Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Goeie ruimte voor drogen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goeie ruimte voor drogen?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal, ik vroeg me af of deze ruimte goed was om te drogen. Als ik niet ventileer, en de toppen daar laat drogen, zal dat werken? Of moet ik toch echt ventileren?
    En als het ventileren echt moet, is het dan voldoende om een ventilator op z'n laagste stand indirect tegen de toppen te waaien?
    Thx,

    carlorowan
    Attached Files

    #2
    Re: Goeie ruimte voor drogen?

    Er moet toch een airflow zijn en in zo een gesloten kast gaat dat niet denk ik.

    Comment


      #3
      Re: Goeie ruimte voor drogen?

      Wiet drogen, gebruik een afzuiger en filter. Het gaat echt ruiken wanneer je dat niet doet. Een pasieve inlaat erbij en draaien maar. Ik heb een microkweekruimte omgebouwd tot een drooghok. Werkt top.

      Grtz Q

      Comment


        #4
        Re: Goeie ruimte voor drogen?

        Waar zou ik een (goedkope) afzuiger of filter kunnen kopen? Zou ik geen gat/gaatjes kunnen boren aan de zijkant zodat de lucht er uit kan?

        Greetz

        Comment


          #5
          Re: Goeie ruimte voor drogen?

          En de sterke wietlucht je kamer in gaat? Kan je doen.
          Beter is om een afzuiger te gebruiken die uitblaast naar een filter, dat filter kan je desnoods zelf maken met koolstofkorrels (voor kattenbakken) en een panty, moet je maar eens opzoeken.
          Als je een professioneel filter koopt (Wilco, Rhino, Phresh, etc) moet je ook een goede afzuiger hebben, een simpel pc-fannetje bouwt niet genoeg druk op om door zo'n filter heen te blazen.

          Comment


            #6
            Re: Goeie ruimte voor drogen?

            jonge man, wiet drogt over het algemeen te anel enigste waar je voor moet oppassen zonder te ventileren is dat je lv stijgt in je droog hok vandaar ventileren, hoge lv geeft toprot endat zou zonden zijn,of je doet die kast tijdens hetdrogen regelmatig open maar trap niet in de tip om een ventilator erop te zetten dan ist nameeeeeeeeeeeelijk te snel droog en sluit jeje bladgroen op, (scherpe wiet0 dus het kan zo als je niks om de reuk geeft, droog met beleid niet te snel!

            Comment


              #7
              Re: Goeie ruimte voor drogen?

              Ik heb net een filmpje gezien van wiet drogen in een kartonnen doos, leek me vrij gemakkelijk en effectief. http://www.youtube.com/watch?v=KlVeUq_pUC8 (droogbox op 2 minuut 50)
              Ik vroeg me af wat jullie meningen zijn van deze manier van drogen, als ik die box in een donkere ruimte zou zetten, zou dat voldoende zijn? Aangezien er gaten in de doos zitten.
              Ik hoor graag van jullie

              Greetz
              Last edited by carlorowan; 31 May 2011, 15:30.

              Comment


                #8
                Re: Goeie ruimte voor drogen?

                ga naar de kringloopwinkel ofzo en koop er een oude dampkap, haal bovekant kast weg en vervang door dampkap, in de dampkap steek je carbonfilter (kost in totaal pak minder dan normale afzuiging) zo droog ik ook en met behulp van een tijdsschakelaar elke 4 uur een half uurtje lucht verversen, gecombineerd met vochtvreters onder in de kast (zo van die bakjes met pakjes korrels in) die trekken het vocht omlaag terwijl je toppen aan de gril van je dampkap hangen....
                als je wil kan je de afvoer van de dampkap nog naar buiten leggen maar das ni echt nodig door de carbon filter...
                en een doos zouk achterwege late... papier houd nogal rap schimmels vast, als dan het vocht van de planten in de doos gaat voed die de schimmels en die gaat overslaan op je toppen... Beter dan plastic box en elke dag is goed omschudden!!

                Comment


                  #9
                  Re: Goeie ruimte voor drogen?

                  Klinkt leuk, maar ik wil het liefste de kosten zo laag mogelijk houden, en het liefste ook zo klein en simpel mogelijk, anders vind me ma het niet zo goed
                  Maar bedankt voor de info

                  Greetz

                  Comment


                    #10
                    Re: Goeie ruimte voor drogen?

                    Hang het op zolder of in de meterkast, geen kosten en droogt langzaam wat ten goede is voor je wietje!

                    Comment


                      #11
                      Re: Goeie ruimte voor drogen?

                      Ik had net iets gelezen over vochtvreters en over zout in de kast doen zodat dat de vocht opneemt, dus zou ik evengoed m'n wiet kunnen drogen in dat kastje op de foto, maar dan gewoon een paar bakjes zout neerleggen, en af en toe het kastje even openen voor frisse lucht? (hoe vaak, hoe lang?)
                      Ik ga geen vochtvreters gebruiken omdat die prijzen toch nogal hoog liggen.
                      Thx,

                      Greetzz

                      Comment

                      Bezig...
                      X