Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

led lamp kapot

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    led lamp kapot

    Korting op 420shop
    goeden morgen gister kijk ik in me.kweektent en zie dat een rij van de leds flikkeren weet iemand wat het kan zijn zag op internet dat het ook de driver kan zijn maar heb er 4quantumboards zijn op de zelfde driver aangesloten
    dus dan had de rest het zelfde probleem moeten hebben lijkt me

    maar het gaat dus maar om 1quantum board

    hoop dat ik simpel alleen een ledboard kan vervangen als.dat verkrijgbaar is het lijkt me haast dat dat het problee is wand kan niet een lamp uitschakelen dan moet k alweer andere drivers hebben en die zijn niet goedkoop maar hoop dat het snel en goedkoop klaar kan wand word zo bijna failiet
  • Answer selected by Tijnie82 at 19 November 2022, 18:42.

    Het zou de bedrading kunnen zijn, want het lijkt me namelijk stug dat alle leds in een keer tegelijk stuk zijn van dat board. Post eens een foto van de bedrading misschien is er wat te zien.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      k heb geen andere driver maar als het daar aanlag had die het bij alle boards moeten doen lijkt me bedrading is goed het enige wat ik me kan bedenke en wat logisch is dat er een led je niet goed is van 1board en die moet je kunne vervangen alles heeft maar een ronde gedraait of die pot meter die zijn al niet betrouwbaar beetje stof kan ze doen flikkeren het zou haast een van de 2moeten zijn potmeter kan ik morgen uitsluiten en als het dan weg is weet ik dat het daar aanlicht en amders bestel ik een nieuwe led board hoef dan alleen het printplaatje met ledjes te vervangen

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      dit bedoulde ik hork hier onder staat de foto er van denk dat als ik dit vervang of de bedrading vervang dan moet het wel weg zijn en de lamp weer klaar zijn lijkt me

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Als de leds niet kapot zijn, dan zou je ze inderdaad weer aan de praat moeten krijgen door de bedrading te vervangen.

    #2
    Het zou de bedrading kunnen zijn, want het lijkt me namelijk stug dat alle leds in een keer tegelijk stuk zijn van dat board. Post eens een foto van de bedrading misschien is er wat te zien.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      k heb geen andere driver maar als het daar aanlag had die het bij alle boards moeten doen lijkt me bedrading is goed het enige wat ik me kan bedenke en wat logisch is dat er een led je niet goed is van 1board en die moet je kunne vervangen alles heeft maar een ronde gedraait of die pot meter die zijn al niet betrouwbaar beetje stof kan ze doen flikkeren het zou haast een van de 2moeten zijn potmeter kan ik morgen uitsluiten en als het dan weg is weet ik dat het daar aanlicht en amders bestel ik een nieuwe led board hoef dan alleen het printplaatje met ledjes te vervangen

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      dit bedoulde ik hork hier onder staat de foto er van denk dat als ik dit vervang of de bedrading vervang dan moet het wel weg zijn en de lamp weer klaar zijn lijkt me

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Als de leds niet kapot zijn, dan zou je ze inderdaad weer aan de praat moeten krijgen door de bedrading te vervangen.

    #3
    dit is zoon losse led board van een quantumboard
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #4
      Led gaat flikkeren als ze te weinig stroom krijgen.
      Daarom denk ik ook net als Hork dat je het in de richting van de bedrading moet zoeken.
      Als het mankement in je driver had gezeten, zouden alle leds moeten flikkeren zodra je de dimmer terug schroeft.
      daarbij heb je het probleem alleen als de lampen gedimd staan
      Last edited by Highrider; 20 November 2022, 01:22.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        ik vind het rare dat het maar is bij 1van de 4quantumboard ze staan in serie aangesloten vorige ronde met deze lamp.kon ik ook gewoon dimmen tot van 10tot 100procent ik ga nog even kijken naar de bedrading hij begon pas de problemen toen k me frame had aangepast las ook dat stof nog wel.voor problemen wil.zorgen k sluit de lamp nog een x overnieuw aan en anders de dimmer er tussen weg pot meter met stof kan ook flikkeren


        maat het zijn maar 2a3 ledjes wat flikkert daarom denk ik juist dat die led board niet 100procent is

      #5
      Een led is een light emided diode. Met andere woorden het laat stroom door langs een kant. Met wisselstroom wordt enkel de helft doorgelaten dus kan dit een flikkerend effect hebben. Hopelijk niet de drivers. Geen idee of je dit afzonderlijk kan kopen zelfs

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        k weet hoe het werkt inderdaad maar alles staat in serie geschakeld de 4board en zijn maar 2a3ledjes die flikkeren van 1board denk als die vervangen word dat het wel over is


        k heb zelf bedacht of het is de pot meter die stoffig is

        van 1board paar ledjes niet helemaal 100%

        of de bekabeling maar moet zeggen dat is niet los geweest nadat de lamp getest is blijft een beetje raar maar goed we gaan ff door met zoeken wat het is plan b of plan c licht ook klaar heb nog voor nood hps setje liggen 400watt
        Last edited by Tijnie82; 20 November 2022, 09:27.
    Bezig...
    X