Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

pH meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    pH meter

    Korting op 420shop
    Zou dit wat zijn, of is het goedkoop dis duurkoop. https://www.bol.com/nl/p/ph-meter-di...pdp_androidapp

    #2
    Die metertjes werken prima, ik gebruikte ze altijd tot ik hier een dure pH meter won. Wel even ijkvloeistof kopen om na elke kweek het metertje te ijken.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Bewaarvloeistof ook niet vergeten!!!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Heb je niet nodig!

    • Kasteelheer
      Kasteelheer commented
      Editing a comment
      heb deze ook. 2x gebruikt. kan retour.

    #3
    Is volgens mij niet waterdicht. En dus niet stonerproof. Ding zou zomaar eens in het water kunnen vallen.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zeer belangrijk ja, stonerproof!!

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Fuck ja, dat is ook een goeie! Beetje water in bekertje aftappen dan kan hij niet ik den gieter terechtkomen haha

    #4
    Dezelfde staan ook op Ali voor €6. De reviews van gebruikers waren positiever dan verwacht. Als je er normaal mee omgaat zijn het wel degelijke metertjes denk ik.

    Mijne zit nog nieuw in de verpakking. Dat gedoe met die vloeistoffen was me toen teveel moeite.

    Trouwens toch ook niet normaal... Dat Bol. Tijd terug kocht ik simkaartadapters op Ali, 3st voor 50 cent. Op Bol was het €5,50. Hetzelfde product, zelfs de verpakking was hetzelfde.

    Comment


    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Met dank aan het fenomeen dropshipping; de belofte dat iedere tiener die een websitepakketje koopt een miljonair kan worden door het linken van Ali/Ebay/DX artikelen via hun eigen webshop tegen meerprijs.
      Vrij simpel: je mailt wat verkopers, je maakt een dealtje qua prijzen en verzending, je biedt hun producten aan en regelt de betalingen en de website. Voor de rest is het achterover leunen en de marges vangen.. Totdat er genoeg zendingen kwijtraken of de verkoper wordt aangereden of iets dergelijks.. Dan zul je voor de kosten op moeten draaien en die zijn soms flink hoog!
      Geinig ook, als je de voorwaarden leest van zulke dropshippers, dan zie je dat ze vaak een op een gekopieerd zijn van andere websites. Een dropshipper in hartje Groningen runt zijn site met voorwaarden die zijn opgesteld door het kantongerecht te Zeeland.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Die meters hoef je alleen af en toe even te ijken met de pH vloeistof. Bewaren kan je ze gewoon droog, ik gebruik ze al; jaren en als mijn dure pH meter stukgaat die ik gewonnen heb, stof ik de Chinese metertjes weer af.

    #5
    Ik heb dezelfde uitvoering als EC meter.
    Dingetje gaat al meer dan 10 jaar mee en de batterijtjes gaan meerdere jaren mee, ligt er ook aan hoe vaak je dat gebruikt natuurlijk, maar er zitten geen fancy (onnodige) opties op verder.

    Hoe de pH meter is weet ik niet, maar als je die voor rond een tientje kunt vinden en er 2-3 jaar mee doet vind ik het niet te duur.
    Bewaarvloeistof heb je bij elke pH meter nodig, dat ligt niet aan de meter of het merk, dat ligt aan de sensor, dat glazen bolletje droogt uit als je die niet nat (in KCL) bewaart en dan blijf je bezig met kalibreren.

    Ijken (kalibreren eigenlijk) doe ik pas als ik zie dat ze afwijken.
    Hoe zie ik dat ? Voor gebruik spoel ik ze onder de kraan af, en zet ze 5 minuten in gewoon kraanwater.
    Daarvan weet ik de pH dus als die opeens een half punt afwijkt ga ik eens kijken hoe dat kalibreren werkt.
    Dat is met m'n huidige meter na een paar jaar gebruik nog niet gebeurd.

