Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Moederplant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Moederplant

    Korting op 420shop
    Ik heb hier op het forum rond zitten snuiten en heb er niks over gevonden, dus hopelijk is dit geen dubbel topic.

    Mijn vraag is namelijk de volgende, ik zou tegen volgende lente een goede moederplant willen hebben om te stekken, nu is de vraag, wanneer kan ik deze best planten (uit zaad)? hoe kan ik in een vroeg stadium (voor de bloei natuurlijk, anders kan ik niet meer stekken) zeker weten dat ik een vrouwelijke moederplant heb? en zijn er bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden of zo?

    Iemand ervaring ermee?

    tkx

    #2
    Re: Moederplant

    Je kan je moeder plant stekken, deze stekken laat je wortelen en bloeien.
    Vanaf dat je geslacht ziet van de stekken weet je het geslacht van je moeder ook.

    Je kan ook je plant voorgroeien en daarna op 12/12 (bloei) zetten totdat ze geslacht laat zien en dan snel de klok terug op 18/6 zetten. Dan begint zij gewoon terug te groeien.

    Plantje krijgt een beetje stres maar niets erg.

    Voor de rest kan ik je niet helpen sinds ik zelf nog geen moeder heb gehouden, bobo zal je daar wel met kunnen helpen .

    Peace

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        nu al even in de bloei te zetten tot hij geslacht toont, hem terug in de vegetatieve fase zetten (kan blijkbaar volgens Smokey) en deze verder laten groeien tot februari?

        Zodat ik tegen dan al een stevige moederplant heb die ik eventueel in de lente terug kan laten bijgroeien en in de zomer mee in de bloei?

        lijkt mij wel een leuk idee

        PS: plantje is een Jack Herrer, iemand mss ervaring mee? moeilijk plantje?

        Comment


          #5
          Re: Moederplant

          Heb nu enkele online seedshops bekeken en het staat er niet bij hoe moeilijk hij(/hopelijk zij) te kweken is. Wel dat hij/zij het beste is voor binnenkweek.
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Re: Moederplant

            @Sicatriz

            Dat lijkt mij een goed idee.

            Als je van plan bent een moeder te houden moet je natuurlijk een soortje pakken dat je graag rookt.

            Daaronder heb je ook verschillende pheno's.
            Je hebt bv. 5 Jacks, 1 is meer Sativa, 1 is meer Indica, 1 is groen, 1 is paars.
            Eindproduct van 1 proeft zoet andere weer spicy...

            Voorbeeldje hoe je een goede moeder vindt.

            Je hebt 5 plantjes (Laat ons er van uit gaan dat ze allemaal vrouwlijk zijn om het makkelijk te houden)

            Je laat deze 5 planten voldoende groeien, je neemt van alle 5 stekjes.
            Je schrijft op welke volgens jou de beste is - Qua groei, indica/sativa, geur.
            Je laat deze 5 planten bloeien en proeft van elk het eindproduct.

            Nu vergelijk je alles en kies je de plant die je het beste vond.

            Laat ons zeggen dat het #3 is. Dan is het stekje van #3 jou moeder plant.
            Sinds stekken hetzelfde zijn als de plant waarvan ze komen.

            "kan blijkbaar volgens Smokey"
            Kan zeker en niet alleen volgens mij hoor...

            Bobo zei dat hij straks hier ff een post komt zetten.
            Jack Herrer is trouwens 1 van zijn lievelings soorten dus daar kan hij je ook met helpen .

            Peace

            Comment


              #7
              Re: Moederplant

              Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
              @Sicatriz

              "kan blijkbaar volgens Smokey"
              Kan zeker en niet alleen volgens mij hoor...
              Dit was zeker niet neerbuigend bedoeld, in tegendeel, ik had zowat overal gelezen dat je dat zeker nooit mocht doen...

              Bedankt voor je tipsga ze zeker gebruiken, heb er nog wel zaadjes van liggen


              Grtz

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Moederplant

                  Hier een fototje van een 7jaar oude moeder plant.
                  Deze is niet van mij hoor, fototje vant net gejoept .
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: Moederplant

                    wow! mjamm.. die zal in heel wat jointjes gezeten hebben

                    Meneer ik doe aan bonsai, dat ziet u toch?

                    Comment


                      #11
                      Re: Moederplant

                      Werkelijk zalige foto, zo'n dikke stam en zo'n klein plantje Een wietplant van zeven jaar oud... vind dat nog maar eens ergens Ik zou een hangar afhuren en ze dan 7 jaar op 18/6 laten, om ze daarna in bloei te zetten Dat zou pas nice zijn Dan heb je echt een wietboom, lol.

                      Jammer dat het een beetje onmogelijk is om dat te doen

                      Greetz

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Moederplant

                          Hier eindelijk mijn post .

                          Hoe zorg ik dat ik een moederplant heb ?

                          Eerst en vooral neem nooit een moederplant uit vrouwelijk zaad, meer kans op hermafrodiete klonen .

                          Ik laat dus regulier zaad ontkiemen en geef ze ongeveer 4 weken groei, dan kan ik al de structuur van de plant eruit halen (groot, bossig, ...)
                          Mijn voorkeur gaat uit naar een bossige plant (meer klonen).

                          Ik trek ze daarna in bloei en vanaf dat ik het geslacht zie en men voorkeur van moederplant eruit heb gehaald zet ik ze direct terug onder 24 uur licht, ze gaan even in stress, na een dag of 9 a 10 gaan ze terug de groei in. Dan gaan ze terug onder 18/6 licht.

                          De onderste vertakingen verwijder ik zodat ik een mooi groen bovendek krijg en de energie van de plant naar de bovenste delen van de plant gaan. Om te klonen gebruik ik gewoon de uitschieters die bovenaan groeien.

                          Als je een moederplant onder tl licht plaatst zorg je dat ze niet groter word dan circa 60 cm, dus telkens de uitschieters bovenaan klonen.
                          Onder HPS kan je ze gerust een meter laten worden en kloon je tevens de uitschieters.

                          Bij HPS zul je meerdere klonen tegelijk kunnen nemen terwijl bij tl-licht je af en toe enkele klonen zal kunnen nemen.

                          Moederplant onder HPS.



                          Grtz

                          Comment


                            #14
                            Is het mogelijk om van een plant in bloei nog stekken te nemen?? Laten we zeggen de derde week van de bloei.Het zou niet mogen volgens de meeste,maar wat zijn de redenen hiervan? Antwoord reeds gevonden:
                            De stekken die je dan maakt zullen ook meteen gaan bloeien. Als een plant eenmaal in de bloei zit kun je hem daar niet meer uit krijgen.
                            Als je van een bloeiende plant stekken maakt, zijn die stekken dus ook in bloei.
                            Peace Out


                            Last edited by StevOOOhh; 4 December 2008, 11:08.

                            Comment

                            Bezig...
                            X