Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Problemen met de zaailing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Problemen met de zaailing

    Korting op 420shop
    Hey allemaal!

    Ik ben een beginnend kweker die voor z'n eerste keer een plantje probeert te groeien. Na lang overwegen ben ik uiteindelijk gegaan voor de minigrowbox. Een vrij dure kant-en-klare kweekkast, aangezien een kweektent geen optie was omdat alles heel low-key moet blijven. Ik heb nu ongeveer 2 weken geleden een Blueberry Automatic zaadje geplant in een pot van ongeveer 11 liter. Ik heb het zaadje gevoed met seedbooster plus van plagron tot het een zaailing werd. Daarna ben ik het Plagron Power Roots en Plagron Alga Grow beginnen geven bij elke water geef beurt volgens de hoeveelheden op de flesjes.
    Op 4 januari heb ik het zaadje geplant dus staat het er nu ongeveer 2 weken in, maar ik zie niet veel verschil. Online lees ik dat na 2 weken er normaal al 2 setjes gekartelde blaadjes zijn, wat bij mij niet het geval is.
    Ben ik te vroeg voeding beginnen geven? Of ligt het aan de potgrond? Als potgrond heb ik trouwens universele potgrond gebruikt uit een doe het zelf winkel.

    Hieronder nog een foto van hoe hij er nu uitziet. Schrijf ik hem af en begin ik opnieuw? Of is hij nog te redden?

    peace
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Plantje lijkt wat overvoed, moet je een eind wachten met voeden als het geboren is
    Het haalt de sterkte uit de lobblaadjes en potgrond bevat al ruimschoots in dit stadium, later kuj erg goeie algenvoeding resultaten verwachten maar nu vooral waterbehoefte checken wat wel snor zit op eerste zicht maar beter iets minder dan teveel, wortels ontwikkelen net goed in iets droger medium ma tuurlijk niet te droog
    Leuk soortje Blueberry, hou ons even up to date
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • de nollin
      de nollin commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip! ik zal verder verslag uitbrengen van het kweekverslag in dit topic

    #3
    Veel te vroeg met voeding, en de maximale dosis voor volwassen planten geven, en ook nog eens teveel water geven...
    Tja...Dan gaan ze niet hard. Als je dat allemaal doet mag je nog blij zijn dat ze er zo goed bij staat.

    Ik zou eens beginnen met een week lang geen water geven en daarna om de dag alleen water ruim rondom de plant. De grond rondom de steel moet droog blijven.

    Topic verplaatst naar ....

    helpdesk.jpg

    Als je linksboven eens op de forum hoofdpagina klikt, zie je dat er ook kweekverslagen staan. (en had je de helpdesk kunnen vinden)
    Daar kun je precies vinden wat andere kwekers doen, hoeveel voeding ze geven, wanneer, enz enz....
    Alles is al voorgedaan, dus eigenlijk zou je geen foutjes hoeven maken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • de nollin
      de nollin commented
      Editing a comment
      Bedankt! ik volg je raad op

    #4
    AFjes sowieso de eerste 3 weken geen voeding.
    In de potgrond die je kocht zit vermoedelijk ook voeding voor 30 dagen of meer. Best eerst in stek en zaaigrond.

    Hold your horses laddy. Rustig aan en lees hier op het forum wat kweekverslagen.

    Welkom ook.

    Comment


    • de nollin
      de nollin commented
      Editing a comment
      Bedankt!

    #5
    Hoi,

    Even een kleine update van mijn blueberry automatic. Heb haar sinds de start van dit topic geen water meer gegeven. Ik heb wel de indruk dat de 2de set gekartelde bladeren een klein beetje gegroeid zijn. Voor de rest is er niet echt verschil te zien. Ik geef haar voorlopig tot vrijdag geen water meer en ga dan beginnen met haar om de dag een beetje water te geven.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Je aarde ziet er behoorlijk vochtig uit, als je pot nog zwaar aanvoelt zou ik nog even wachten met water geven.

    #6
    Attached Files

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ah dus wel te nat ik dacht dit was een typisch kenmerk voor teveel voeding bij ne zaailing maar idd gelijkaardigs gezien ondertussen, dit heje dus van te nat bij het pril begin

    #7
    Als ik eerlijk ben zie ik deze niet uitgroeien tot een grote, sterke plant die veel gaat opbrengen.

    Autoflower, week of 3 oud, binnenkort gaat ze in de bloei (als ze dan nog leeft) en dan houd je op het einde een mini plantje over.

    Ik zou opnieuw beginnen en zuiniger zijn met watergeven.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • de nollin
      de nollin commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de eerlijke reactie! Ik volg je raad op en begin opnieuw. Heb nog een zaadje over van de blueberry automatic.
      Ik begin een nieuw topic in de kweekverslagen en zal de link ernaar hier plaatsen

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Als je aarde goed inwatert en dan plant dan hoef je een tijdje geen water te geven. Als je je pot optilt voel je vanzelf of ze zwaar of licht is. Licht is een beetje water geven maar in een 11 liter pot kan het best wel eens een week of misschien wel 2 duren voordat het zover is.

      Voeding hebben ze pas nodig als ze gaan groeien en dan ook spaarzaam. Ligt ook aan de potgrond die je hebt gebruikt, de eerste 2 weken na het opkomen hoeven ze iig nog geen voeding. Autoflowers schijnen ook minder voeding nodig te hebben.

      Plant je zaadje, voeg nog niks extra’s toe en start een kweekverslag. Als je dat regelmatig update komt er vanzelf commentaar of het goed gaat of dat je iets moet verbeteren. Zuinig met water geven, dan heb je de meest gemaakte fouten al getackeld ; overbewatering en overbemesting. Als je dan ook wat andere kweekverslagen gaat lezen dan zie je vanzelf hoe anderen het doen en kan je daar een voorbeeld aan nemen.

      Succes !

    #8
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...in-minigrowbox

    Hier de link naar mijn nieuw topic met de tweede poging

    Comment

    Bezig...
    X