Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

langzame topvorming super silver haze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    langzame topvorming super silver haze

    Korting op 420shop
    Hallo kwekers,

    Ik ben sinds september bezig met mijn eerste kweekje.
    Het gaat om een microkweek in een kast van ongeveer 1 meter hoog met een oppervlakte van 60x60.
    Voor dit kweekje gebruik ik 4 stekken super silver haze.
    Verder gebruik ik het volgende:
    - 200 watt cfl warm wit van secret jardin in een cooltube
    - aarde van canna, 6 liter per pot
    - blumat systeem
    de temperatuur ligt tussen de 20 en 26 graden
    De luchtvochtigheid tussen de 45 en 60%
    Sinds 15 september staat het licht op 12/12
    De toppen groeien voor mijn idee heel langzaam..
    Weet iemand hoe dit kan, of is dit normaal?
    Alvast bedankt voor het meedenken!
    Hier een foto:
    skrrra.png

    #2
    Ik zie je lamp niet ?
    Dus 200W spaarlamp en die heb je ook nog in een cooltube, dan moet die cooltube echt heel laag hangen.
    Elke top die meer dan 10cm van de cooltube af zit krijgt te weinig licht !
    Waarom een cooltube ?

    Ze bloeien volgens je telling een week of vier, dan heb je inderdaad kleine toppen.
    Dat zal komen door te weinig licht dus.

    Heb je de stekken behandelt tegen beestjes toen je ze binnen kreeg, anders zal dat misschien ook meespelen.
    Stekken die je koopt zitten altijd beestjes in.

    4 Amnesia op 60x60x100 onder een spaarlamp....dat idee is al een hele kunst
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Hoi QnQ,

      Hier een foto zodat je het beter ziet.
      De cooltube heb ik gebruikt omdat ik bang was dat het anders te warm zou worden (en voor de veiligheid).
      Wat zou jij me aanraden om nu te doen?
      Ik heb ook nog een reflectorkap liggen die ik eventueel kan gebruiken.
      IMG_3715.jpg

      Comment


        #4
        Ahja, ik heb ook eens met cooltubes gekweekt.
        Na 2 weken had ik in 2 tubes al een barst zitten. Eentje tegen gestoten en eentje gekopt. Echt veiliger vind ik ze niet, dat glas is niet echt dik.
        Veiliger voor de lamp wel, dat zeker. Ze zijn vrij breekbaar(!)
        Te warm zal het niet worden toch ?

        Je manier van kweken past niet bij de lamp.
        Zo'n spaarlamp komt niet zo ver met z'n licht, je moet die toppen een beetje op dezelfde hoogte zien te krijgen zodat de lamp dichter bij kan.

        Oplossingen...hmmm
        Een hps lamp in de cooltube ?

        Ik lees wel meer kweekverslagen of vragen-topics waar de planten te lang worden.

        Je zou de toppen ook kunnen "knakken" (*) op de hoogte van het net, zodat ze daarop komen te liggen.
        Beetje vastzetten anders staan ze morgen weer recht.
        De zijtoppen van de hoofdtop komen dan overeind na 1-2-3 dagen en zo krijg je allemaal losse toppen ipv 1 hoofdtop.
        Het voordeel is dat je de lamp kunt laten zakken zodat die dichterbij hangt.

        * Dat knakken is niet echt laten knakken. Eerst even in de stam knijpen, beetje masseren, en dan kun je 'm zo om vouwen zonder grote breuk.

        Maar er zijn wel meer dingen die je kunt doen misschien.
        Ik geef 'm ff door
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ik heb een 250 hps lamp die ik eventueel kan gebruiken, ik woon in een studentenhuis dus durf dit niet zo goed ivm met de hitte van de omvormer
          Knakken vind ik een beetje risky, omdat ik nog onervaren ben.
          Ik denk dat ik ze op deze manier laat afbloeien en volgende keer ga werken met de reflectorkap op zo'n 20 cm van het bladerdek.
          Verder ben ik van plan om low stress training en een scrog net te gebruiken om een mooi egaal bladerdek te krijgen.
          Deze keer heb ik ook low stress training toegepast voordat ik overschakelde op 12/12, ze zijn hierna alsnog flink de hoogte in gegaan..
          Ik zal je op de hoogte houden van de opbrengst van mijn eerste oogstje en de volgende keer een kweekverslagje plaatsen.

