Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

erg compacte plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    erg compacte plant

    Korting op 420shop
    Dit is de eerste keer dat ik een wietplantje kweek. Het is een auto alpujarrena. Gestart op 19 september. Hij is erg compact en laag en ik ben bang dat dit voor problemen gaat zorgen: schimmel en evt andere ziekten. Moet hij niet meer strekken? Moet ik hier iets mee doen, of kan ik beter nog even afwachten?
    Bedankt alvast!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Nee, niks aan doen, je bent pas net begonnen, ze moet nog een maand of 2-3
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Beetje laat gezaaid. Maar wie weet, gewoon verzorgen en afwachten.

      Comment


      • Rickysticky
        Rickysticky commented
        Editing a comment
        Is binnen eh?

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Dju ja. Ik dacht een serre te.zien. Must have been stoned. Kan gebeuren, toch excuses.

      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Nee, niks aan doen, je bent pas net begonnen, ze moet nog een maand of 2-3
      Nog twee tot drie maanden? Gezien dat het een autoflower is zal hij toch sneller bloeien?
      Verder is het idd binnen (schuur). Houd de tent tussen 19 snachts en 23C overdag. 18-6 licht schema en ben met beetje LST begonnen, al vind ik dat wel wat tricky als beginner.

      Comment


      #5
      Vaak strekken ze ook wat uit als ze gaan bloeien.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #6
        Hier wat info over lichtschema's autoflowers die ik heb gekopieerd

        LICHTSCHEMA VAN 24/0


        Een behoorlijk aantal kwekers geeft zijn planten 24 uur per dag licht; dag in, dag uit. Dit is natuurlijk het eenvoudigste schema. Je hebt er ook geen timer voor nodig. De meeste kwekers kiezen voor dit lichtschema in de hoop dat dit hen een grotere opbrengst geeft.

        Er is geen sluitend antwoord op de vraag of die verwachting terecht is. Uit de wetenschap blijkt deze theorie echter niet zo gek. Een van de manieren om planten te categoriseren, is op basis van hoe ze CO₂ opnemen en gebruiken. Sommige planten behelzen C₄-koolstoffixatie. Deze verzamelen tijdens de donkere periode CO₂ en gebruiken dat voor de fotosynthese tijdens de lichtperiode. Cannabis behoort echter tot de zogenaamde C₃-planten die geen rustperiode nodig hebben. De plant blijft fotosynthese uitvoeren, zolang ze licht krijgt. Dat lijkt dan ook een goed argument om te kiezen voor een 24/0-schema! Maar nogmaals, er zijn tevens kwekers die zweren dat een beetje duisternis natuurlijk en cruciaal is voor cannabisplanten. Zij vrezen dat het niet goed is planten voortdurend licht te geven. Het grootste nadeel van het 24/0-lichtschema is echter dat het veel energie kost.

        Voordelen

        • Makkelijk; je hebt geen timer nodig
        • Het zorgt mogelijk voor de beste opbrengst

        Nadelen

        • Je gebruikt veel energie
        LICHTSCHEMA VAN 18/6Voordelen

        • Goede opbrengsten
        • Het geeft je planten rust
        • Je gebruikt minder energie dan met 24/0

        Nadelen:

        • Je hebt een timer nodig
        LICHTSCHEMA VAN 20-4


        Dan is er nog de gulden middenweg voor mensen die het beste willen halen uit de twee eerder genoemde lichtcycli. Door de lichtperiode met twee uur te verlengen, geloven sommige kwekers dat ze een net wat grotere opbrengst krijgen. Bovendien hebben de planten ook een periode van rust.





        Voordelen

        • Goede middenweg tussen 18/6- en 24/0-schema
        • Je bespaart een beetje op energie

        Nadelen:

        • Je gebruikt meer energie dan met 18/6
        • Je hebt een timer nodig
        LICHTSCHEMA VAN 6/2


        Dit is waarschijnlijk het meest ongebruikelijke lichtschema dat kwekers van autoflowers gebruiken. Hierbij doe je dagelijks drie keer zes uur het licht aan en twee uur het licht uit. Kwekers die een 6/2-schema gebruiken, beweren dat het de plantgroei stimuleert. Ook zou het zorgen voor een stabielere en gecontroleerdere omgeving.

