Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

ph van wat je plantje verdampt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ph van wat je plantje verdampt

    Korting op 420shop
    hola,
    als je een onvochtiger gebruikt en je meet van de opgenomen water je ph, als die rond de 6,7 is betekend het dan dat je lager of hoger moet gaan met het toedienen van ph of zit je goed omdat ph na verloop van tijd al omhoog gaat. aangezien het 1 of 2 dagen goed in je aarde zit? of ook omdat het water wat je opvangt ook al de hele nacht in het opvang bakje zit?
    ben benieuwd of hier iemand een antwoord voor heeft, ik zelf ben deze vraag nooit tegen gekomen op de forum, wel iets over buitenregen, maar dat is wat anders

    #2
    Re: ph van wat je plantje verdampt

    Ik heb enige moeite om de gestelde vraag te ontleden. Als ik me niet vergis betreft het de EC van het water in het opvangbakje van de ontvochtiger. Deze EC zal ongetwijfeld lager zijn dan de EC in je voedingswater. De waterdamp in de lucht bestaat deels uit verdampt water uit de grond en deels uit verdamping van het bladoppervlak. Bij het verdampen van een vloeistof waarin mineralen zitten gaan niet alle mineralen rechtevenredig mee met de damp. Bij verdampng door het blad eveneens niet omdat de plant de mineralen aanwendt voor het groeiproces. Het lijkt me lastig om een correlatie vast te stellen tussen de EC in het voedingswater en de EC in het opvangbakje van de ontvochtiger.
    wel iets over buitenregen, : binnenregen ken ik niet of je dak moet lekken.

    Comment


      #3
      Re: ph van wat je plantje verdampt

      bedankt voor je reactie, was dus geen slimme vraag achteraf. maar vroeg het me af en snap ook nu dat het niet te meten is zo.
      weer wat geleerd

      Comment


        #4
        Re: ph van wat je plantje verdampt

        De PH van dat water uit de ontvochtiger is ongeveer hetzelfde als de ph van gedistilleerd water, er is geen stabiele ph waarde. Je kunt er dus niets aan aflezen.
        Het kan achteraf geen slimme vraag zijn, maar je hebt er nu wel antwoord op. Dat is beter dan niet vragen lijkt me.

        Comment


          #5
          Re: ph van wat je plantje verdampt

          De PH van dat water uit de ontvochtiger is ongeveer hetzelfde als de ph van gedistilleerd water,

          Klopt helemaal Matthijs, in de waterdamp zit nog een restje nitraten. Ooit moest ik bij scheikunde water met een sterke zoutoplossing destilleren. Na de 1e destillatie was het gecondenseerde water nog enigszins zout. Pas na de 3e destillatie (fractie) was het zout verdwenen, althans het water was inert geworden. Met een moeilijk woord wordt dit gefractioneerde destillatie genoemd.

          Comment


            #6
            Re: ph van wat je plantje verdampt

            eum, ik dacht dat een fractie een deel van een oplossing is wat bij een bepaalde temp naar buiten komt... bij een mengsel van 2 vloeistoffen die bij verschillende temp verdampen (water en alcohol bijv) heb je dus een alcoholfractie en een waterfractie. Het aantal keer dat je dat mengsel destilleert bepaald dan de zuiverheid van de fractie. Muggezifterij waarschijnlijk maar goed...

            wikipedia heeft er vast wat leuks over te vermelden : http://nl.wikipedia.org/wiki/Destillatie
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Last edited by Xtreme; 19 April 2011, 08:21.

              Comment


                #8
                Re: ph van wat je plantje verdampt

                Voor zover ik me kan herinneren (complimenten trouwens over de diepte van jouw geheugen op dit vlak!) heb ik op de middelbare school welgeteld 1x destillatie uitgevoerd naast wat inleidende theorie over scheidingsmethoden...wel veel kleurrijke neerslagreacties ...dat was goedkoper en veiliger uit te voeren denk ik
                Pas later op de uni is dat diepgaand behandeld (op eigen initiatief, buiten de lessen en trouwens ook kantooruren om, met speciale aandacht voor minder goed verkrijgbare substanties...waar de uni niet goed voor is
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment

                Bezig...
                X