Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Re: Help ! Zaailingen groeien wel maar wortellen niet
Ja klopt geduld zou het zijn , was vandaag ook ff bij de growshop geweest en hun zeiden , weinig water geven , zelf gaf hij 50ml per 3 a 4 dagen , denk dat ik ze dus te nat heb gemaakt , de bekende beginners fout , vanaf nu ff een paar dagen niks geven en dan hopen dat het goed komt ,ik heb nu wel een goede achterstand maar voor andere suggesties sta ik altijd open , alvast bedankt !
Echte mannen eten geen honing , die kauwen bijen !
Re: Help ! Zaailingen groeien wel maar wortellen niet
Oorspronkelijk geplaatst door Eazy
kleurcode 840 cool white van philips er hangen 2 stuks boven en ik heb een inlaat en uitlaat en alles bekleed met alluminium folie , staan in de stekgrond en lampen hange 2 a 5 cm er boven , temp = rond 23 a 28 en lv rond 45 a 55 % zou zegge (na veel gekeken en gegoogled ) dat het zo goed of zelfs perfect moet zijn tog ? maar de vraag blijft waarom ze niet wortellen ? misschien te nat geweest of te vaak of te veel water of wortel beschadiging , laat maar horen ondertussen wacht ik rustig af en laat de zaailingen met rust zoals me is vertelt
thnx voor t meedenken hoe meer hoe beter
Dat ziet er goed uit!
Probeer idd eens wat minder water, je kan je potten ook even wegen. Dan weet je zeker hoe het zit.
btw, alufloie is niet de beste oplossin. Dat is wit schilderen...
Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"
Re: Help ! Zaailingen groeien wel maar wortellen niet
Aluminiumfolie kun je zal altijd kreukelen. Wanneer hier het licht reflecteerd, kunnen er ongegelijke brandpunten ontstaan op je plant. Bijv op de 1 heel veel en op de ander heel weinig. Ook is het mogelijk dat je brandpunten krijgt op je bladeren, maar met TL vraag ik me dat af.
Re: Help ! Zaailingen groeien wel maar wortellen niet
Oorspronkelijk geplaatst door Peterww
Aluminiumfolie kun je zal altijd kreukelen. Wanneer hier het licht reflecteerd, kunnen er ongegelijke brandpunten ontstaan op je plant. Bijv op de 1 heel veel en op de ander heel weinig. Ook is het mogelijk dat je brandpunten krijgt op je bladeren, maar met TL vraag ik me dat af.
Gewoon buiten zetten met dit weer.
Jah indd tis maar tl licht , plus ik heb het aardig strak beplakt en strak getrokke met alluminium tape , de plantjes hebben nog hele dunne stammetjes een sate prikker is nog dikker :p hahah ik laat ze nog een weekie voorgroeien en dan gooi ik ze naar buite , ben opzoek naar een mini zwenkventilatortje om ze wat sterker te maken iemand enig idee waar ze te koop zijn ?
Gr eazy en alvast bedankt voor de tips en het meedenken
Echte mannen eten geen honing , die kauwen bijen !
Re: Help ! Zaailingen groeien wel maar wortellen niet
Hey people
ff een klein updatetje ,
de plantjes slaan nu goed aan .
Ik heb ze een paar dagen goed droog laten staan en daarna een klein beetje water gegeven .
Ik ben gestopt met via de plantenspuit water te geven , ik geef gewoon via een maatbeker en in 2 keer , het overtollige loopt er toch onderuit .
Ben van mening dat in het begin via een plantenspuit wel goed is maar nu juist beter om gewoon via een maatbeker het te doen , want het water zakt naar beneden en de wortels gaan er dan achteraan .
Als ik nu onder me potjes kijk zit het potje vol met wortels , foto's volgen
gr eazy
Echte mannen eten geen honing , die kauwen bijen !
Re: Help ! Zaailingen groeien wel maar wortellen niet
People ik heb me begin berichie aangepast ,hier nog een klein uitlegje , ze zijn vol doorgeworteld , dus blijkbaar was het geen wortel schade , maar te nat bijna verzopen .
Hier nog wat foto's , van de wortels maar ook van me growbox , later maak ik wel een kweekverslagje denk ik .
de volgroeide wortels
omgepot maar de pot met een plaat in 2e gedeeld , voor de voorgroei
de growbox leeg
De growbox dicht
alsnog stekken geregeld om de achterstand een beetje in te halen .
gr eazy
Echte mannen eten geen honing , die kauwen bijen !
Comment