Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

1 plant 2 soorten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1 plant 2 soorten

    Korting op 420shop
    Hallo beste mensen,

    Ik zat onlang eens goed te brainstormen over een mooie plant en alle mogelijkheden van kweken en dergelijke.
    Het duurde dan ook niet lang voor ik dacht aan iets wat ik in mijn hobbymatige bonsaikweek geleerd had.
    Enten.

    Ik vroeg me af of het mogelijk is om 2 of meer takken van verschillende wietsoorten,
    in de stam van een pas geoogste plant te enten.

    Het proces zou naar mijn idee zo moeten gaan:

    1. Je pakt de stam + wortel van een pas geoogste plant.
    2. Je pakt 2 stekjes/takjes van verschillende wietsoorten. (deze moeten wel van een zelfde familie zijn, zoals 2 haze sooten of iets uit de white familie)
    3. Je snijdt een gleuf in de stam, en je klemt de takjes in de stam.
    4. Vervolgens bind je de stam dicht met katoendraad of een luchtdoorlatende tape.

    0000enten.jpg

    5. Als dit gedaan is plaats je de plant onder kunstlicht en laten groeien.

    Naar mijn idee moet dit mogelijk zijn, als de 3 delen ongeveer dezelfde groei en bloei eigenschappen hebben.

    Ik wil dit zeker gaan proberen na dat ik wat planten heb geoogst, gewoon om te kijken of het kan.
    Maar voor ik het echt ga doen zou ik graag van jullie willen weten of jullie denken dat het kan, en of ik niks over het hoofd zie

    #2
    Re: 1 plant 2 soorten

    Dit is mogelijk ja,

    ik heb onlangs nog een topic gelezen hier over iemand die dit ging proberen. of had gedaan ik weet het niet meer

    chrs
    --------------------------------------------
    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
    ik voel me een geurillaboer

    Comment


      #3
      Re: 1 plant 2 soorten

      Ook nog aan gedacht, is volgens mij wel mogelijk, de moeite om eens te proberen deze zomer
      Moet wel leuk zijn zo twee/3/4.... soorten topjes aan je plant

      Gr

      Comment


        #4
        Re: 1 plant 2 soorten



        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: 1 plant 2 soorten

            Ik heb mijn aanpak toch nog eens een keer goed overdacht.
            Hieruit heb ik besloten de plant met wortel niet 5 cm boven de grond af te knippen, maar met nog 1 of 2 internodes met blad eraan.
            Dit om te zorgen dat de plant het niet enkel moet hebben van de wortels, maar daarnaast in de groeifase (waar hij in wordt terug gezet) ook nog hulp heeft van de fotosynthese uit de bladeren.
            Hierdoor zal de plant denk ik makkelijker en sneller herstellen.

            Comment

            Bezig...
            X