Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Rauwe (bio) melk testers gezocht! Werkt rauwe (bio) melk?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rauwe (bio) melk testers gezocht! Werkt rauwe (bio) melk?

    Korting op 420shop
    Omdat het inspuiten van mijn dames met rauwe boerenmelk dit jaar een meeldauw plaag kon voorkomen (daar ga ik vooralsnog vanuit) ben ik bijna bereid om met een koelbox rauwe melk het hele land door te rijden om iedereen met een aanstormende plaag te voorzien!

    Dus ja, ik ben enthousiast en wil daarom heel graag zien of het bij anderen net zo'n magisch effect heeft.

    Ik kreeg meeldauw best vroeg in de cyclus - maar er was al bloei.
    Mogelijk veroorzaakt door wat andere plantjes in pot (lavendel/munt) zoals QNQ me daarop attendeerde.
    Het spijt me nu dat ik 1 plant heb moeten weggooien omdat er geen houden meer aan leek met de meeldauw progressie, dat zou een prachtig test exemplaar zijn geweest. Maar toen was de optie rauwe melk nog geen gegeven helaas. "Gelukkig" zag ik de eerste tekenen van meeldauw al snel ook op een andere plant verschijnen. Werk aan de winkel! Ik raakte he-le-maal gebiologeerd door RAUWE melk na wat gelezen te hebben en dat moest en zou ik gaan uittesten!

    Ik tapte een liter rauwe melk (muntje 1 euro erin) bij een biologisch melkveebedrijf in de buurt hier. Ik nam mee: een 1 liter weckfles van de Xenos. Een liter is zwaar overdreven eigenlijk want je gooit het merendeel toch weg gezien de benodigde verhouding (1 deel melk / 9 delen water)
    tenzij je misschien een heel grote tuin hebt en echt heeeeeeel veel plantjes wil behandelen.

    Ik geef de voorkeur aan rauwe melk van een BIOLOGISCH melkveebedrijf ondanks dat we - om met LR2 te spreken - natuurlijk nooit helemaal zeker weten HOE bio het allemaal exact is. Vooralsnog vertrouwen we op het label BIOLOGISCH** en nemen we dat ook zeker mee in onze test ter onderscheid. Ik begrijp dat het niet voor iedereen zo makkelijk zal zijn om een bio farm tap te bezoeken en aangezien ik natuurlijk ook in het duister tast in hoeverre dat zoveel beter is dan een reguliere (niet-bio) farm tap volstaat die laatste uiteraard ook! Je zult in beide gevallen dan wel even naar de boer moeten rijden he.

    Some tips:

    - een plantenspuit!
    - Schud de melk voor gebruik! (vet kruipt geheel naar boven in de fles)
    - Onmiddellijk in de koelkast die fles! (zo'n 3 dagen houdbaar)
    - Werk in het LICHT! (in de zon of indien niet dan onmiddellijk in de zon na het spuiten)
    - Spuit alles volledig in en onder! (van top tot stengel tot elke blad-onderkant). Ben er 1000% zeker van dat je echt NIKS vergeten bent! Liever 10 x over hetzelfde oppervlak heen - like me - dan een droog plekje ergens.

    Link naar rauwe melk adressen doorheen nederland:
    - https://www.hetkanwel.nl/rauwe-melk-...sen-nederland/

    Melk als antischimmel, insecticide en kunstmest:
    https://www.motherearthnews.com/orga...magic-zbcz1402

    @INSPIRATOR: https://www.icmag.com/forum/marijuan...w-pm-with-milk


    Let us TEST!




    ** Dit zijn de belangrijkste dingen die biologische boeren anders doen:

    - geen kunstmest
    - geen chemische middelen
    - geen medicijnen om ziekte te voorkomen
    - verplicht buitenspelen


    pic: mijn rauwe melk in Xenos weckfles
    Attached Files
    Last edited by vishaka; 21 July 2021, 02:40.

    #2
    Gestoken.
    We zullen zien of het dat waard is.
    Hopelijk gaan er wat kwekers testen voor je.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Rauwe melkkaas ben ik een enorme liefhebber van, maar anoniem blijven op een forum als dit. Volgens mij moet dat helaas wel in Nederland.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door WittiW View Post
          Rauwe melkkaas ben ik een enorme liefhebber van, maar anoniem blijven op een forum als dit. Volgens mij moet dat helaas wel in Nederland.
          Ja tenzij je in de gemeente Tilburg woont, lid bent van de stichting P.G.M.C..G en een eigen huis hebt. Dan is het volkomen legaal. Dat laatste heb ik niet dus een beetje oppassen voor de woningbouw omdat die aan een zero-tolerance beleid vasthouden. Toen ik hier onlangs ging verhuizen kreeg ik tussen neus en lippen door nog even de opmerking van de woningbouw "U had 2 plantjes op uw balkon maar dat is niet de bedoeling in uw nieuwe woning he" (spreekt een bijna onzekere medewerkster). Wist niet eens dat het genoteerd stond. Ik heb weinig te vrezen zelf.

