Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Einde van de bloei, nu is de geur verdwenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Einde van de bloei, nu is de geur verdwenen

    Korting op 420shop
    Hi allemaal,

    Ik heb een probleempje met me kweekje wat ik niet opgelost krijg.

    Ik heb al meerdere keren geoogst, in het begin veel problemen gehad met nutrient lockout en nu sinds een aantal kweekjes probeer ik dit biologisch te doen....

    Ik kweek op kokos welke ik schoonspoel na iedere kweek met water van plus 70 graden om alle ongedierte en troep eruit te spoelen..

    Bufferen met ph 6 daarna uitlekken, kalk met calcium en magnesium toevoegen supermix erbij om op te waarderen en wormenmest 20% ongeveer...

    Dit gaat altijd goed, geen problemen met de ph (heb problemen gehad daarmee dus die houd ik goed in de gaten en er zijn geen groei/bloei stops te merken over de gehele kweek)
    planten zien er goed uit, ruiken in week 5/6 echt super lekker fruitig enzo...

    Nu het probleem, vanaf week 7/8 ruik ik bijna niks meer aan de toppen en in de tent, terwijl dit voorheen echt heel heftig was....

    De amnesia haze van Amsterdam genetics zou toch 8/9 weken bloei nodig hebben (en ik reken pas vanaf zichtbare bloei)

    Zou dit toch met voeding te maken hebben?

    Ik voed in vaste poedervorm bij (week voor bloei en in week 4 ongeveer nog een keer)icm wormenmest en compost thee (eens per twee weken)en melasse (1 keer per 2 weken)
    Voeding van guanokalong vloeibaar eventueel, maar over het algemeen voed ik alleen met water ph tussen 6 en 6,3 en cal mag zodra ik zie dat de bladeren onderop vergelen

    Geen tekenen van verbranding of lockout, bladeren zijn mooi groen over de gehele kweek op t eind na natuurlijk

    Ook heb ik veel varenrouwmugjes de laatste weken gehad omdat de nematodes op waren....

    Zoals op de foto's te zien is beginnen ze ook vanuit zichzelf te vergelen, wat erop duid dat ze op hun eind raken

    Ben begonnen met alleen water geven ph 6/6,5 alleen merk ik dat de geur echt heel anders is als in de weken 5 a 6....

    Ik wordt er altijd wel knetter stoned van alleen ik wil graag die geur en smaak ook goed hebben...

    oja, dit alles staat onder een 600 watt hps die met dimlux evsa en controller aangestuurd wordt, temperatuur bloei: 25 overdag en 18 snachts, alles binnen juiste vpd dmv plant temperatuur camera bevochtiger ontvochtiger etc.

    Wat doe ik nog fout?

    Graag wil ik jullie menig horen!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Marsting; 22 December 2020, 02:27.

    #2
    Nog een paar foto's ter illustratie, moet alleen even 1 per reactie want ik kan niet meer tegelijk toevoegen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by QnQ; 22 December 2020, 09:27.

    Comment


    • Bob0
      Bob0 commented
      Editing a comment
      Maar ik zie hardstikke verl thc op de toppen zitten. Wou je zeggen dat ze helemaal niet meer ruiken?

    #3
    Je doet niks fout.
    Het terpenen palet verandert tijdens de kweek, dat is normaal.
    De voeding is wel een behoorlijke factor hierin.
    Daar zou je in kunnen experimenteren, maar dat de geur een stuk minder/anders is in week 8 dan in week 3 verander je niet.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      misschien gewenning?
      je ruikt het minder, maar ruikt hetzelfde?

      Comment


        #5
        Ik had het ook laatste weken bloei, vanaf het spoelen eigenlijk, dat de geur zachter werd. En altijd na het water geven fleurt de geur op bij wijze van..
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          En a.r.t.s. Bio granules tegen de varenrouwmug!

        • Marsting
          Marsting commented
          Editing a comment
          Aaah thnx voor de tip! Ga ik zeker proberen! Ik heb altijd veel problemen met trips en varenrouwmuggen, en de hoeveelheid aaltjes die erdoor gaan is achterlijk....

        #6
        Hmm covidje?

        Comment


          #7
          Haaaaaaaaaaaaaaaaaaa smaakt je eten nog wel? de dames zien er prima uit gaat een mooi rokertje worden
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #8
            Hahahahaha Jaaa alles smaakt nog en verder geen klachten!

            Ik vond het gewoon raar dat de lekkere lucht ineens minder intens was, terwijl het daarvoor duidelijk aanwezig was....

            merkte wel dat inderdaad vanaf het moment van vergelen de lucht minder heftig werd.....

            Trichomen zijn nu allemaal troebel dus in principe kan ik nog 48 uur duisternis erachteraan gooien en dan de bende op zijn kop hangen....

            Comment


              #9
              48 uur donker zetten heeft geen effect.
              Dat is weer zo'n sprookje.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Marsting
                Marsting commented
                Editing a comment
                Oh ok! Ik doe het voornamelijk om snelle afbraak van stikstof in de plant te veroorzaken....voor mijn gevoel zijn ze sneller van de stikstof af met een donkere periode, maar dat kan ook aan mij liggen dat ik dat graag wil zien ofzo....

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                dan kun je er nog beter 20 liter schoon water in gooien en de lamp 48 uur aan zetten.
                Dan gebeurt er wat in de plant.

                Als je ze donker zet gaan alle processen juist in rust.

                Mja, das bij wijze van spreken he..dat eerste.
                Ik raad dat ook niet aan.
                Het is die laatste dagen dat je geen voeding meer geeft (wat eenofandere onnozel spoelen genoemd heeft) die ervoor zorgt dat de stikstof afbouwt. Je geeft alleen normaal water, dus na een tijdje komt er een voedingstekort, en daar ben je op uit.
                Dat is ook prima te zien aan de kleur van de bladeren. Als ze nog erg donkergroen zijn kunnen ze wat langer op water-dieet.
            Bezig...
            X