Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaadhoesje wil er niet af

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaadhoesje wil er niet af

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Ik heb een gefeminiseerd critical zaadje geplant, maar het lijkt niet echt goed te groeien. Weet iemand of kan iemand zien aan de hand van de foto's wat er mis is? Is de krul goed of juist niet? Is het erg dat het zaadje er op blijft zitten? Of moet ik gewoon nog wat langer wachten?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by HDHD; 4 August 2020, 23:04.

    #2
    2 dagen geleden bovengekomen? Beste is om rustig te wachten tot het zaadje er vanzelf af valt. Duurt het nou echt te lang, kan Corleone1933 je vertellen hoe je het er af haalt.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • HDHD
      HDHD commented
      Editing a comment

    #3
    Wat een kuttitel voor een topic.
    Geen wonder dat je weinig reactie krijgt he....
    Met de titel van je topic lok je mensen die willen helpen maar "critical"....zegt niks....is er een probleem, zijn er toppen te zien, geef je ze weg ?

    Idunno he ...
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • HDHD
      HDHD commented
      Editing a comment
      Ziet ge de foto niet misschien?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Jawel, maar daar ging het mij niet om.
      Als ik de lijst nieuwe berichten door kijk zie ik de titels van de topics.
      Voordat ik er op klik weet ik al of ik een antwoord heb als je een goeie titel hebt.
      Topics met nietszeggende titels scroll ik in eerste instantie voorbij.

      Ik praat voor mezelf natuurlijk, maar ik zal vast de enige niet zijn.
      Niet om te zeuren ofzo, maar alleen om aan te geven hoe belangrijk een goeie titel is.

      Spuit dat zaadhoesje even een paar keer nat met een plantenspuit zodat ze zacht blijft.
      Als die opdroogt wordt dat keihard en soms krijgen de planten ze dan niet meer open en moet je zelf met spelden en pincetten aan de gang, meestal met schade tot gevolg want ze zijn erg teer.
      Binnen 1-2 dagen moet dat er wel af zijn, anders moet je zelf gaan opereren.

    #4
    En HDHD is het gelukt om het zaadhulsje te verwijderen, doe wat QnQ gezegd heeft, spuit het een paar keer nat maar laat het niet langer als twee dagen zitten, mocht het niet loskomen pak je twee naaldjes of twee tandstokers en ga met de puntjes van de tandenstokers in het zaadhulsje, de puntjes van de tandenstokers mogen het randje van het hulsje maar net raken en dan duw je ze tegelijkertijd naar buiten zodat het hulsje openklapt en er af valt, volgende keer wanneer het zaadje een worteltje heeft van een halve centimeter het zaadje een centimeter diep in de grond doen met het worteltje naar boven, het zaadje gaat zich in een paar dagen dan draaien in de grond en doordat het zaadhulsje dan langs de grond schuurt gaat het hulsje er vanzelf af, dan heb je dit probleem niet meer suc6.
    buiten-2020, 2021, 2022
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • HDHD
      HDHD commented
      Editing a comment
      Neen, het is er nog steeds niet af, maar ik weet niet of ik het er af ga krijgen en ja ga dat volgende keer doen. Bedankt!

    • HDHD
      HDHD commented
      Editing a comment
      Is het erg als het zaadhulsje er langer dan 2 dagen opblijft?

    • HDHD
      HDHD commented
      Editing a comment

    #5
    alle foto's weer bij elkaar gevoegd.
    Je kan ze zelf ook in 1 post uploaden !!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by QnQ; 5 August 2020, 19:41.

    Comment


      #6
      Zal vast moeilijk te zien zijn. Maar het lijkt er op dat dat oranje stukje nog de 2 blaadjes tegen elkaar aangeplakt houdt.
      De Bloemen Van Bri

      Comment


      • HDHD
        HDHD commented
        Editing a comment
        Ja dat kan wel, ik heb geen idee. Wat doe ik nu best?

      #7
      Ik heb ook zoiets gehad, dit zal waarschijnlijk de zachte binnenkant zijn. De harde buitenkant is er in ieder geval af. Op mijn profiel staat een link naar mijn kweekverslag, kan je zien of het beetje zelfde is.


      Ik heb gewacht tot ik 100 % zeker wist hoe t vastzat en het er toen voorzichtig af geschoven. Als je niet verder durft gewoon wachten tot je wat meer kan zien. Plantje probeert het er ook zelf af te krijgen.
      De Bloemen Van Bri

      Comment


      • HDHD
        HDHD commented
        Editing a comment
        Ja, maar is er iets dat er niet normaal uitziet of valt het wel mee?

      • HDHD
        HDHD commented
        Editing a comment
        Ik kan het niet zien op je foto's, zou ik het nu gewoon zo laten voor even of probeer ik het oranje eraf te halen?

      #8
      Het hoort er niet zo uit te zien in ieder geval. Je kan bij mijn of ieder zijn kweekverslag zien hoe t er wel hoort uit te zijn. Je zou 4 groene blaadjes moeten zien, die zitten nu alleen nog in dat vliesje wat jij ziet.


      Gewoon af en toe beetje pielen en weer laten rusten, niks forceren in ieder geval, komt vanzelf los dan. Belangrijkste is dat je de blaadjes of het stammetje niet beschadigt.
      De Bloemen Van Bri

      Comment


        #9
        Dat vliesje moet er ook binnenkort af, of in ieder geval moet die open zodat de lobblaadjes zich kunnen spreiden.
        Met een scheermesje kun je dat vliesje doorsnijden als het niet vanzelf gaat.
        Ja het is wel een hele operatie en het punt waar dat bolletje op de stengel vastzit is het meest zwakke punt van de hele plant tijdens haar hele leven.
        Voorzichtig dus.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #10
          Ik ga nog even afwachten, hopelijk hoef ik niet nog eens te opereren, want het ging niet zo makkelijk. Dankuwel.

          Comment


            #11
            Dat vliesje kan je er echt beter af halen, naar mijn mening.
            Ik doe het met een naald. Vaak kan je tussen de twee lobblaadjes er net tussen komen,
            En kan je 'm er met weinig kracht zo afschuiven.
            En als er al een velletje los hangt kan je hetzelfde doen met een pincet.

            Comment


            • HDHD
              HDHD commented
              Editing a comment
              Ja heb het eraf gehaald en er zijn nu 2 kiem laadjes, waarvan de ene wat slap hangt isdat normaal? Ze zijn ook allebei nog wat gelig. De gekartelde blaadjes zijn ook al te zien.
          Bezig...
          X