Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Te vochtig in de droogkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Te vochtig in de droogkast

    Korting op 420shop
    Omdat het op het buitenforum zeer rustig is geworden kom ik even naar hier met mijn vraag.

    Ik ben vorige week begonnen met mijn buitenplantjes in stappen te oogsten.
    Voor het drogen heb ik een kameraad zijn DIY kastje geleend.

    Het kastje is 90x50x60 groot, is volledig luchtdicht gemaakt op de in- en uitlaat na.
    De inlaat is een kleine buis van doormeter 5cm en aan de afzuiging hangt een koolstoffilter.
    Helaas krijg ik de luchtvochtigheid niet onder de 60%.
    Ze staat nochtans binnen in de bureau.
    Ondernomen acties:
    1. Ik heb ze 24u lang op volle kracht laten afzuigen, er ging toen 3% af. Daarna gestopt vanwege het lawaai.
    2. Ik heb een katoenen kous gevuld met rijst in onder in de kast gelegd.

    Wat kan ik nog doen om de LV nog een 10% te laten dalen? 20201023_173405.jpg 20201026_174140.jpg

    #2
    60 % Is toch prima ? Heb mij eens laten wijsmaken dat de wiet het beste rond de 62% kan worden bewaard, vandaar ook die Boveda zakjes voor in de potten.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Leuk idee zo een kast, erg handig!
      Ik las wel toevallig vandaag dat de inlaat 3 keer zo groot moet zijn dan de uitlaat, of is dit enkel bij een tent het geval?
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • Eerstekamerlid
        Eerstekamerlid commented
        Editing a comment

      • Jura
        Jura commented
        Editing a comment
        is idd juist

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Hehe OK thanks

      #4
      Bij de verwarming/kachel zetten.

      Comment


        #5
        Afzuigen en rijst onderin heeft niet zoveel zin. Dan moet die rijst ineens geforceerd t vocht uit je hele kamer opnemen. Kan je beter je ventilator uitzetten en alleen intern voor luchtbeweging zorgen met die rijst erin.

        Kan natuurlijk ook ff langs het klooster rijden om een non te confisqueren om daar je takken in te trappen want die zijn per definitie gortdroog.

        Suc6
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Dan zit ik weer met plaatsgebrek. Die grotten zijn dan wel droog, maar ook gloednieuw.

        #6
        Ok thanks! Dan weet ik dat het goed komt!

        Comment


          #7
          Gewoon rustig laten doen.

          Comment

          Bezig...
          X