Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Tips voor droogkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tips voor droogkast

    Korting op 420shop
    Hallo forumleden,

    Na mezelf voorgesteld te hebben hier mijn tweede bericht.
    Vorig jaar heb ik mijn 1e kweekje gedaan, 2 plantjes ergens buiten in de natuur.

    Het is niet helemaal goed gegaan maar inmiddels ben ik al wat ervaring rijker en heb ik besloten om samen met een vriend een guerilla kweek te starten.

    10 x Bigbud regulier
    10x Passion #1 regulier
    6x Mazaar autofem

    Voordat ik af ga dwalen zal ik mijn vraag stellen.

    Alles m.b.t. het kweken doen (en moeten) we zonder dat iemand er iets van weet, incl. ouders.

    Het kweken zal dit jaar naar alle verwachting redelijk verlopen maar nu komt het drogen. Heb uren gegoogled maar ik krijg het niet echt gevonden,
    de meeste antwoorden zijn dat je ze bij vrienden moet drogen etc. maar dat gaat niet lukken. De vrienden zijn redelijk heilig en wonen sowieso niet op zichzelf.
    ook niet in een verlaten kast ergens in de garage ofzo.

    Dus op zoek naar een alternatief. We pijnzen en brainstormen.

    Inmiddels heb ik in een bos een verlaten houten schuur gevonden van 2x4x4.
    Ons plan is om hier een droogkast in te zetten. Ik denk dat het zonder droogkast niet kan ivm. de luchtvochtigheid, de ramen zijn kapot en scheuren in het hout.

    In het schuurtje is geen elektriciteit. Dit houd in dat alles wat we er in bouwen (warmtebron en ventilatie bijv. 2 pc fannen) op een scooter accu of autoaccu moet gebeuren,
    deze ga ik dan ook om de 2 dagen bij-laden minimaal. Als warmtebron dachten we aan een of andere warme lamp, afgesloten in een aparte ruimte ivm. lichtdicht.

    Of het gaat werken is maar de vraag, alle tips zijn van harte welkom, totaal afweikend van het idee is prima, we zitten nog in de brainstormfase dus.. ook of ons idee een kans van slagen zou hebben.

    Benieuwd naar jullie reacties,

    Groetjes Joost

    #2
    Re: Tips voor droogkast

    Geef je ff mijn ongezouten mening, als je het niet erg vindt???


    Hoe vaker je op een plaats komt.. des te groter de kans dat je gezien wordt.
    Ook in een verlaten houten schuur (welke verlaten lijkt), voor je het weet heeft iemand je gezien en/of een kijkje genomen en dan?
    Geript of de

    Licht breekt THC af, dus een lamp kun je vergeten...en wat mij betreft je/jullie hele brainstorm omtrent deze manier van drogen.

    Comment


      #3
      Re: Tips voor droogkast

      je kunt het ook watercuren dacht ik, dan heb je geen warmtebron nodig, buiten als het gecured is maar dat mocht redelijk snel !
      correct me if im wrong

      chrs
      --------------------------------------------
      Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
      ik voel me een geurillaboer

      Comment


        #4
        Re: Tips voor droogkast

        Watercuren, daarna geforceerd drogen om schimmels te voorkomen, dus kom je weer op een droogproces uit.....

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Tips voor droogkast

            Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
            Watercuren, daarna geforceerd drogen om schimmels te voorkomen, dus kom je weer op een droogproces uit.....
            inderdaad dat bedoelde ik met erna, maar had het precies niet neergeschreven !
            en geforceerd drogen kan zoiezo sneller dan een week en half laten liggen.

            nuja meer dan de info die ze hier verschaffen weet ik ook nog niet ! dus ik kan je niet helpen
            --------------------------------------------
            Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
            ik voel me een geurillaboer

            Comment


              #7
              Re: Tips voor droogkast

              eerst maar eens oogstenmischien heb je over 4 maanden wel een toffe vriendin of vriend erbij waar je kan drogen,zou me niet tedruk over het drogen maken

              Comment

              Bezig...
              X