Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

drogen te langzaam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    drogen te langzaam

    Korting op 420shop
    hallo, we raden vaak aan om langzaam te drogen, maar wat als het drogen echt te langzaam gaat, laat het dan stilstaan? in een andere kamer iets warmer gezet? dat de kwaliteit niet verandert als het plotseling droogt en sneller gaat? hier is mijn vraag. Bedankt voor je antwoorden

    #2
    De "beste" omstandigheden om wiet te drogen is, de temperatuur tussen 18 a 21 C⁰ en luchtvochtigheid 50%
    Genoeg ruimte tussen de toppen voor luchtcirculatie, als je ventilator gebruikt, die niet direct op de toppen laten blazen.

    Succes

    Comment


      #3

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Niet per se.

      #4
      Als je in een kamer droogt met een RH van bijvoorbeeld 65%, dan zal je wiet dus ook nooit droger worden dan de lucht in de kamer zelf.
      Als je heel langzaam wilt drogen, dan zou je bijvoorbeeld de eerste 10-14 dagen 18C met 60-65% RH kunnen aanhouden, en daarna nog een dag of 4 op 18c / 45% ofzo.
      Dus ja, als je de wiet op een drogere plek legt, dan wordt die droger. Het is bijna logisch
      Er is ook wat voor te zeggen om de eerste 3/4 dagen van het drogen de ruimte heel droog te hebben, ivm kans op schimmel etc, en daarna rond de 60% te gaan zitten.

      Edit: Na een dag of 14 het drogen wat versnellen lijkt me dus niet een heel slecht idee. Dat langzame drogen is dacht ik vooral zodat het chlorofyl de tijd heeft om te verdampen.
      Afhankelijk van hoe dik je toppen zijn etc.. Het blijft dus een beetje inschatten.
      Last edited by Nederhigh; 29 January 2021, 13:59.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #5
        bedankt voor je advies je bent geliefden haha ​​'maar ik heb nog steeds geen antwoord, als ik tot nu toe 14 dagen goed heb gedroogd, kan het de goede geur die zo moeilijk wordt verkregen veranderen als ik het abrupt in een warmere kamer? Ik hoop dat je me hebt begrepen, vrienden. behalve voor info ben ik geen apparaat om de temperatuur en de hygrometrie te meten die ik heb gemaakt voor het oog en bij aanraking weet ik dat het belangrijk is ..

        Comment


          #6


          Edit: Na een dag of 14 het drogen wat versnellen lijkt me dus niet een heel slecht idee. Dat langzame drogen is dacht ik vooral zodat het chlorofyl de tijd heeft om te verdampen.
          Afhankelijk van hoe dik je toppen zijn etc.. Het blijft dus een beetje inschatten. [/QUOTE]

          Bedankt voor de info

          Comment


            #7
            Meh...ik droog weleens 4 weken.
            Dat ligt aan het weer, de temperatuur, luchtdruk, vochtigheid etc

            Is niet erg.. te snel drogen is erger.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #8
              Ik zal ze daarom zoveel mogelijk achterlaten door de luchtcirculatie te monitoren, bedankt voor deze info

              Comment

              Bezig...
              X