Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

extra inlaten of niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    extra inlaten of niet

    Korting op 420shop
    k heb een vraagje k heb 2normale inlaten maar heb aan de zijkant van me tent ook 2rasters die k los kan zetten

    zou dat beter zijn of juist niet dat is de vraag
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Gaan die geen licht binnen laten in de donkere periode? Anders heb je hiermee direct je antwoord

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      nee zolder is licht lek vrij en pikke donker

      maar de vraag gaat over ventilatie of die 2extra inlaten voordeel gaan geven of niet ze zitten er niet voor niks lijkt me

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Dan kan je ze openzetten, zal sowieso geen slecht doen toch. Je vraag gaat iddd over ventilatie maar lichtlekken gaan daar mee samen toch

    #3
    Actieve inlaat is beter, ik blijf het zeggen.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      die schermen vallen onder actiefe inlaat toch

      of is dat alleen met zoon klein ventilator in zoon buis

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      175 kuub noem ik niet klein.

    #4
    Lijkt me dat die schermen dienen als een soort hor.

    En wat bedoel je met "beter", ik bedoel, ja elke belemmering die je weg haalt zal de luchtstroom ten goede komen, is dat beter? Zoals gezegd, als het inhoudt dat je hierdoor een lichtlek hebt kan je niet echt spreken van "beter". Dus daarom, wat is het probleem, wat moet "beter" worden, en waarom.

    Heb je een Lv probleem? Dan zou ik, zeker op een droge warme zolder meer gaan ventileren.

    Staat je tent hol van de onderdruk? Dan kan het inderdaad helpen om belemmeringen weg te nemen, of minder te ventileren.

    Heb je ongedierte op zolder, muizen, vlinders, katten, motten, dan kan die extra belemmering juist weer prettig zijn...

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      nee maar dat is toch niet wat ik vraag k vraag alleen als die zijkanten open zijn of dat beter word voor de ventilatie of niet

      en ik heb geen licht lek wand alles is perfect donker als lamp uit is

      ik vroeg het me af als er simpel weg nog meer lucht stroom of het beter zou zijn van de dames

      lijkt me wel dat de lucht veel beter verdeelt word

      elke tent staat vacuum das bij mijne niet anders dat heb je met een hele kleine afzuiging ook al

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Gevoelsmatig lijkt het mij niet juist als een tent vacuüm trekt. De lucht die wordt afgezogen moet ook ververst worden lijkt me. Dus dan een minder sterke afzuiging, of meer passieve inlaten, of bestaande passieve inlaten actief maken, of combinatie.

      Bepaalde mate van onderdruk is er natuurlijk altijd met afzuiging, dat is ook noodzakelijk, maar dat de wanden van de tent echt bol naar binnen gaan heb ik zelf totaal niet

    #5
    Secret jardin df160 , kan de oplossing bieden. Lightbaffle erbij steken of een nieuwe actieve inlaat ervan maken.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Tgevaar is als je het licht aansteekt in de donkere periode dan. Tzelfde met tent op een kier...

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      maar ik wil de afzuiging niet lager zetten das prima dacht das miss goedkope manier om meer lucht circulatie te krijgen

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Bij mijn afjes op 24/0 staat er ook 1 open achteraan. Bij fems doe ik dat niet want de kans dat ik toch es ga kijken in de kamer in de donkere periode is reeel hier. Maar als je zeker bent dat de donkere periode ook donker blijft zal het mss wel een meerwaarde geven, en de moeite waard voor wat extra luchtverplaatsing.

    #6
    Als je klimaat goed is waarom meer inlaten maken? En hoe is het klimaat op zolder? Dat krijg je vanzelfsprekend in de tent.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      zolder zelf in nu constand 22graden met lv max 50%
      in de tent word het wel wat warmer 25 graden

      ik dacht alleen meer inlaten is meer lucht in de tent en dacht dat de dames dat wel fijner vinden

      komt nog is een x grotere afzuiging in maar voor nog ff niet eerst eens een goede ronde draaien hehe voor k weeer van alles nieuw koop hehe

      klimaat is wel goed nu

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik heb zelf maar een inlaat open en nooit meer. Een grote inlaat open is voldoende.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      dit is mijn inlaat met een buis rond 150mm doorsnee en met een sok en panty er omheen

      om de ongedierte tegen te houden

      foto staat hier onder

      k heb er 2
      1links en 1recht allebeide aan de onderkant

    #7
    dit is mijn inlaat rond 150

    met een sok en panty er omheen voor de ongedierte tegen te gaan

    de inlaten zitten naast die rasters
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #8
      Zolang die goed open staat is dat wel voldoende. Hoe meer inlaten je maakt hoe sneller je de warmte ook uit je tent zuigt.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        ow die 10mm zal niet zoveel verschil maken dan had vorige ronde rond 80mm

        de inlaten zijn bochten van 90graden

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Bochten belemmeren de luchtstroom, kan je die niet rechtmaken of vervangen met rechte?

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        nog niet nee
    Bezig...
    X