Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wordt de stroom te duur om nog binnen te kweken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wordt de stroom te duur om nog binnen te kweken?

    Korting op 420shop
    Ik betaal nu al rond de honderd euro per maand aan elektra en volgend jaar verdubbelen die prijzen naar verluid. En vervolgens worden de stijgende energieprijzen ook nog even aan de consument doorberekend in de supermarkten en draaien wij op voor de kosten die gemaakt worden om de producten te maken die wij nodig hebben. Om over de benzine nog maar te zwijgen. De laatste tankbeurt betaalde ik 2 euro aan de pomp!!

    We worden genaaid en we kunnen alleen maar voorover buigen.

    Wat vinden jullie van die prijsstijgingen links en rechts? Reden om te downsizen met je hobby of beknibbel je op andere wijze? Vaker op de fiets?
    Horks Fototopic 2.0

    #2
    Wat wil je doen, minder gaan roken ? Meer naar de shop waar de prijzen ook stijgen ?

    Denk eerder dat er meer stroom wordt afgetapt in de toekomst of dat er meer verkocht gaat worden om het voor jezelf rendabel te maken. Jammer, ik wil dat niet maar zie van anderen dat het erg rendabel kan zijn met 7 €/gram. Verleidelijk is het wel maar het druist tegen elk principe in.

    Zou zo 1 2 3 niet weten waar ik op moet bezuinigen, ben wel werk aan het zoeken dichter bij huis zodat ik inderdaad met de fiets kan gaan. Is nu 35 km, is net een km of 10 te ver. Eerder waren het er 25, toen fietste ik 3x per week. Thuiswerken wilt mijn werkgever helaas niet aan beginnen, ik zou onmisbaar zijn op kantoor.

    Ik douche in 3 minuten, korter krijg ik niet voor elkaar als het de bedoeling is om schoon er onder vandaan te komen.

    Verwarming staat al om de haverklap uit, dan zitten we hier met een trui aan onder een deken.

    Tanken doe ik in Belgi, dat scheelt al maar niet iedereen heeft die optie.



    Ik ben bang dat het inderdaad bukken & slikken gaat worden.
    Last edited by Nederhigh; 5 February 2022, 19:16.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Een groot voordeel van wonen in een grensgebied is dat je goedkoper kan tanken ja. Helaas een voordeel dat ik niet heb.

    #3
    Alleszins niet stoppen met de hobby . Alles word duurder maar dit is dan nog goedkoop na een tijdje, als je alles hebt om kweekje te doen. Vanaf dan kost het enkel elektriciteit. Iets wat de staat wel gaat in tegemoetkomen denk ik in de toekomst. Kan bijna niet anders. Geld, politiek, nog es geld , lol. Geen nieuws meer kijken doe ik
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Stoppen met de hobby is zo ongeveer het laatste want als ik dat doe kan ik me maar klaarmaken om te stoppen met het roken van wiet. Dan heb ik nagenoeg niks meer!

    #4
    Ach ik zie het zo. Zolang het kan gedraag ik me als een voorbeeldig burger. Ik ben begonnen met kweken omdat tabak en wiet zo duur werden dat ik het niet meer op kon brengen. Door de stijgende energiekosten voelde ik me gedwongen om zonnepanelen aan te schaffen (Dit betaald zich zeer nel terug als je ze zelf aanlegt). De volgende stap is dat ik wat vaker zelf ga koken indien nodig (bestel nu zes dagen per week via thuisbezorgd). Mocht ik dan nog niet uit de kosten komen zal ik waarschijnlijk vervallen in de criminaliteit. En dan hoop ik maar dat dat niet goed bevalt (ik ken er teveel die dat geen vervelend leven vinden helaas). En dan heb ik het in de meeste gevallen nog over zaken als bijstandsfraude, zwart werken en koperdiefstal. Ik begin er meer en meer begrip voor te krijgen.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik snap je. Hier in mijn woonplaats hebben ze overdag de lantaarnpalen aan om het overschot stroom op te maken, terwijl wij de stroomrekening verdubbeld zullen zien. Plus de supermarkten berekenen de hogere productiekosten als gevolg van de prijsstijgingen ook nog even aan de consument door. Wie zijn nou eigenlijk de criminelen?

    #5
    Tja het is Nie simpel ik heb een paar jaar geleden al 20 zonnepanelen laten leggen
    En als straks die saldering Stopt of ik toch echt aan een digitale meter moet gaan toe geven ( proberen ze me al jaren door me strot te duwen )
    dan zal ik zeker gaan kijken naar accu’s om de stroom op te gaan slaan

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      De digitale meters worden je hier in Nederland door de strot gedrukt. Ze hebben alle verouderde meters afgekeurd en zodoende word je verplicht een digitale te nemen. Bij mij thuis heb ik er al een. Krijg elke maand een mailtje met mijn verbruik. Zit met mijn twee ledlampen van elk 465 watt al op een flinke kostenpost.