        Het principe achter het 6/2-schema is dat cannabisplanten slechts een beperkte hoeveelheid daglicht per dag kunnen verwerken. Als dat niveau is bereikt, absorbeert de plant geen licht meer. Daardoor zou je dus licht verspillen.

        Het 6/2-lichtschema verdeelt de cyclus in drie periodes van zes uur met pauzes van twee uur. In die pauze kan de plant rusten en het licht verwerken. Als de lichten daarna weer aan gaan, is de cannabisplant er weer klaar voor. Daardoor, aldus de theorie, kun je de groei van je plant optimaliseren als de lampen aan zijn. Voorstanders van het 6/2-lichtschema zeggen ook dat een kortere lichtperiode zorgt voor minder stress bij planten en koelsystemen. Met dit schema kan de ruimte namelijk afkoelen voordat de lichten weer aangaan. Tegenstanders zeggen echter dat het vaker gebruiken van kortere licht- en donkercycli juist onnodige stress oplevert voor belichtings- en verwarmingssystemen.

        Nadelen

        • Meer stress voor de apparatuur
        • Nog niet veel gebruikt


        Bron:

        https://www.zambeza.nl/blog-lichtsch...isplanten-n378

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Kwestie van logisch nadenken he...
          Langer licht kost meer energie. Da's geen hogere wiskunde.
          Je kan doen wat je wil met autoflowers. Waarom geen 30/3 of 40/4. Alles kan.
          Schema's als 6/2 kun je rustig mee uitkijken nu er zoveel rommelzaad verkocht wordt, met dat geknipper kun je de herma-genen wakker maken.
          6/2 lijkt me ook een broodje aapverhaal en bied geen enkel voordeel.

          Puntje bij paaltje ; die plant staat er prima bij, ik zou helemaal niks anders gaan doen en gewoon doorgaan met wat je doet.
          Last edited by QnQ; 17 October 2020, 12:11.

        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Hoe komt dat stemmetje in mijn hoofd dan die steeds zegt fotosynthese gebeurt alleen in het donker?

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Voor fotosynthese is licht nodig

        #7
        Update: volgens mij gaat het nog goed. IMG_20201028_171556.jpg

        Comment


          #8
          Voor de vorm toch nog maar een update. Een echt kweek verslag is dit natuurlijk niet. Inmiddels al een tijdje op plagron Bloom over. Door de locatie in de koude schuur begon hij veel stroom te vragen voor het verwarmen. Dat heb ik opgelost door een 'kleine' ruimte te maken en te isoleren. Beetje over the top oplossing nu ik er zo naar kijk:
          ​ De plant staat er zo bij:
          ​Hebben jullie in deze fase nog tips? Hoe lang zal hij minimaal nog nodig hebben?
          Last edited by JBL; 11 November 2020, 09:59.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Klopt, het is geen kweekverslag want dit is een topic in de helpdesk over een compacte plant.
            Vorige week beginnende bloei, dus nog een week of 7 gok ik.

          #9
          Ziet hij er verder uit zoals hij hoort? Dit is mijn eerste kweek. Ik ben ook benieuwd wat ik een volgende keer beter kan doen.

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ik vind het een zeer mooie dame, de volgende 2 weken gaan alle hoofdtoppen nog een beetje stretchen en ga je beter zien dat je ze goed behandeld hebt, succes verder!

          #10
          Inmiddels beginnen de toppen behoorlijk dik te worden en ik steeds ongeduldiger. IMG_20201122_144719.jpg IMG_20201122_144727_1.jpg

          Comment


          • Rickysticky
            Rickysticky commented
            Editing a comment
            Nog 6weken!

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Ik ken werkelijk niets van scrogg maar moet dit net niet net iets strakker? Het staat zo op springen heb ik de indruk succes hoor mooie topjes

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Volgende keer gaas?
        Bezig...
        X