    Ik heb een iets duurdere nu, een Eutech Eco-testr pH 1, die doet het prima verder.
    Of die echt waterdicht is weet ik niet, ik heb nog niet de drang gehad om dat te testen.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Moet dat glazen bolletje in z'n geheel onder de bewaarvloeistof staan? Of moet het vochtig blijven door een laagje vloeistof in de waterdichte dop waarbij het glazen bolletje niet in z'n geheel onder gedompeld staat in de KCL vloeistof?

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Hmm de een zegt die goeiekope kunt bewaren zonder bewaarvloeistof en de ander met. Maar beide net goeie meetresultaten, is een lastige maar nu lijkt me als je de "sonde" nat houdt wat beter voor de sonde is. Geen idee, als je op bol.com kijkt naar de bekende met de gele kleur. Staan er minder goeie reviews en dat heb je er ook nog eentje kalibratie-schroevendraaier en zonder hmmm. Het is wat
      https://www.bol.com/nl/p/digitale-ph...pdp_androidapp

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Als je je erin verdiept hoe zo'n pH meter werkt, en wat voor vloeistof er in dat bolletje zit, en wat ermee gebeurd als je die droog of in verkeerde vloeistof bewaart, dan weet je dat je elke pH meter-sensor moet bewaren in KCL vloeistof. Duur of goedkoop, de sensor werkt hetzelfde.

    #6
    Die pH meters werken prima en zijn ook heel accuraat. Waterdicht zijn ze niet maar je hoeft ze er slechts een paar cm in te steken. En als je pH- poeder gebruikt weet je na een tijdje ook wel dat er ongeveer twee theelepels op een metselkuip vol water gaan. Moeten dat opeens meer worden kan je beter de meter ijken.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #7
      Heb er zo eentje van Ali express (4 in 1 of zo) en die doet het naar behoren ... regelmatig eens met de poedertjes opnieuw afstellen maar die doet het prima volgens mij. Kostte daar nog geen 10 euro denk ik
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #8
        Kijk hele nuttige informatie. Dit buitenseizoen maar eens eentje halen, en daarna ga ik toch echt ook binnen starten!

        Comment


          #9
          Ik had dezelfde, maar ik was dus ook die lompe stoner die em liet vallen in het water.
          Resultaat; pats, kaput.

          Had nog een andere liggen uit een vijverwinkel en die is wel waterdicht. Die gebruik ik nu.
          Die van ali heb ik wel kunnen maken door de kabels binnenin opnieuw te solderen. Door water waren die kortgesloten.
          Metertje werkt dus wel gewoon weer.
          Last edited by Stijnerbeer; 10 April 2021, 08:34. Reden: Foutjessss

          Comment


            #10
            Ok goed bezig. Maja met of zonder schroevendraaier, dat je ze droog kan opbergen geloof ik wel.

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Je kan ze gewoon droog bewaren en dan gaan ze ook langer mee.

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Ok dan ga ik 1 van 6 verschillende gele meters bestlln zo lopen van 10 tot 23 euro. In denk dat ik gewoon met mijn ogen dicht gok

            #11
            Ik heb deze voor het eerst aangeschaft. Die zou QnQ bekend moeten voorkomen...
            Heel tevreden mee totnutoe. Ook heel makkelijk te calibreren.
            Attached Files

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Prima metertje.
              Je zult alleen wat extra KCL erbij moeten halen (of maken) want dat kleine dingetje zit niet zoveel in, en dat spul kristalliseert ook na verloop van tijd.
              Het is wel belangrijk dat de sensor altijd vochtig blijft in die bewaarvloeistof.

            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              QnQ Ik heb al 100ml kcl vloeistof op voorraad. Ik vond dat kleine knijpflesje ook al wat weinig. En het kristallisiert idd erg snel, was me ook opgevallen. Inderdaad een no nonsense meter. Een beetje zoals ik. Lekker eenvoudig in gebruik.
          Bezig...
          X