet kan toppen. Voor de rest gewoon afwachten hoe de plant zich hersteld.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • huffnpuff
      huffnpuff commented
      Editing a comment
      Dat was mijn bedoeling ook niet met de autoflowers. Heb dat idd ook vele malen gelezen dat je dat best niet doet.
      Ze is ten val gekomen en daardoor haar top kwijt

      De 'To Top Or Not' vraag was bedoeld voor de 2 fotoperiodes. Na wat getwijfel toch vandaag gedaan.
  • Brandnetel
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2019
    • 781

    #5
    Door schade en schande wordt je wijzer.

    Comment


    • huffnpuff
      huffnpuff commented
      Editing a comment
      das een feit!
      we zijn weer een (nare) ervaring rijker, nu gewoon hopen dat ze sterke overlevingswilskracht heeft en ikzelf moet beter gaan opletten.

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Het zijn taaie planten. Dat overleeft ze wel
Bezig...