Droogdoos in kweektent.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Buycksken
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • May 2020
    • 2

    #1

    Droogdoos in kweektent.

    Korting op 420shop
    Hey, beste medekwekers. Ik ben een beginnend kweker en dit is mijn eerste kweek.
    ik heb in mijn tent 3autoflowers staan die zo goed als klaar zijn om te oogsten en ook een niet-autoflower die ik vandaag in bloei gezet heb.
    ik was van plan een zelfgemaakte droogdoos te gebruiken om m’n autoflowers te drogen.
    Nu was mijn vraag of ik deze doos in de kweektent bij mijn andere plant mag/kan zetten?
    Het lijkt als een win-win situatie, aangezien ik de geur dan maskeer en (hier ben ik niet zeker van) luchtcirculatie heb die al in de kweektent aanwezig is. Of zie ik dit verkeerd?
    Ik dank u bij voorbaat.
    Last edited by Buycksken; 18 August 2020, 15:58.
  • joremkrank
    Cronic Grower
    Lucky Member
    • Oct 2015
    • 3260

    #2
    ik zou een grote doos voor de inlaat van de tent zettenmbeetje knippen en wat ducktape en gaanwel elke dag controleren want drogen gaat nu heel snel
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Buycksken
      Buycksken commented
      Editing a comment
      Dat was mijn eerste intentie maar ik dacht, te snel drogen is niet goed... en dan blijf ik nog met de geur zitten of niet?
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1834

    #3
    Als je de afzuiger kunt terugdraaien kun je ze net zo goed gewoon los in je tent hangen. Lampje uit natuurlijk .
    Anders kan in een doos in je tent ook gewoon, op die manier kun je de verse lucht langs je toppen ook prima regelen .

    Comment

    • joremkrank
      Cronic Grower
      Lucky Member
      • Oct 2015
      • 3260

      #4
      door je inlaat komt er verse lucht je tent zet daar een doos voor met 2 gaten dan trekt de afzuiger nog steeds de verse lucht naar binnen
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


      • Jerry jd
        Jerry jd commented
        Editing a comment
        Is het debiet van die afzuiger niet te groot om je wiet mee te drogen ?

        Ik gebruik een droogdoos met aparte ventilator en dimmer om de ventilatie af te knijpen tot een heel zacht briesje.
    • joremkrank
      Cronic Grower
      Lucky Member
      • Oct 2015
      • 3260

      #5
      dat is veel beter dan droogt de wiet langzamer.maar met de doos voor je inlaat manier kan je gelijk door knallen,dus meer oogsten per jaar
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment

      • Jerry jd
        Junior Stoner
        Nieuw Lid
        • Jun 2020
        • 17

        #6
        Met mijn buitenoogst heb ik ruim voldoende, de wiet kan dus rustig drogen.
        Ik zal waarschijnlijk eindigen tussen 120 à 150 gram en heb maar 60gram nodig.
        De rest geef ik weg aan familie en vrienden.

        Comment

        Bezig...