Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaailingen groeien 90 graden hoek.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailingen groeien 90 graden hoek.

    Korting op 420shop
    Hoi!

    Ik heb echt geen idee wat er aan de hand is met mijn zaailingen! Ze groeien in een hoek van zowat 90 graden. Ik zit me al de hele dag rot zoeken naar een oorzaak. Het meeste wat er op lijkt in damp-off? Maar ook weer niet want ze blijven wel mooi groen... Ik roteer de bekertjes iedere dag, ik heb ze nu 2 keer heel klein beetje water gegeven in 5 dagen. Heeft iemand misschien een idee wat er hier fout gaat? Lamp hangt er 45cm boven, 4pc fans blazen door de kast heen.

    lv 35/50%
    Temp lamp aan : 26/27
    temp lamp uit : 20/21

    groetjes!
    Attached Files

    #2
    hoi ik denk dat ze wat water willen, giet lichtjes rond de stengel
    er zijn nog baby wees voorzichtig met de lamp

    Comment


      #3
      Niet rond de stengel, dan heb je kans op wortel/stamrot, effe onderkant in bakje water houden, ik hoop dat er al gaatjes in zitten.

      De fans kunnen uit, die hebben geen nut op dit moment, boven de 30% is prima.

      Comment


        #4
        Stamrot is een schimmel die zich in de stam nestelt met behulp van de regen, komt vaak voor bij tomaten. Da's de reden dat tomaten onder een afdak staan. Binnen in een tent heb je die schimmel niet en maakt het niet uit of je nu rond de stam water geeft of ni. Tis de schimmel die het rot veroorzaakt, ni het water.

        Comment


          #5
          Ik denk zelfs teveel wind mss, en heel mss hebben ze het toch nog gemakkelijker met meer vochtigheid , beetje tropischer maken voor een dag of 2 tot de wortels gezet zijn , denk ook te droog daarmee...
          Ganja always does the trick.

          Comment


            #6
            Zaailingen gedijen goed bij een hoge rv van 60% t/m 80%, pas als ze goed geworteld is (paar weken) en tijdens de gehele groeiperiode doen ze het goed bij een rv van 50% t/m 70%.

            En bij 12/12 (bloeiperiode) stapsgewijs naar een rv van 40% t/m 60%, het liefst zo dicht mogelijk rond 40%.

            Had het hier gelezen:


            https://www.zamnesia.nl/wiet-kweken/...gheid-cannabis


            Succes.

            Comment


              #7
              Bedankt voor de tips!

              ik heb nu twee doorweekte handdoeken erin gelegd waardoor de LV nu rond de 60/65% zit. De zaailingen hebben allemaal weer een flinke slok afgezuurd water gehad (5,8) en ik ga nu afzuiger staat 15% tot 27,5 graden, dan gaat hij naar 100% tot 25,5 graden. En nu maar duimen dat het goed komt!
              Attached Files

              Comment


                #8
                Zijn ze nog wel stevig, of slap ?
                Als ze slap zijn staan ze te droog.
                Als ze wel stevig zijn en ze groeien zo scheef, dan hangt je lamp veel te veraf, en krijgen ze van opzij meer licht dan van boven.
                Plantjes groeien altijd richting het licht......als ze tenminste licht "zien".

                En laat ze met rust.
                Niet elke dag draaien, ze kunnen zelf hun blad draaien richting het licht.
                Als je ze steeds draait moeten ze elke keer energie steken in opnieuw richting het licht draaien, dat gaat ten koste van de groei.
                Een plantje maakt zelf uit welke kant ze op groeit. Dat is altijd richting het meeste licht.
                Nouja, en overbodig misschien, maar ze uit de potjes halen zoals op de foto hierboven is ook "not done".
                Tenslotte de pH. 5.8 is veel te laag.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Dutchy
                  Dutchy commented
                  Editing a comment
                  Ze zijn wel gewoon stevig, lamp hangt er 50cm vanaf nu.
                  Oke ik zal ze dan gewoon zo laten staan, had er vanmiddag eentje omgegooid om te kijken of ze wel mooi wortelden. Welke PH raad je aan, 6,5?

                #9
                Update!

                Heb zojuist de kleine zielepoten overgepot! Veel te vroeg maar ze werden met het uur beroerder. Dit is dus een laatste poging om ze te redden. Ik heb ze overgepot naar 11L potten gevuld met Atami high porosity cocos. Ik heb goed veel water gegeven, met minimale voeding Plagron A, B, pure zym & power roots. EC 1,1. PH 5,8. De luchtvochtigheid probeer ik met natte handdoeken rond de 50/60% te houden, momenteel is die 62%. Hopen, duimen en bidden dat ze het redden

                bedankt voor de hulp weer!
                Attached Files

                Comment


                  #10
                  Welke lamp heb je er boven hangen?

                  Comment


                  • Dutchy
                    Dutchy commented
                    Editing a comment
                    HLG 135w V2 rspec
                    Last edited by Dutchy; 9 December 2020, 07:39.

                  #11
                  Hopelijk overwinnen ze de moeilijke start en knallen ze alsnog !
                  Ganja always does the trick.

                  Comment


                  • Dutchy
                    Dutchy commented
                    Editing a comment
                    Ik hoop het! Maar zie het somber in...
                    Zou wel jammer wezen, want heb echt geen flauw idee wat er mis gaat

                  • Wesley pipes
                    Wesley pipes commented
                    Editing a comment
                    Over cocos kan ik weinig zeggen eigenlijk, jammer genoeg...kga eens paar verslagen beginnen lezen

                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Die van Waldpiek
                    Last edited by QnQ; 9 December 2020, 23:18.

                  #12
                  hoi, ik denk dat je de zaailingen minstens 2 weken in de beker kunt laten voordat je ze verpot, om de wortelgroei gemakkelijker te bevorderen. en ja, zoals qnq zegt, is het noodzakelijk om ze met rust te laten en niet elke dag te manipuleren. mijn zaailingen blijven 3 weken in bekers en doen het erg goed.

                  Comment


                  • Dutchy
                    Dutchy commented
                    Editing a comment
                    Dat was ook mijn bedoeling, alleen werden ze steeds beroerder in de bekers, heb ze ju verpot naar Coco’s als laatste redmiddel.

                  • Silas
                    Silas commented
                    Editing a comment
                    Zo te zien heb je ze nu tot aan het blad gevuld met aarde. Bij de 1e poging zag ik een steeltje en je zou er iets meer grond in doen tot aan het blad. Zaailingen vliegen alle kanten op als je ze niet begeleid.

                  #13
                  Lv zaailingen na 't helmpje echt niet meer belangrijk ,
                  heb je lamp niet bekeken maar neem aan voldoende licht,
                  ik label de potjes aan de hand gewicht als ik ze plant na ontkiemen om te weten hoeveel vocht erin zit (10 % inhoud pot aanwateren) , Ph en ec voor cocos ben ik niet van op de hoogte maar dat hierdoor de groei zo vertraagt lijk me raar

                  Comment

                  Bezig...
                  X