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Deep cycle accu’s, kost een paar centen maar dan heb je ook wat voor een jaar of 10 of meer.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nou inderdaad.. Ik ben dan inclusief omvormer zo'n 2800 kwijt. Voor dat geld heb ik er ook nog 12 panelen bij

    #6
    Das best te doen toch?
    Ik ben hier op dit moment al ruim 300 per maand kwijt aan gas en licht. Het is de grootste kostenpost.
    Als dat straks 2x zo veel wordt dan moet ik toch ook iets gaan verzinnen.
    Al dat besparen waar de regering op aandringt via de media doet bijna elk huishouden al.
    Een slimme meter wordt bijna verplicht. Ik heb 'm niet, en zal die ook nooit toestaan hier.
    Als dat zo goed voor mezelf is, zoals ze je willen doen geloven, dan hoeft er geen dwang achter.
    Als men gaat dwingen, dan gaan m'n haren overeind staan en dan heb ik wel wat vragen die niemand beantwoord.

    Heb je al een moestuin?
    De kosten van verse groente zijn lang niet zo hoog als de nutsvoorzieningen, maar dat is een klein dingetje waar je wel wat mee kunt.
    Je hebt geen mega-tuin nodig. Op een balkon kan het ook. Bijna alle groenten kun je in potten kweken. De grootste kosten daarvoor zijn de grond en de potten.
    Als je vrij goedkoop aan goeie grond en grote potten (of zakken) kunt komen heb je al 99% van de kosten gehad.

    Het wordt tijd dat de echte grootverbruikers gaan meebetalen. Er is een (kleine) stap gezet, met de nieuwe belasting voor bedrijven.
    Maar in plaats dat Europa zich sterk maakt voor een redelijk percentage, gaan ze akkoord met 15% omdat anders Ierland en Hongarije niet meedoen.
    Ik vind dan dat we Ierland en Hongarije moeten dwingen met harde maatregelen. Wil je niet meedoen, dan stap je er maar uit, toedeloe.
    Ik wil ook wel 15% belasting betalen. Waarom betaal je als brave burger meer belasting dan een multinational ?

    De focus moet meer naar het eigen volk, we kunnen hier niet voor de hele wereld zorgen en als je moet vertrouwen op je eigen regering dan ga je daar niet gelukkig van worden. Dat bewijzen ze keer op keer met die slappe overlegcultuur vol compromissen.
    Zolang er rekening gehouden moet worden met elk individu dat een mening heeft gaat er geen fijne toekomst zijn.
    Hou je kop onder het maaiveld, doe wat je moet doen en vooral; zorg voor jezelf. Dat leer ik m'n kinderen ook.
    Dat klinkt egoistisch, maar daartoe wordt je gedwongen, anders wordt het overleven in plaats van leven.

    droppit.png
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Mijn vriendin wil er ook geen maar als gezegd wordt er bij haar enorm geprest. Ze krijgt steeds dreigbrieven dat haar eigen meter niet meer veilig is en dat er spoedig een slimme moet komen of anders... Haar buurvrouw heeft ook een oude meter maar die wordt met rust gelaten! Wil jij eens kijken of jouw meter ook is afgekeurd?

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zakje sinaasappelen 10 euro. Het is moeilijk om dit te kweken maar fruit kost ook wat. Spits ik mij op toe, om over iets anders te beginnen . Er gaat en zal wel iets goeds gebeuren ook, elke regering aan de macht wil niet diegene zijn die alles verkloot heeft ook he.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat ligt eraan waar je woont. Op de Caraiben is het makkelijker denk ik.

      Wat kost de slimme meter?
      Werkt uw bestaande meter nog goed? Dan mag u die blijven gebruiken tot hij kapot gaat. Als het zover is, plaatst de netbeheerder een slimme meter of een gewone digitale meter. Maar als u de slimme meter eerder hebt geweigerd, moet u daar mogelijk wel voor betalen.


      Als ik nu geen slimme meter wil, en mijn huidige wordt afgekeurd, en ik wil daarna ook geen slimme meter, dan kost dat dus niks?

      Er zijn ook digitale meters die niet slim zijn. Volgens mij kun je daar ook zonnepanelen op aansluiten.
      Voor zonnepanelen hoeft de meter niet 'slim' te zijn vermoed ik, maar ik ben geen installateur.
      Last edited by QnQ; 26 October 2021, 10:14.

    #7
    Dat kan het wel worden Ja. Maar dan nog is het de moeite waard om zelf te kweken dan te kopen.
    Maar mijn hobby pakt niemand mij af. Ik moet er niet aan denken om niet te kunnen kweken.

