Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

stek problemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    stek problemen

    Korting op 420shop
    hallo,
    ik heb de laatste tijd geprobeerd te stekken (voral met planten in en rond om het huis om te oefenen)
    maar (de meeste) "stekken" gaan niet dood maar ze krijgen ook geen wortels.
    ik heb het uit eindelijk 2 keer geprobeerd met een wiet blad en die gaan gewoon dood...(naja na een tijdje eerst beginnen ze te hangen en lang verhaal kort men snapt het punt gok ik?)
    zou iemand mij mischien kunnen vertellen wat ik fout doe?

    eerst snij ik het takje / blad eraf met een scherp mes (aangezien ik gelezen had dat met een schaar men het soms fijn knijpt waardoor je stek dood gaat)
    met een ongeveer 45graden hoek. ongeveer 5-7 cm steel (heb met en zonder helft van het blad afknippen geprobeerd)
    daarna in water bewaren tot ik alles bij elkaar heb (duurt meestal 5-10 min)
    en dan in stek poeder ongeveer 2 cm en tik wat er te veel op is eraf. (gewoon bayer (geloof ik) dat men in het tuin centrum krijgt)
    en dan in een klein potje met zaai- en stek grond dat vochtig is.
    daarna in me stek bak (gewoon zoon simpel plastiken bakje van het tuin centrum niet verwarmd ofzo)
    en de kap van de stek bak regelmatig nat sproeien en het blad van me "stekje".

    de stek bak staat in me vensterbank (niet echt gigantisch veel licht maar wel een beetje) en het is er ongeveer 22-25 graden.

    alvast bedankt voor de hulp ik heb echt geen idee wat ik fout doe.

    #2
    Re: stek problemen

    Bladstekken maken behoort wel tot de mogelijkheden onder ideale omstandigheden. Het gemakkelijkst is en blijft een zijtakje met 4 nodes van de plant nemen (eventueel de onderste nodes inkorten) en in een stekmedium zetten. Ik gebruik nooit stekpoeder en nagenoeg alle stekken raken zonder moeite aan de wortel. Wel de stekken nemen van planten in de groeifase. Stekken van ruderalissen is veel lastiger, omdat die geen groeifase kennen.

    Comment


      #3
      Re: stek problemen

      ahaa, kan ik mooi eens even reclame maken voor eigen waar > hier pak aan :

      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-stekken-maken

      maar die had je waarschijnlijk al gevonden.. Met name de plek waar je snijdt is belangrijk, en hygiene. Ik gebruik nooit aarde als stekmedium, uitsluitend stekblokjes (persoonlijke voorkeur)
      Bladstekken maken zou ik doorschuiven naar het moment dat je normale stekken in 'n week beworteld zijn.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: stek problemen

        helaas is mijn stek bak niet echt hoog en mijn canabis planten hebben langs de steel elke keer maar 1 blad dat eruit komt en geen echte takjes.... maar wat bedoel je precies met stek blokjes moreweed? bedoel je daarme steenwol? jiffy pucks? of echt iets anders? aangezien steenwol en jiffy's heb ik noch niet gebruikt aangezien men die noch speciaal moet bewateren (zover ik me herinner)

        ik geloof (me wiet plantjes definitief) waren de meeste in de groei fase (ok mischien 1-2 niet (vanwegen koud weer dus winter rust ??? als zo iets bestaat voor buiten planten ))

        allebij hartelijk bedankt noch eens voor de informatie.

        ps. ik heb je topic een tijdje geleden gelezen ik ga hem zometeen noch eens door lezen puur om noch eens alles na te lopen wat ik fout doe.

        edit: oja ik gebruik een zeer scherp mes (wel beetje dik) dat ik van te voren schoon maak met vodka + t-shirt (en wacht tot de vodka is opgedroogd is)
        Last edited by bob159; 14 April 2011, 18:39. Reden: ik was wat vergeten

        Comment


          #5
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: stek problemen

            haha bedankt en met de wodka doe ik daar meestal wat van op me shirt en veeg het schoon aangezien ik het altijd op zak heb (en ik gebruik het voor waar messen voor bedoeld zijn (snijden) tot mee eten als ik ergens ben en hun bestek niet vertrouw hartelijk bedankt noch eens weed ik ga het eens eventjes proberen morgen ochtend met tuin plantjes (aangezien me plantje net in de tent zit! (ben blij eerste plant die ik zelf laat bloeien))

            twee laatst vraagjes noch.
            ik heb op dit moment geen geld over voor meet apperatuur kan ik ook gewoon gedestileerd water nemen? (ik dacht wat was een ph van 6 uit me hoofd) en ik heb ergens wat rhizopom ofzo van hypro lichen (eventjes zoeken) maar daarmee kan het zeker ook? of is dat een slecht idee?

            en hoe zou ik achter de hogere stek-kunde kunnen komen? alleen van andere kwekers? of is daar een simpele link voor?

            noch eens bedankt het heeft zeer veel geholpen!

            Comment


              #7
              Last edited by moreweed; 14 April 2011, 22:46.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: stek problemen

                noch eens bedankt, ik denk dat ik het "prutsen" ook wel wat leuker vind dan het alles afmeten tot op een precies punt (persoonlijke mening!) ik vind men moet ook de plant / natuur noch een "klein" beetje de kans geven om wat zelf te doen (of hoe men het ook wil zeggen om niet te "verhelderd" te klinken)
                ^^ ik heb er vandaag weer zeer veel bij geleerd met dank aan jullie ik hoop dat me stekjes van morgen het eens halen (echt jammer dat me plant net in de tent staat anders had ik er noch eventjes een laatste keer kunnen proberen met me schoonheid)

                Comment


                  #9
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment

                  Bezig...
                  X