Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onderkant van geoogste knoppen wit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #2
    Eerste ingeving was toprot. Als het op de witte plekken zacht is kan je er bijna zeker van zijn dat het toprot is. Zijn de toppen op die plekken stevig?
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Hey, bedankt voor de reactie. De plekken zijn stevig. En de knoppen zien er, buiten dat ze witter zien ook niet echt anders uit op die plekken.

    #3
    Lijkt beetje op meeldauw , het is meeldauw dat begin juist meestal onder aan de top bij de eerste cylax
    zou al dat wit verwijderen en zeker niet op roken. Met pincet kan je dta zo weg trekken en pas op dat het zich niet uit breid
    God was never on your side..

    Comment


    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Hoe ruim zou je het wegdoen voor het overblijvende nog veilig op te kunnen roken?

    #4
    Echt flink verwijderen want voor je het weet zit het op de rest ook, droog de topjes waar het in zit ook apart van de andere topjes
    Ruk is dit spul bereid zich zo snel uit. Ik had beetje aan paar topjes zitten en dacht is droog en in pot gedaan volgende dag kan ik alles weg gooien.
    Tis schimmel dat gaat heel snel


    QnQ zei me ooit eens... als er op een boterham schimmel zit schraap je dat er dan ook van af en eet je hem dan op?
    God was never on your side..

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Dat is precies wat mijn oma deed met de yoghurt ; die schraapte de schimmel eraf en at de rest op. Eigenlijk deed ze dat met alles en ze is er 86 jaar mee geworden.

      Roken is natuurlijk een ander verhaal, dat komt in je longen terecht en gaat daar woekeren.

    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de hulp!

    #5
    Peroxide badje al overwogen? Er zijn er op dit forum die de topjes spoelen met waterstofperoxide. Waaronder ondergetekende.

    Comment


    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Bedankt!

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Graag gedaan. Laat je nog weten of het heeft gewerkt?

    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Sowieso, ik ga eerst wel nog wat extra opzoekwerk doen. Wil graag ook echt zeker weten dat het meeldauw is. En wat de exacte behandelingsmethode dan is met die waterstofperoxide.

      Jammer genoeg een heel druk weekend, dus weet zelfs niet of ik nog ergens tijd ga hebben waterstofperoxide op de kop te tikken.

    #6
    Ok, ik ben net voor sluiting nog bij de Apotheek kunnen binnenglippen voor een fles waterstofperoxide 3%. Ik ga er waarschijnlijk morgen mee aan de slag.

    Ik heb intussen ook een interessante video gezien over dit onderwerp: https://youtu.be/S7jE7qzfgQs

    Mijn plan is dus het volgende:

    + Bakje vullen met 1 deel waterstofperoxide 3% en 9 delen water

    + De toppen een tweetal minuten in onderdompelen

    + De toppen om de beurt afspoelen onder de kraan (met een zachte straal)

    + Licht uitschudden en drogen voor een ventilator

    + Wachten tot de toppen opnieuw droog genoeg zijn om in glazen bokalen te gaan


    Ik vraag me enkel af hoe ik de toppen moet drogen voor de ventilator. Ik heb niet echt een groot net ofzo om ze op te leggen.

    Als iemand nog tips heeft of debkt dat er wat schort aan mijn plan, dan hoor ik het heel graag.

    Nogmaals bedankt voor de hulp iedereen.

    Comment


    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Snijdt wat dunne reepjes duct tape en hang ze aan een gespannen draad, o. i. d. Be creative...Dat zijn trouwens kleine topjes, die zijn zo droog. Leg ze op een wc papier met de ventilator op afstand. Zijn ze droog in een handomdraai.

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      En? Is het gelukt? Hoe heb je het gedaan?

    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Ik ben nu bezig een paar knoppen waarbij het wit duidelijk aanwezig is onder te dompelen in 1 deel 3% waterstofperoxide gemengd met 9 delen water. Het wit gaat er niet af.

      Weet even niet wat te doen nu, maar ik ga in elk geval nog niet de hele oogst wassen denk ik.

      Edit: Het drogen heb ik gedaan op kippegaas dat ik met een ijzerdraad aan de kelderplafond had opgehangen. Eronder heb ik een ventilator gelegd McGuyver style.
      Last edited by Haile Selassie; 6 September 2020, 09:05.

    #7
    Attached Files
    Last edited by Haile Selassie; 5 September 2020, 23:36.