    Vraag en aanbod lijkt mij het verhaal. Als ik boodschappen doe haal ik al jaren ongeveer hetzelfde.
    In de afgelopen jaar is het van 50 euro naar 60 euro en nu bijna 70 euro gegaan.
    Als ik zie dat sommige kleine energie maatschappijen de rekening bijna hebben verdubbeld dan houdt ik mijn hart vast.
    Alle materialen die nodig zijn voor de bouw zijn in kosten enorm gestegen en daardoor wordt het nieuwbouwhuis veel duurder.
    Ik kan in Duitsland tanken dat scheelt enorm, maar je moet dan wel in een grensgebied wonen.

    Dus alles wordt steeds duurder en duurder...wen er maar aan.
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het kromme vind ik dat de extra kosten aan de consument worden doorberekend terwijl wij niet gecompenseerd worden. Als dit zo doorgaat zullen vele huurders op straat komen te staan.

    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      De meeste staan al op straat Ja dat is het probleem. Het woord compensatie hebben ze in DH nog niet zo vaak gehoord. Je zou denken met al die schandalen dat er compensatie zou komen voor al die ouders. How maar, het is veels te ingewikkeld om , hoor je dan. bah

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nou inderdaad! En kinderen die uit huis zijn geplaatst doordat hun ouders in de shit zijn gekomen door die toeslagaffaire. De landen om ons heen hebben Nederland al betiteld tot meest crimineel land van Europa. En ze hebben gelijk.

    #8
    Overigens kweek ik al twee jaar over de slimme meter die ik tevens op afstand laat uitlezen. Het is mogelijk om die optie uit te zetten, maar dan maak je je alleen maar verdacht is mijn idee.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Haze smoker
      Haze smoker commented
      Editing a comment
      Heb de omvormer van me zonnepanelen ook losgekoppeld van het www heel per ongeluk de kabel dwars door midden

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Haha tja kan gebeuren!

    #9
    Voor het eerst kijk maar eens of jouw oude meter hier ook bij staat, dat hij nog werkt maakt niks uit: https://www.zelfenergieproduceren.nl...2020-07-20.pdf

    Is uw oude meter afgekeurd? Dan moeten wij uw meter vervangen.

    https://service.liander.nl/Ik_heb_ee...n_slimme_meter
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Voor het eerst, heb nog eens gekeken en hoe graag ik ook wil dat je gelijk hebt, waar staat dit? 'Uw oude meter is afgekeurd maar functioneert nog? U mag deze blijven gebruiken tot einde levensduur' Ik kan het niet terugvinden.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Hork https://www.consuwijzer.nl/elektrici...n-slimme-meter

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dank je Voor het eerst er staat nadrukkelijk 'als uw meter nog goed werkt' maar niets over afgekeurde meters. Wanneer de meter wordt afgekeurd werkt deze volgens de netwerkleverancier niet meer goed die deze afkeurt domweg op afstand. Daarom vroeg ik je al of je even wilt kijken of jouw meter is afgekeurd.,

    #10
    Ja dat dus ze laten het uitschijnen dat je verplicht bent om te vervangen maar als je dan op je strepen staat dan gaan ze naar de volgende op hun lijstje tot dat lijstje zo kort word dat we niet anders gaan kunnen vrees ik
    maar ik hoop dat ze tegen dan een betaalbare langdurige accu oplossing hebben

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      *like*

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Dat is mede een reden waarom ik geen digitale meter wil, er zijn heel veel berichten dat sommige daarvan teveel tellen. Zouden dus minder betrouwbaar zijn.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja ik heb ook het idee dat ik veel meer betaal sinds ik een slimme meter heb en wat ze allemaal aan je stroomverbruik schijnen af te kunnen lezen schendt de wet op privacy. Destijds hebben ze me overrompeld maar de oude terug laten plaatsen kan je vergeten lees ik overal.

    #11
    In de afgelopen jaren dat ik de panelen heb liggen en de tent binnen gebruikt ben ergens in maart 2019 binnen met 600 w hps begonnen
    toen was de meterstand 86454
    Nu ligt ie op 93060

    en dan betalen we 60€ strOom per maand waarvan we meestal op het einde van het jaar nog wat van terug krijgen
    en dan nog eens 60€ per maand afbetaling voor de zonnepanelen ( kon toen tegen erg lage intrest )
    En door de houtkachel is het gas verbruik verwaarloosbaar
    Eigelijk wil ik het hellemaal van het gas af en laten afkoppelen dat scheelt ook al heel wat op een jaar rekening

    ik zit dikwijls met plezier naar de meter te kijken als ie terug loopt hoor
    Last edited by Haze smoker; 25 October 2021, 14:41.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Lache wat weinig! Kan me voorstellen dat je daar blij van wordt!
Bezig...
X