Verhoging

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Bo$wachter
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2022
    • 1902

    #1

    Verhoging

    Korting op 420shop
    Collega’s

    Ik wil m’n plantjes op gelijken hoogten krijgen maar heb alleen boeken of hout hier in huis liggen en zou het graag op iets van kunststof hebben staan.

    M’n fantasie is momenteel iets te beperkt en inspiratie op doen in een bouwmarkt is momenteel even niet mogelijk..weten jullie iets waar te bestellen? 2FB21295-7FA8-49A1-BF39-694BEA8B0177.jpg
  • KritischeMassa
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2019
    • 226

    #2
    gewoon wegscroggen van die lage plant, en desnoods weghalen maar dat rekje hangt prima, beetje buigen en kritisch takken beschouwen en het komt wel goed, ik zou geen boeken doen iig, dat is echt heel mal

    Ow en ik zie dat je het lampje van die heattube heb afgeplakt, maar je kan hem heel makkelijk open trekken en terugduwen, dan kan je het gaatje afdichten, ik heb geloof ik van die stoelpootnopjes in het lamphoudertje geschoven, helaas is mijn DIY topic met WeedF verloren gegaan...

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja de bedoeling van deze kweek is dat ik 4 verschillende handelingen heb toegepast de hoogste plant daar wil ik dus verder niet aan komen en die wil ik z’n gang laten gaan. Alleen die is al door het net de andere 3 nog lang niet.. ze hoeven niet precies gelijk maar nu slaat t nergens op 😂 dus vandaar dat ik die 3 tot aan t net wil verhogen
  • JimBean
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2022
    • 222

    #3
    Ik heb bij de vorige kweek omgekeerde plantenschotels gebruikt.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Heb meer hoogte nodig of hoeveel heb je er wel niey gebruikt

    • JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Ik had een plant waarvoor dat niet genoeg was en heb drie kleinere potjes omgedraaid, en daar de schotel op gelegd.
      Maar dat moet maar net de hoogte zijn die je nodig hebt...
  • DerpiE
    Son of the Bong
    MemberLucky Member
    • Jan 2018
    • 416

    #4
    Hebt ge die verhoging uit de microgolfoven nodig? Die kan ook dienen
    Ik kwam die net tegen en dacht bij mezelf: gvd dat kan ook nog eens van pas komen voor een pot te verhogen :'D


    En als je nog meer wilt verhogen is googlen voor 'opstapje kunststof' ik gebruik ook zo eentje voor een achterblijver die bijna 20cm kleiner is dan de rest bij mn amneesjes

    https://www.bol.com/be/nl/p/curver-o...0000002756204/

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Nee dat is te veel dat had ik m’n squatty potty ook kunnen gebruiken🙃.
  • kelderkastje
    Exquisite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Nov 2019
    • 5460

    #5
    Piepschuim of ander soortgelijk isolatiemateriaal is makkelijk op maat te snijden.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Goeie! Hb nog iets liggen volgens mij
  • NewNoobie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • May 2022
    • 2070

    #6
    Zooon ding om een auto op te heffen als je een autoband vervangt?

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      😂krik lijkt me een beetje te veel van t goeie

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Ik snap uw idee wel ook veel over nadegacht voor de scrog om planten te levelen
  • Ketelhuis
    Advanced Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Apr 2019
    • 1014

    #7
    Hmm ik dacht dat de scrog juist bedoeld was om je planten gelijk te krijgen… als je gaat ophogen heb je dan nog wel een scrognet nodig? 😜

    ik zou die grote gewoon wat trainen, heb in mijn tent uiteindelijk besloten nie eens een scrognet te gebruiken omdat ze zich zo goed lieten trainen dat me veld nu precies gelijk is overal, ok ik heb 1 plant moeten ophogen omdat die uiteindelijk echt niet hoger wilde groeien maar ze stonden dan ook al op 12/12.

    Jij kunt ze nog prima beetje trainen en wanneer ze gelijk zijn en je bent tevreden over de opvulling naar 12/12 gaan.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Of als je verschillende soortje scrogt

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik zal het net nu meer gebruiken als steun als waarvoor het net ontworpen is. Vond dat netje wel fijn werken vorige keer.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik zal het net nu meer gebruiken als steun als waarvoor het net ontworpen is. Vond dat netje wel fijn werken vorige keer.
  • KritischeMassa
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2019
    • 226

    #8
    NewNoobie

    Aparte post anders kan ik geen foto plakken, maar wat jij zoekt, en misschien TS ook, bestaat gewoon:



    afbeelding.png​

    De prijs valt me trouwens alles mee, ik dacht dat echt duurder zouden zijn, enniewee... deze zijn heel nauwkeurig verstelbaar, misschien overkill, maar ja... zo ben ik he

    Comment

  • Ketelhuis
    Advanced Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Apr 2019
    • 1014

    #9
    Kijk eens bij Canaboid zn kweekverslag als je verhogingen wilt zien voor een egaal veldje.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Plankjes en draadstang.

      Gewoon bij de gamma vragen of ze iets hebben voor wietplanten op te hogen😂

    • Canaboid
      Canaboid commented
      Editing a comment
      Ik haal dat bij de Praxis.
      Gewoon een paar MDF platen laten verzagen.
      Zijn volgens mij 61 x 122 cm en ik gebruik 18 mm dik.
      Laat ze in gelijke delen van ± 20 x 20 cm zagen.

      Die stangen zijn massief staal.
      Moet je niet de hoog doen anders gaat het wiebelen.
      Of je moet het stabiel maken met een windverband.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Bedankt cana!
  • Hork
    Banned
    Lucky Member
    • Jul 2020
    • 4103

    #10
    Gewoon op gelijke hoogte knippen die planten zolang ze nog niet bloeien.

    Comment

    • Wesley pipes
      Elite Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Mar 2020
      • 2509

      #11
      Zetelverhogers mss ook iets?
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken

      Comment

      • Kunichika
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2019
        • 1890

        #12
        Bakstenen ergens vandaan trekken of stoeptegels!!

        Comment

        • DerpiE
          Son of the Bong
          MemberLucky Member
          • Jan 2018
          • 416

          #13
          Met cecemel kunt ge ook veel bereiken trouwens binnen onze hobby, beschikbaar in meerdere formaten. Bij mij kwam de 20cl het beste uit om mijn potten te verhogen 👌
          20230208_181224.jpg

          En even off topic, niets met verhoging van de potten te maken maar last van een rammelende softbox? Geen probleem met cecemel kalibreer je die Torin zo weer op zijn plek 20230208_181234.jpg

          En nu het leukste? Wss heb je binnen de 5km van je huis wel een verdeler van deze godendrank. Fristi werkt trouwens ook perfect!


          ​​​

          Comment


          • DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Heb gekeken, en ondanks de datum van 05/2021 ofzo werken ze nog steeds perfect!

          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            Is toch meestal een tenminste houdbaar tot

          • DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Zolang het gesloten blijft denk ik ni da ik mij zorgen moet maken
        Bezig...