          Die anonimiteit kun je goed bewaren door op een andere locatie af te spreken en daar de rauwe melk te overhandigen. Voor mijn part zet je een pruik of masker op.
          Last edited by vishaka; 18 August 2020, 16:17.

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Verkleed als Armand?

          • vishaka
            vishaka commented
            Editing a comment
            Haha goed gezien!

          #6
          Oke,
          Deze zomer (2021) maakt het er voor ons buitenkwekers niet makkelijker op.
          Ik heb in de tuin 3 planten staan waarvan er 1, een AK020 sporen begint te vertonen van meeldauw.
          Omdat ze al flink ver in de bloei staat heb ik weinig trek in Peroxide en andere chemische troep maar omdat ze sowieso nog een weekje langer zou mogen moet ik wel ingrijpen. Ik kan ten slotte niet oogsten.

          Tijd dus om mee te doen aan dit experiment!

          Ik naar een van de bio boeren in de door vishaka gedeelde lijst om rauwe koemelk te halen. Fles schoongemaakt, in de auto gesprongen, fles vergeten. Dan maar eentje kopen voor anderhalve Euro. Blijkt de rauwe koemelk op, de koeien moesten nog gemolken worden dus de melk was er pas vanavond weer. Wel hadden ze rauwe geitenmelk dus ik denk fuck it, het is een experiment dus ik met een flesje geitenmelk terug naar huis. Meteen ook een glaasje van gedronken, waarom niet, viel me niks tegen proefde eigenlijk gewoon naar melk met een vleugje geitenkaas in de afdronk. Maar goed, we dwalen af.

          Thuis de rauwe melk in de plantenspuit, water erbij, het zal iets van 1 op 3 zijn geweest dus geen 1 op 9 en spuiten maar, hele ding erin verzopen en meteen de 2 andere planten ook maar even licht beneveld. Nu maar wachten en hopen dat rauwe geitenmelk (ook) werkt en ik nu niet ook nog top rot krijg van de melk..

          IMG_7523.jpg
          Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment

          • vishaka
            vishaka commented
            Editing a comment
            Repelsteel, om even het onderscheid tussen peroxide en melk te maken:


            What to Do if You Find Mildew On Your Buds Before Harvest ❓


            1) Hydrogen peroxide spray

            Mix some hydrogen peroxide and water in a spray bottle. Spray all the effected areas of the plant and let it dry. The solution will kill the mold, but it comes at a cost.

            It will also cause oxidation, which will burn the buds and greatly reduce the terpenes. Fewer terpenes kills the aroma and can also reduce the effects of smoking the bud (different terpenes are responsible for different effects).

            ---------------------------------------------

            2) melk en water


            Mix some milk (whole organic is best) with tap water and spray the affected plants. Then let it dry completely.

            This method takes some time, but it has the benefit of not using anything toxic on your buds. The key with this method is to make sure you allow the plants to fully dry.

            You may want to crank up the temperature for a while after the treatment to help evaporation. But do not increase humidity.

            The last thing you want to do is introduce more humidity into the room. After all, that is how you got in this mess to begin with!

            https://growlightinfo.com/spraying-b...owdery-mildew/

          • Sugar leaf
            Sugar leaf commented
            Editing a comment
            Kijk het is voor mij heel simpel, het model is vooral een dikke cola (dat valt nu een beetje tegen) en een paar zijtakken. Als ik dat had geweten had ik sowieso niet voor een AK020 gekozen. Dit type is gewoon niet geschikt voor buiten omdat vocht, dauw, regen etc. daar in blijft zitten; toprot garantie. Een andere AK020 heb ik al (veel te vroeg) moeten oogsten omdat die flink aan het schimmelen was. Ik acht de kans op uit laten rijpen dan ook erg klein.

            Daar komt bovenop dat de plantjes het grootste deel van de kweek de 2 meest essentiële ingrediënten voor dikke toppen missen, namelijk licht en warmte. Fluffy toppen dus.

            Ik vindt het interessanter om een bio methode zoals die van rauwe melk te proberen dan een behandeling met peroxide. Stel je voor dat het werkt en minder schadelijk is, zou toch te gek zijn!

            De plekken behandelen houd in dit geval juist in de toppen behandelen, het zijn voor de suikerblaadjes die besmet zijn (en nee dat zijn geen trichomen) dus ja, blijven ze nat dan gaan ze waarschijnlijk schimmelen helaas pindakaas het hoort allemaal bij het buitenkweken, vorig jaar zo'n prachtzomer dat ik nu nog 100 gr in potten heb staan. Dit jaar zo klote dat ik gelukkig nog 100 gram in potten heb staan.
        Bezig...
        X