Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wel of niet (snel) oogsten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wel of niet (snel) oogsten

    Korting op 420shop
    Het weer wordt rauwer, en mijn plant is nog druk bezig.

    Ik vraag me af of het wijsheid is om toch snel te oogsten of toch te wachten op een betere staat van de trichomen.

    Onderstaande plant is van een "toevallig" zaadje. Mijn eigen autoflower zaadjes (waren al paar jaar oud ivm verhuizing) kwamen niet op. Dit zaadje gevonden in het zakje van de shop wel. Dus geen autoflower en geen idee welke soort het is.

    Hij groeide uit tot een mooie grote plant, buiten in de vollegrond geplant en feitelijk niks anders mee gedaan dan gewoon laten groeien, de zomer zelf gaf genoeg vocht en licht, dus helemaal prima. Maar nu? Ik bekijk bijna elke dag de trichomen en zie nog bijna geen amber (vandaag voor het eerst bij onderste achterste tak wat amber ontdekt in de trichomen)

    Vanwege het slechte weer wat eraan kwam heb ik voordat de regen weer begon een partytent over mijn plant heen gezet om hem zo grotendeels te beschermen tegen vocht. Maar het wordt nu ook kouder en ochtenddauw etc.

    Dus nu zit ik in dubio, wachten? of oogsten?
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by sterredag; 8 October 2021, 11:09.

    #2
    Mooie grote plant en dito toppen, en goed opgelost zo met die tent, ik zie op de foto's van de trichomen dat ze behoorlijk milky zijn, heb geen amber gespot, maar de foto's zijn ook, niet zo scherp, het blijft tot Zondag avond droog.

    Ik zou het risico niet nemen om ergens volgende week te knippen, de toppen hebben nu ook al potentie, zou het Zondag omhakken en knippen.

    Succes

    Comment


      #3
      Dan wacht ik sowieso tot zondag, en kijk ik dan ff hoe het er voor staat.

      Comment


        #4
        Als er geen noodzaak is; niet oogsten.
        Wachten tot er echt toprot is, dat hoort erbij bij buitenkweken.

        Er is niks zo erg als veel te vroeg oogsten en een kilo slappe flutwiet hebben.
        Doe mij dan die halve kilo brain-damage maar.

        aanvulling;
        Het was op dat andere forum waar je precies hetzelfde gevraagd hebt ook al gezegd; Dit is hoogstwaarschijnlijk toprot.
        Een topblaadje gaat nooit uit zichzelf zonder reden omkrullen.

        toprot87687687687.png
        Last edited by QnQ; 11 October 2021, 10:44.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Inmiddels is de plant uit de grond, langer durfde ik het niet aan, wel waren er hier en daar wat meer amber trichomen te vinden. Na het oogsten ben ik ze ook op meerdere plekken tegen gekomen waar ik toen hij nog in de grond stond niet bij kon komen.

          De toprot viel tot nu toe mee, tijdens het knippen zijn we niet heel veel tegen gekomen, dat is fijn. Nu nat heeft het 2300 gram ongeveer op de doorzolder gebracht. Waarvan een deel weinig takken bevatte, dus hier zit nog wel veel tak bij ook.

          Nu dus aan het drogen, op zolder. Ben benieuwd wat er dalijk als droog resultaat uit komt, ik begrijp ongeveer 20% maar dat zou ik voor een spontane en laat geplante plant toch ook niet verkeerd vinden.

          P.S. dat stukje, alle blaadjes zaten stevig vast en zelfs na het oogsten was daar niks te zien. Deze tak had in zijn geheel geen toprot.

          Comment


            #6
            Dan kun je weer een jaartje vooruit, lekker man!!!

            Comment

            Bezig...
            X