Water geven

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Eurogro
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2021
    • 842

    #1

    Water geven

    Korting op 420shop
    Hallo mede kwekers
    vraagje over water geven wij zitten nu in een periode dat er elke dag ca 10 ltr water naar de planten gaat per plant volle grond dus niet in potten
    hou het beste doen met voeding
    graag jullie ervaring en advies
  • Answer selected by Eurogro at 26 June 2022, 14:30.
    Eurogro
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2021
    • 842

    Oorspronkelijk geplaatst door Wesley pipes
    Is bijwateren en bijvoeden in volle grond niet slechter gewoon . Bijwateren bij een penwortel van bv een meter, maak je tam door enkel de toplaag water te geven. Zelfde bij gras water geven , ze wortelen maar 2 cm meer ipv 10 .
    dit systeem heb ik gebruikt in twee verschillende 1.5 en5 ltr
    00D064E9-7564-4A12-B4BD-B80CED4F5AA5.jpg

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Nice ! Idd goed systeem, ga ik mssookproberen in de serre! Thx !

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Of pvc buis, verkrijgbaar in verschillende diameters.
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1955

    #2
    Voeding kan je hetzelfde houden, ze verdampen alleen meer water, smorgens en savonds geven.

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Maar dat betekend dan ook 10 ltr voeding

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zucht!!

      Hoezo?
  • Hork
    Banned
    Lucky Member
    • Jul 2020
    • 4103

    #3
    Dit is het nadeel van kweken in volle grond. Ik zou de volgende keer de bodems uit je potten slaan en daar de planten in planten zodat je de potten kunt afdekken als er te veel regen valt.

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Je zegt in je eerste pot dat ze in de volle grond staan. En in post3.1 dat ze in potten staan. Kun je jezelf verduidelijken?

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Kunichika ze staan in de volle grond maar in de klei uit gegraven
      Dus eigenlijk soort van po in de grond

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ach zo, duidelijk. Thanks
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1834

    #4
    Doe nie moeilijk, gewoon een flinke hand mestkorrels erover. Gaat vanzelf geleidelijk de grond in boj elka waterbeurt.

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Dan af en toe wormen vocht toedienen
      Een keer per week 1:10
  • Eurogro
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2021
    • 842

    #5
    HorkNederhigh Bedankt voor de tips

    @rreppellsteeltjam graag wat meer uit leg bij iedere voeding geef je toch water om aanmaken
    dus als ik 10 ltr water geef moet daar toch verhoudingsgewijs voeding bij
    of doe ik het verkeert

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Verkeerd!!

      De plant verdampt meer water, maar gebruikt niet meer voeding.

      Wat snap je daar niet aan.

      Verkleurd je plant door voeding tekort?

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      @rreppellsteeltjam
      Dus ik kan bijvoorbeeld 2 ltr water geven met voeding en de anderendaags 8 ltr water alleen
      Ik ben bang dat ik teveel voeding geef
      Als ik het met 10 ltr maak per plant
      Kweek je zelf ook in de volle grond of grote potten
      Hoe ga je zelf te werk
      Leg me uit aub

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je geeft gewoon normaal je voeding water, maar smorgens of savonds flikker je er gewoon extra water bij
  • Wesley pipes
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Mar 2020
    • 2510

    #6
    Is bijwateren en bijvoeden in volle grond niet slechter gewoon . Bijwateren bij een penwortel van bv een meter, maak je tam door enkel de toplaag water te geven. Zelfde bij gras water geven , ze wortelen maar 2 cm meer ipv 10 .
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Ik heb van de week een gat open gemaakt en was na genoeg droog onderin gat ca60 cm diep de eerste 25/30 cm vochtig
      Boven in de eerste 10 cm droog
      Bij een ander gat waar ik een fles had in gegraven
      Het gat na genoeg geheel vochtig met de zelfde hoeveelheid water en nu met de folie geloof dat
      het probleem is opgelost
      Al doende leer ik bij
  • Eurogro
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2021
    • 842

    #7
    Oorspronkelijk geplaatst door Wesley pipes
    Is bijwateren en bijvoeden in volle grond niet slechter gewoon . Bijwateren bij een penwortel van bv een meter, maak je tam door enkel de toplaag water te geven. Zelfde bij gras water geven , ze wortelen maar 2 cm meer ipv 10 .
    dit systeem heb ik gebruikt in twee verschillende 1.5 en5 ltr
    00D064E9-7564-4A12-B4BD-B80CED4F5AA5.jpg

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Nice ! Idd goed systeem, ga ik mssookproberen in de serre! Thx !

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Of pvc buis, verkrijgbaar in verschillende diameters.
  • Kunichika
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2019
    • 1890

    #8
    Of gewoon een tuinslang op grond neerleggen, daar wat gaten in maken. En de kraan zachtjes openzetten. Ik hoop niet dat je planten al wat groter zijn want anders heb je met je fles ingraven al veel wortels kapot gemaakt. Kom op lui even beetje nadenken. Als de Egyptenaren de spinx en andere belangrijke bouwwerken van water hebben kunne voorzien dan .....

    Comment

    • Eurogro
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Oct 2021
      • 842

      #9
      Hola mede kwekers ik heb een mooi resultaat gehaald
      door flessen te plaatsen in de moestuin en bij de Dammes
      pen waar mogelijk folie op de grond zit nu op ca 50% water verbruik
      maar ook met de voeding
      vorig jaar 10ltr per dag per plant dus de keren met water met voeding is ook gehalveerd
      dat scheelt veel €
      dit jaar gebruik ik wormen vocht uit eigebak koste 0€
      en zit nog te twijfelen om in de bloei pk toe te voegen
      pals er nog meer info is horen we dat graag van elkaar

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Als ze anders die voeding gebruiken, dan hebben ze dat nu ook nodig.
    • Eurogro
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Oct 2021
      • 842

      #10
      @rreppellsteeltjam
      om dat ik vorig jaar elke dag 10 ltr water moest geven dus de voeding werd gemaakt met 10 ltr water
      dus bijvoorbeeld 1 op 10 verhouding word nu de helft
      of doe ik wat verkeert
      en de folie is zwart wit met wit naar boven
      pals ik de folie op licht zit er vaak condens aan dus werk goed naar mijn idee

      Comment


      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        Kun je het een beetje uit houden Eurogro ? Zag op de kaart dat je in de ergste hitte zit sinds jaren en zo vroeg al. Man, ik heb met je te doen, ik trek dat niet.

        Vocht tegen plastic is een goed teken, maar het moet ook weer luchten. Bij mijn voeding moet ik per 10 liter, 25-50 ml voeding doen. Ik weet niet welk merk jij hebt of wat de verhouding is.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Doe maar, en op de planten blijven letten dan.
    • Eurogro
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Oct 2021
      • 842

      #11
      Silas
      het is nog te doen
      vroeg op uit de zon zwembad maar wordt ook vies warm
      honden om 12 uur naar binnen hun verblijf zit als waren onder de grond soort grot woning haha
      ha
      verhouding wormen vocht 1:10
      kunstmestkorels al ik ze gebruik 20 gram op 10 ltr water
      in de avond haal ik de folie weg voor 2@3 uur
      de warmte komt ook naar jullie fijn toch

      Comment

      Bezig...