    Comment


    #8
    Flip Hasjkip
    Attached Files

    Comment


    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Je ziet dat wit toch. Dat is meeldauw wat wil jij beter kunnen zien? Er staat nergens en bordje hoor met meeldauw en beter zien dan je nu doe gaat je niks helpen .

    #9
    Tis echt meeldauw dauw hoor wat je hebt

    Ik geloof nooit dat je schimmel weg was dat zit ook in de plant je gaat dit roken wil je dit echt in je longen hebben vraag je zelf dat af.?

    iedere buiten kweker weet daar 1/4 van de oogst weg gaat door rot schimmel of beestjes dat moet je gewoon accepteren.

    Ik was mijn wiet om dat ik babyrupsjes er in heb zitten paar minuten in water met peroxide een ze zijn dood en dan de wiet drogen.
    God was never on your side..

    Comment


    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      De reden waarom ik twijfel of het meeldauw is, is dat het wit er niet af kan gespoeld worden nadat het in peroxide ondergedompeld is. In die video van Jorge Cervantez die ik hierboven ergens link zie je de meeldauw echt op het water drijven na het baden.

      Ik wil zeker geen schimmel roken, maar voor ik 58 gram wiet weggooi zou ik ook graag weten dat het echt moet. Ik heb zelf niet genoeg ervaring om het precies te weten, vandaar dat ik hier kom voor extra info.
      Last edited by Haile Selassie; 6 September 2020, 17:49.

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      En als je nog zekerder wil zijn, nog 5 dagen water curen. Zoek het maar eens op. Experimentje waard, mss?

    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Brandnetel dan nog zie je de schimmel alleen dan is het dood. Ik heb dat al eerder geprobeerd paar jaar terug.

    #10
    Je hoef toch niet alles weg te gooien pluk alles weg waar meeldauw op zit en de rest laat je drogen. Maare jij denk nog steeds dat dit geen schimmel is? Schimmel was je niet weg hoor je dood alleen met peroxide.
    Maar zo lang jij nog denk daar het iets anders is het mijn inbreng geen nut
    Tis meeldauw
    God was never on your side..

    Comment


    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Eerlijk gezegd weet ik het gewoon niet en hoop ik zo veel mogelijk te redden. Ik probeer je niet tegenspreken hoor, maar gezien er hier al verschillende antwoorden gekomen zijn wil ik die wel allemaal in overweging nemen. Ik ben blij met je reacties in elk geval.

      Nu is de wiet al wel droog en zit in weckpotten. Al een week ongeveer. En het wit heeft zich niet verspreid sindsdien.

      Ik ga inderdaad het wit wegnemen denk ik. Al ben ik sowieso geneigd om ruimer dan het wit alleen weg te knippen. En dan nog stel ik me de vraag of het wel zo gezond gaat zijn. Schimmel zit meestal verder dan wat je ziet he. En gezien het allemaal al samen in weckpotten gezeten heeft...

    #11
    Juist en vraag je nu eens af of jij dit in jou longen wil hebben. Dit is toch niet heel je oogst?
    God was never on your side..

    Comment


    #12
    Je zou al die wiet in een pot kunnen gooien, een pocket microscoopje bestelllen/kopen, en het daarmee bekijken als die binnen hebt.
    Dan kun je dan altijd nog beoordelen wat je er mee wilt doen.
    met 60/100x vergroot kun je prima zien of er schimmeldraden op zitten.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    #13
    Attached Files

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Dat ziet er inderdaad niet fris uit, dat is duidelijk schimmel.

    #14
    Alles is intussen aan het watercuren. Ik ga er nadien een alcohol tinctuur mee maken en die wanneer ze klaar is nog eens door koffiefilters gieten. Dan zal het ergste er hopelijk wel uit zijn. En krijg ik al zeker geen schimmel in mijn longen.

    Comment


    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Bedankt

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Maybe ook wel de moeite waard om een peroxidebad te overwegen?
      peroxide is erg effectief in het verwijderen van schimmels, zonder je plant aan te tasten.
      Klinkt misschien wat spannend, peroxide. Maar dat valt opzich alles mee.

    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Dat heb ik al getest met een paar knoppen, maar de zichtbare schimmels gingen er niet meteen van weg.

      Nu hebbik nog wel wat van die peroxide over, dus misschien doe ik er wel een scheut bij wanneer ik het water ververs.

    #15
    Bekijk dit topic maar effe EddyH

    Comment

    Bezig...
    X