Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Tripsen op AF Oogsten of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tripsen op AF Oogsten of niet?

    Korting op 420shop
    Hey!

    Ik zit met het volgende:

    Heb last van tripsen op verschillende planten, heb al wat opgezocht erover en dat gaat het zijn.
    De beestjes lijken er ook op, wel zijn er niet zo veel te spotten. Heb iedere plant afzonderlijk wat gecontroleerd.

    De planten staan een 11 weken ondertussen. Ze zijn bijna oogstklaar in mijn ogen, de trichomen zijn ook bij de meeste planten milky sommige amber.
    ik wou ze nog tot volgende week woensdag voeding geven en erna 10 dagen spoelen. Ik zit nog met een ander tentje in dezelfde kamer en wil niet dat het een echte plaag wordt!

    Nu zit ik met de vraag of ik ze best al spoel en oogst, of toch men normale planning zou volgen waarbij ze dus pas binnen dik 2 weken onder de schaar gaan?
    Zijn er hier mensen die met hetzelfde probleem hebben gezeten, last van tripsen tegen het eind van de kweek, wat heb je toen gedaan?
    Grt

    #2
    Niet zeuren, gewoon afbloeien.
    Die paar dagen komen ze ook nog wel door.

    Anders heb je wiet met beestjes die ook nog te vroeg geoogst is.

    Je kunt alvast stoppen met voeding.
    Hoe langer zonder voeding, hoe schoner de wiet smaakt en als je over een week toch moet oogsten kan dat gewoon.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      Ik heb de planten in de andere tent gediefd. De tripsen zaten vooral op de onderste bladeren te kruipen.
      Heb neemolie besteld & ook spiritus r voor in de nood.
      Het gaat een heel werkje worden om de plantjes te behandelen met neemolie. Ze laten hun bloeiverschijnselen, kopjes al zien.
      Iemand tips hoe ze te werk gaan met de neemolie, de buds afdekken met iets of de hand ervoor houden? Sprayen jullie de neemolie na het mengen of wordt dit over het blad gesmeerd?
      grt

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Lees de gebruiksaanwijzing, of zoek die op !
      Spruzit is een contactmiddel !!!
      Daar moet je de beestjes mee raken, anders doet het niks.
      Neemolie werkt anders, dat geeft de bladeren een vieze smaak voor beestjes dus dat werkt ook preventief.

      Enneu...spiritus ? Ga je gourmetten ?

    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      Das die stomme autocorrect ;P
      Dat had ik al ergens gelezen dat het een contactmiddel is die spruzit r. Ik heb het besteld zodat ik het heb, als het nodig zou zijn. Maar mijn voorkeur gaat uit naar de neemolie, die komt komende week aan. Ga er meteen aan beginnen dan.
      art
      Last edited by highsky; 13 December 2020, 11:29.

    #3
    Elke dag goed met loep kijken,en amber is klaar,spoelen is zo overschat de therpen die doen het hem
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      Thanks voor je antwoord! Spoel jij je planten voor de oogst?

    #4
    Ik geef ze de laatste week zelfs groeivoeding maar dat is een ander verhaal
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      De laatste week bloeivoeding Joremkrank terwijl spoelen word overschat, wil je dit even explicerenaub?

    #5
    Ik heb er in mijn ander tentje ook gespot. Nog maar heel minimaal.
    Kan ik de planten nog besproeien met neemolie? Ze laten hun eerste gloeiverschijnselen zien.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      gloei ? wat is het, groei of bloei

      Je kan altijd spuiten als je wil, zolang het maar niet op de toppen komt.
      Die zul je moeten afdekken, met bekertjes of zoiets

    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      Thanks zal iets met bekertjes of diepvrieszakjes worden dan.
      ja sorry.. die autocorrect, moet em eens uitschakelen...

    #6
    Ik had al neemolie besteld, nu ook Spruzit van Ecostyle besteld. Deze spruzit ga ik eerst gebruiken en zo goed mogelijk enkel op het blad spuiten.

    In de tent waar de bloei nog maar net is begonnen is voor mij nu het belangerijkste, daar heb ik de eerste beestjes ook al gespot en bladeren vertonen ook het witte zilver achtige.

    De rest van mijn AFjes die zo goed als klaar zijn worden woensdag en komend weekend allemaal geknipt. Hier zitten de meeste beesten.. Het knippen gebeurt wel in dezelfde kamer, maar die ga ik hierna helemaal met dettol kuisen & ook de kweektent... Hopeeeelijk kom ik er vanaf zo!

    Comment


    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      Wat adviseer jij voor te gebruiken?

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Zwavelverdamper is mss ook een optie?

    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      Thanks, ga ik eens opzoeken Rietslang.
      Schoonmaakazijn doet het em misschien ook.
Bezig...
X