Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

In de meterkast?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    In de meterkast?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Weet niet of ik hier goed zit hoor, maar anders graag verplaatsen .
    Ik moest laatst de meterstanden van mijn electra doorgeven, en toen viel mijn oog op dit kastje. Het is dat witte kastje naast mijn electra meter..

    Iemand een idee wat het is? Er staat ontvanger op, en er zitten printplaatjes in.
    Lijkt mij dat het niks met de stroomvoorziening, of een apparaatje wat me teller (slimme meter?) doorgeeft te maken heeft of wel?

    Ff voor de duidelijkheid, ik betaal me rekening gewoon netjes hoor, heb 2 lampjes en puur voor de mezelf/lol .
    Alleen dat ze precies kunnen zien wat ik wanneer doe vind ik niet echt chill.

    Peace
    Attached Files
    Last edited by Nachtapotheker; 11 January 2011, 11:35.

    #2
    Re: In de meterkast?

    Lijkt me een slimme meter, die kun je ook koppelen aan een oude/bestaande meter blijkbaar.
    Na een klein onderzoek op het net zijn er diverse modellen van diverse maatschappijen, dus kan best eentje zijn die de gegevens doorstuurt.
    Zat de meter er al in of nooit eerder gezien ?
    Waarom meterstanden doorgeven als je een slimme meter hebt? Die was daar toch mede voor......

    Nog een weetje betreffende de gegevens uitwisseling naar de energiemaatschappij:

    Het gebruik van zo'n slimme meter is goedgekeurd door de overheid op 9 november 2010, maar wel beperkingen om je privacy te waarborgen:
    Om geen inbreuk te maken op de persoonlijke levenssfeer schrijft de wet voor dat netbeheerders maar beperkt op afstand meterstanden mogen uitlezen. Uitlezen mag: maximaal zes keer per jaar voor verbruiksoverzichten; bij verhuizen; bij overstappen naar een andere leverancier. Alleen als afnemers daar uitdrukkelijk toestemming voor hebben gegeven, bijvoorbeeld om gebruik te maken van bepaalde energiebesparingsdiensten, mag de meterstand vaker worden uitgelezen. De nieuwe meters helpen consumenten zich beter bewust te worden van hun energiegebruik. Ook voorkomen ze administratief gedoe. Bron: Rijksoverheid


    Comment


      #3
      Re: In de meterkast?

      Hij zat er vanaf het begin al in..
      Maar ik woon er net, maar snap ook niet helemaal waarom ik die meterstanden dan moest doorgeven.

      Ik vind het alleen raar dat er dan ontvanger op dat witte kastje staat..

      Ok, naja, dan hoef ik me niet zoveel zorgen te maken toch .

      [edit]
      Is het niet zo dat die slimme meter ter vervanging is van de oude?
      Dus waarom zou die oude meter met die schijven er dan nog in zitten?
      Die draaien namelijk gewoon nog...
      Ook al zou die te koppelen zijn, dan zou er toch ook iets van een display op zitten?
      Ik zie namelijk niks..
      Last edited by Nachtapotheker; 12 January 2011, 12:38.

      Comment


        #4
        Re: In de meterkast?

        Misschien heb je wel een SavvyEddy
        Dit is een kastje dat alleen data verzamelt die op dit moment al wordt gemeten. Een groot (financieel) voordeel is dat de bestaande gas- en elektriciteitsmeters niet vervangen hoeven te worden.
        (Info van het web btw...)

        Als

        Comment


          #5
          Re: In de meterkast?

          dag/nacht stroom?
          heb je blokverwarming? misschien dat deze dat dan doorgeeft. Dat heb ik namelijk met een soortgelijk geval.

          Comment


            #6
            Re: In de meterkast?

            Haha, nu snap ik er helemaal geen hol meer van, zal straks wel eens bellen met de maatschappij.
            Lijkt me beter, dat weet ik ook meteen hoe en wat het nou precies is..

            Thanx guys.

            Comment


              #7
              Re: In de meterkast?

              ik ben wel benieuwd
              "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

              Comment

              Bezig...
              X