          Comment


          • keeshaze123
            keeshaze123 commented
            Editing a comment
            Nederhigh, heb ik naar gekeken maar een goeie led kost erg veel geld

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Dat klopt. Voor 60x60 toch zeker 125 euro.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            en met vijf/zes ritjes naar de shop ben je dat ook wel kwijt

          #6
          Hallo kwekers,
          Toch besloten om deze ronde nog te supercroppen, dit is het resultaat:
          IMG_3745.jpg
          Alle plantjes doen het goed op een na, deze heeft droge en hangende (vergeelde) bladeren.
          Ik vraag me af wat dit kan zijn, wellicht lamp te dicht erop gezet?
          De aarde is vochtig maar niet kletsnat.
          Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is en wat ik hiermee het beste kan doen?
          IMG_3748.jpg

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Mooi resultaat met het croppen hoor, zou je potten niet verder kunnen vullen nog met aarde? Hoe meer wortel hoe beter he. En die hangende bladeren , pot al gewogen ? Ik denk veel te droog maar kan juist omgekeerd zijn ook he. Succes verder , gaat goed !

          #7
          Wesley pipes dank, ik dacht dat ze te droog stond toen heb ik meer water gegeven maar daar werd het niet beter van. Nu sinds een paar dagen weer geen water gegeven maar als nog geen verbetering te zien. De suikerblaadjes zijn groen maar hangen wel en voor de rest hangen alle bladeren en zijn er veel droog en dor geworden, wat zou dit kunnen zijn en denk je dat de plant nog gaat herstellen?

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ik ben zelf nog maar terug herbegonnen en ga geen supertips kunnen geven hoor, ik heb iedere ronde slechte ertussen , en meestal is het van begin tot einde , tot ik ze wegsmijt slecht.. hier was ze goed tot na het croppen he, teveel stress, mss , samen met genetica foutje. Het kan zoveel zijn he.

          #8
          Verzopen een wortel rot
          God was never on your side..

          Comment


            #9
            Je gaat ze kroppen en daar na zien ze er zo uit wat denkje ..
            Last edited by belladonna; 2 November 2020, 16:25.
            God was never on your side..

            Comment


            • keeshaze123
              keeshaze123 commented
              Editing a comment
              Supercroppen is het knakken van de langste stengels, zodat alles meer op een hoogte komt en de lamp er dichter op kan

            #10
            belladonna ik werk met een blumat systeem, echt verzopen zijn ze nooit geweest daarom vind ik het ook zo vreemd. Heb niet het idee alsof ze veel te veel water hebben gehad, zou er een andere oorzaak kunnen zijn, wat zou jij doen in mijn geval?

            Comment


              #11
              Denk je hebt ze vermoord. Wat is kroppen en wat heb je toen gedaan?
              God was never on your side..

              Comment


                #12
                Die laatste foto in post nr 6, links onderaan zitten witte vlekjes in je blad. Da's hoogst waarschijnlijk spint of trips. Je zegt dat je stekken gehaald hebt. Effectief stekken? ZIjn ze behandeld geweest?

                Comment


                  #13
                  beowulf Nee ze zijn niet behandeld, wist niet dat dat nodig was.. Nu is het voor zover ik heb gelezen te laat om daar iets aan te doen. Denk inderdaad dat het trips is..

                  Comment


                  • beowulf
                    beowulf commented
                    Editing a comment
                    Beter beginnen vanaf zaad. Iemand die regelmatig stekken kweekt en verkoopt heeft 9 op 10 beestjes. Vandaar dat ze stekken altijd preventief behandelen.

                  #14
                  keeshaze123 weet niet waar je vandaan komt maar eventueel heb ik nog wel 2 150 watt tneon bakken liggen. Moeten er wel vrij kort op maar op zich best aardige lampen. Heb buizen voor groei en bloei erbij. Wil er €40,00 voor of €50 incl. verzendkosten. Nauwelijks gebruikt (1 ronde voorgroei) en bestaat uit 2x armatuur, 4x bloei en 4 x groeilamp.
                  Lopend Verslag

                  Comment


                    #15
                    Hallo kwekers,
                    Inmiddels een aantal weken verder, de plantjes hebben goed gereageerd op het supercroppen!
                    Ik ben sinds vrijdag gestopt met voeding geven (biobizz) en ben van plan om ze volgende week ergens om te hakken.
                    Een vriend van me vertelde me dat ik ze voor het oogsten het beste 48 uur in het donker kan zetten, wat is jullie ervaring hiermee?
                    Hier wat foto's

                    Comment

                    Bezig...
                    X