Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Dak als kweekplek slecht idee ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dak als kweekplek slecht idee ?

    Korting op 420shop
    Goedenmiddag heren,

    na een tijdje niet meer gekweekt te hebben begint het me toch weer te kriebelen dit jaar. Ik wil 15 a 20 autoflowers op mijn dak zetten ( max 30/40 gram per plantje ) zodat ik weer het hele jaar niet meer naar de shop hoef. Ik ben van plan ze in 12 liter potten te stoppen en op het dak van mijn uitbouw te plaatsen. Nu vroeg ik mij af aan de mensen met enige technische kennis of dit slecht voor het dak is of dat het wel mogelijk is zonder schade aan te richten.

    ( zat ook naar een guerilla kweek te kijken maar vind het toch wel een probleem om na een tijdje aan te treffen dat misschien je plantjes gemolt zijn )

    hoor graag van jullie
    Attached Files

    #2
    Vooropgesteld dat ik geen dakexpert ben, maar waarom zou het niet kunnen? Afhankelijk van de draagkracht van dak natuurlijk, maar als die dat beetje extra gewicht niet kan dragen zou ik er sowieso niet onder willen zitten 12 liter aarde zal zo'n 5 kilo wegen, wat meer als het verzadigd is met water. Zeg max (?) 200kg, verdeeld over het dak, dat lijkt mij bij een normaal dak prima haalbaar, maar nogmaals, ik ben geen expert...

    Zijn de planten zichtbaar vanuit andere huizen, of vanaf de weg? Dat zou natuurlijk wel problemen op kunnen leveren, zeker met 20 planten. Misschien eerst eens proberen met 5 planten?

    Comment


      #3
      Is wel zichtbaar van een afstand ja maar zit erover te denken ook wat gekleurde plantjes tussen te zetten zodat het minder opvalt en heb ook expres autoflowers die maar 8/10 weken duren genomen. Guerilla kweek is meer risico vind ik kwa gepakt worden dan wat potten op je dak. Deze buurt bemoeien ze niet zoveel met elkaar heb al eens 12 bomen van 2 meter in de tuin gehad welke mensen prima konden zien ook nooit geen gedonder mee gehad. Wil alleen zeker weten dat het dak van de uitbouw netjes heel blijft. Weet wel dat je met hitte het beste er niet op kan gaan maar dat is ook geen probleem geef ze gewoon water voordat de zon opkomt.
      Last edited by Nederhigh; 5 April 2021, 16:32. Reden: Citaat opgerookt.

      Comment


      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        zelfde tijd gepost

      #4
      ff de timmerman bellen.

      Het dak zou dat wel aan kunnen, maar zoals Rauwe Bonk beschrijft het zijn aardig wat kilo's.
      Als je het goed verdeeld....

      Ik dacht meer aan de hitte in de zomer als het 40 graden wordt.. De dakbedekking straalt veel warmte uit.
      De asfalt laag is dan ook aan de zachte kant en plakkerig.
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

      Comment


        #5
        Zouden best wel wat warme dagen komen inderdaad. Ga ze denk ik eind april in de potten douwen. Heb 40 a 50 zaden waarvan 20 Green O Matic ( greenhouse seeds ) en 25 Crazy Bud Auto ( Kera seeds ) en nog 6 Auto Purple soortje van huismerk wietzaadjes. Vraag me af of de potten als ze eenmaal al staan direct effect hebben op de asfalt laag. Misschien inderdaad een emailtje sturen naar de timmerman.

        greetz
        Last edited by Nederhigh; 5 April 2021, 16:33. Reden: Nog een citaatje.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment

        • Tsjara
          Tsjara commented
          Editing a comment
          Wat @Rreppellsteeltjam zegt. Dan kan er nog lucht en wind onder de potten voor wat afkoeling als het weer een hittegolf is ...

        #6
        Ben zelf geen expert, maar ik weet wel dat de dakbedekking die op heel veel platte daken ligt erg kwetsbaar is.
        Zeker met warm weer, word het erg zacht.
        je moet dus heel goed oppassen met het lopen over je dak. Als je op een klein steentje gaat staan, of zelfs een puntig stukje hout ofzo, heb je zo een lek in je dakbedekking.
        Wat pallets of iets zou ik dus sowieso doen inderdaad, en pas dan op met uitstekende spijkers .
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Rattenplan
          Rattenplan commented
          Editing a comment
          Ok bedankt veel werk dus. Zit er aan te denken dan toch maar guerilla te doen. Dak kost meer dan bijvoorbeeld 200 plantjes over 6 plekken te verspreiden. Ikhou jullie up todate

        #7
        En plat dak moet dat kunnen hebben en zet er wat fuchsias en andere kleurtjes tussen aan de randen.

        Gezellig groen dak. Kun je in Vlaanderen een subsidie voor aanvragen ...

        Comment


        • Stijnerbeer
          Stijnerbeer commented
          Editing a comment
          Haha ik weet nie of da gaat pakken voor onze manier van groene daken. XD Zou wel af zijn hahaha

        • Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Fuchia's zijn schaduw planten. Die op het hete dak zetten gaat geheid mis.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          In de schaduw van de wietbomen dan maar.

        #8
        Afhankelijk van hoe je dak op is gebouwd kan ze 200kg bijhebben + 80kg mensenzak. ik vind het persoonlijk toch risicovol als je niet weet uit wat je dak bestaat.
        De asfalt/epdm loop je wel kapot tijdens warme dagen dus die pallet is geen overbodige luxe. Niet alleen om de toplaag te beschermen, maar ook om je gewicht te verdelen. Het zal er wel bakken worden.

        Comment


        • Rattenplan
          Rattenplan commented
          Editing a comment
          Bedankt denk dat ik het maar achterwegen laat en een grote guerilla kweek zet om toch nog iets leuks eraf te halen.

        #9
        En niet vergeten om iets te maken dat je plantjes op hun plaats houdt, want 12 liter potjes worden zo van je dakkie afgeblazen tijdens onweersbuien met de daarbij behorende windvlagen en/of de zomerstormen.

        Comment


        • Rattenplan
          Rattenplan commented
          Editing a comment
          Dat ook nog ja die windvlagen krijg al koppijn als ik eraan denk haha. Laatste kweek was een boom van 2 meter de vijfer in gevallen door de wind

        #10
        Leuk idee, ik zal er wel op letten dat je (vanaf de straatkant) niet al te veel ziet staan. Voor dat je het weet staan er een paar ratten op je dak je plantjes te knippen of krijg je een bezoekje van oom agent.

        Comment


          #11
          Computer says no, als het zichtbaar is is het wachten op problemen. Als jou dak mooi op het zuiden ligt en een goeie zomer dan krijg je vast meer dan 40gr per plantje. Als het eens stormt ben je de helft kwijt, omdat ze in de vrije wind staan. Ik heb een perfect balkon(1hoog) op het zuiden boven op de berg als het maar beetje hard waait dan neemt de vrije wind vat op ze. Ze moeten bij mij dan rap maar binnen.

          Comment


            #12
            lijkt me geen goed plan veel helicopters tegenwoordig die rond vliegen, ook drones oa door mensen met kwade bedoelingen.

            20 plantjes dat valt wel op

            Comment


            • Italbri
              Italbri commented
              Editing a comment
              counter-drone
          Bezig...
          X