Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaailingen groeien nauwelijks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailingen groeien nauwelijks

    Korting op 420shop
    Goedemorgen,

    Situatie: 400W, 4 planten, Feminized Bruce Banner, in begin wat moeite met EV/PH. Inmiddels redelijk onder controle (denk ik)
    Ik ben nu al ruim een week onder 18/6 (sinds 2 dagen in grote potten) aan het draaien maar ik heb gevoel dat ik in begin te veel heb lopen klooien en dat eea niet goed gaat. Er gebeurd namelijk erg weinig en ze staan er al week hetzelfde bij.
    Kunnen jullie zien adhv de foto of dit goed gaat of dat ik beter kan stoppen en opnieuw beginnen?

    Groet,

    Socrates
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Die zien er kurkdroog uit en als ze geen of veel te weinig water krijgen groeien ze niet. Zolang je de watergift niet op peil hebt zal overnieuw beginnen niks uithalen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #3
      Ze staan wel in grotere potten maar als je die dan maar voor de helft vult kan je ze net zo goed in kleine potten laten. Het zijn geen auto's dus gewoon lekker doorgaan. Hoelang staan ze eigenlijk al?
      ​​​​​​
      De Bloemen Van Bri

      Comment


        #4
        Goede punten en dank voor de snelle reacties.

        Ze staan nu ruim een 9 dagen onder 18/6 en daarvoor aantal dagen op 24 uur licht (lampen hoog, vermogen laag)
        De grond nog verder aanvullen om moment dat eea gaat groeien?

        En het droog staan? Ik had voor mijn gevoel (bladeren waren toen slap) te veel water gegeven dus wilde ze wat droger laten trekken...

        Beetje dubio of dit nog goed gaat komen. Klopt het dat je bij de juiste omstandigheden elke 24 uur wel "beweging/groei" moet zien in deze fase?


        Comment


        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Zo snel mogelijk vullen tot de rand. Groei begint bij de wortels. Verders zijn het mooie compacte plantjes.

        #5
        Als je tot de rand vult staan ze onder de grond

        Ziet er inderdaad uit als een probleem bij de wortels.
        Zitten ze nog in turfpotjes toevallig ?
        Heb je de grond hard aangedrukt of gevuld met droge grond ?

        De goeie volgorde is :
        Gooi je grond in een cementkuip (ofzo)
        Maak het goed los. Knijp alle kluitjes fijn.
        Water de grond goed in. Goed = dat er druppels tussen je vingers lopen als je in een hand grond knijpt.
        Nog een keer goed mixen. Goed = als je inmiddels een paar lamme armen hebt gekregen.
        Vul de potten. Helemaal! Dus tot het er overheen loopt.
        Zet de planten er in.
        Lamp op 18/6 of 20/4. Lamp op de juiste hoogte en voluit aan. (ja veel licht is belangrijk)
        Ga anderhalve week op vakantie. Niks meer aan doen dus.
        Bij terugkomst, na anderhalve-twee weken kun je kijken of ze al water nodig hebben.
        Voeding is de eerste 3 weken niet nodig, en zelfs slecht.

        Het kan wel goed komen, alleen kost dit gedoe je een paar weken extra groeitijd.



        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Helder verhaal. Werk aan de winkel dus. Dank.

          Comment


            #7
            Heb je niet echt groene vingers dan moet je je potten wegen met een weegschaal.hoef je niet meer te twijfelen of je wel of niet water moet geven
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment

            Bezig...
            X