Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Luchtverfrisser.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luchtverfrisser.

    Korting op 420shop
    Ik heb even een vraag voor jullie. Dit is mijn eerste kweek en de bloemen zitten in week 7. Ze geurden dus best behoorlijk en dat was ondanks het actieve koolfilter dat ik gebruik ook op andere plekken in huis wat te ruiken. Ik gebruik (nog) geen actieve aanblaas dus vermoed dat de geur via de roosters komt.

    2 dagen geleden besloot ik om het eens met een luchtverfrisser in het stopcontact te proberen (in de kamer waar de tent staat en niet in de tent zelf). Dat werkte boven verwachting goed. Alleen toen ik zojuist de tent openmaakte viel mij op dat er totaal geen geur meer van de toppen afkomt. Als dat zo blijft is dat niet best natuurlijk. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of enig idee hoe dat kan. Ik ging er vanuit dat er wel wat met de lucht in de kamer gedaan zou worden maar het lijkt nu wel of de trichomen ook geen geur meer afgeven.

    #2
    Ruik nog maar es een uurtje na het water geven.
    don't worry menn.

    Normaal gesproken hoor je niks te ruiken buiten je tentje, dus.
    Of je koolstoffilter is verzadigd (kan ook door hoge lv)
    Of je koolstoffilter is niet goed aangesloten en heeft luchtlekken.
    Of je filter is te klein / afzuiger is te groot.

    edit: als er lucht door je inlaatroosters ontstapt is je afzuiger sws te klein. Een afzuiger op maat zorgt er ten alle tijden voor dat het inlaatgat ook een inlaatgat blijft.

    Comment


      #3
      Het idee van afzuiging is vrij simpel inderdaad, normaal gesproken zorgt je fan ervoor dat elke kier die er ook maar in de tent zit dat daar lucht door naar binnen word gezogen en waar lucht door naar binnen komt kan geen lucht door naar buiten. Aka dus ook geen geur buiten de tent

      Comment


        #4
        Als het een ONA luchtverfrisser is kun je die beter in een andere ruimte zetten, die tast wel je wiet aan.
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


          #5
          Bedankt voor jullie feedback. Ik geloof niet dat mijn koolstoffilter verzadigd is of dat deze een te lage capaciteit heeft. Ik ging er ook vanuit dat de actieve afzuiging en passieve aanvoer voldoende zou moeten zijn om niets te ruiken maar helaas is dat niet helemaal het geval. Misschien staat mijn afzuiger wel te laag afgesteld. Dat doe ik om de temperatuur en luchtvochtigheid goed te houden. Ik zal hem toch eens wat hoger zetten.

          Mijn vraag was vooral gericht op of luchtverfrissers de wiet aan kunnen tasten. Dit omdat de geur ook vlak bij de toppen geheel verdwenen was. Ik heb een luchtverfrisser van AirWick gebruikt die in dezelfde kamer staat maar niet in de tent. De lucht uit de kamer komt alleen natuurlijk via de passieve aanvoer wel in de tent terecht. Ik weet niet of deze luchtverfrisser hetzelfde is als de ONA luchtverfrisser. Bedankt voor de tip dat de ONA luchtverfrisser kennelijk wel de wiet aan kan tasten. Dat is erg nuttige info!

          Op dit moment (de luchtverfrisser staat nu zo’n 18 uur uit) ruik ik bij de toppen wel weer het eea maar het is nog niet zo sterk als er voor. Hopelijk hersteld het zich verder en als ik luchtverfrisser weer nodig heb zal ik hem verder weg zetten. Dank voor het meedenken.

          Comment


            #6
            Dan staat je afzuiging wss 9 op de 10 te laag zoals zo vaak het geval met geuroverlast en iets hoger zetten en weg (synthetisch) geurtjes.
            Je plantjes kunnen meer gaan geuren na verzorging zoals gezegd maar ook bij het daggedeeltje (biodynamisch dag- en nachtritme) of een erg hoge geurende volle bloemenmaan
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


              #7
              Dank voor je aanvulling Rietslang. De geur op de toppen is gelukkig weer nagenoeg terug. Ik laat de luchtverfrisser maar uit en de fan iets harder draaien.

              Comment


                #8
                Ik heb nog wel een aanvullende vraag. Hier en daar lees ik dat kwekers bij het knippen gebruik maken van dergelijke luchtverfrissers omdat de wiet dan uit de tent is. Mijn ervaring was tijdens de bloei dus dat de luchtverfrissers de geur volledig lieten verdwijnen. Als je ze nu gebruikt tijdens het knippen wat is dan het uiteindelijke effect op de gedroogde toppen?

                Ik verwacht dat ook dan de geur zal verdwijnen (werkt echt op moleculair niveau of zo denk ik) maar komt deze daarna tijdens het drogen weer terug of heeft het een blijvend negatief effect op smaak en de high?

                Comment


                • Snuitje
                  Snuitje commented
                  Editing a comment
                  Als je bijvoorbeeld op een kamer boven knipt ken je de verfrisser op de overloop zetten. De geur die ontsnapt wordt geneutraliseerd voordat die de benedenverdieping gaat bereiken. Daarna zet ik hem voor de zekerheid verdekt in de hal, voor mochten er mensen aan de deuropening komen. Misschien beetje para, maar baat het niet dan schaadt het niet

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Dat kan effect hebben, sommige luchtverfrissers spuiten deeltjes in de lucht, die moet je zeker niet hebben.

                  Er zijn ook etherische olieen die geurtjes verdrijven zoals kruidnagelolie.

                  Beste is gewoon een grote filter en afzuiger die je huis vacuum trekt.

                #9
                Ik steek wierrook aan tijdens de werkzaamheden. Dat is geen probleem. Langdurige blootstelling aan eender wat doet de smaak altijd beïnvloeden.

                Soms wil je dat, en je hebt terpenenzakjes voor bij je wiet, maar ook ordinaire smaakjes zoals aarbeien e.d. kun je infuseren in je wiet.

                Comment


                • Greyvol
                  Greyvol commented
                  Editing a comment
                  Verrek, vandaar dat die van mij naar shoarma ruikt

                • kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Gat in de markt. Kebab Gold.

                #10
                Ik gebruik ook een luchtverfrisser van airwick, deze hangt in de openbare ruimte op de gang voor mijn voordeur. Werkt goed om geurtjes te verbloemen voor mijn buren tijdens de bloei en de oogst.
                Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

                Comment


                  #11
                  Voor het knippen zet ik de slowcooker aan met knoflook en patatten, lekker voor na het knippen ook nog. En een heel geuren festijn.
                  Als dat niet genoeg is zet ik de drie Berger branders aan, en op een tijdstip knippen dat je niet de deur hoeft open te doen als iemand belt

                  die Berger branders werden vroeger in het ziekenhuis gebruikt en ik verdun de alcohol flink met goedkopere schoonmaak alcohol. Die elektrische geurverfrissers zijn niet zo gezond, wierook ook niet eigenlijk..
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment


                    #12
                    Bedankt voor jullie nuttige en zeker ook creatieve ideeën en oplossingen. Ben wel benieuwd naar patatten met knoflook uit de slowcooker trouwens 😃.

                    En Greyvol bedoel je met een Berger brander een brander die alcohol verbrand? Werk dat?

                    Ik denk ook dat elektrische luchtverfrissers niet erg gezond zijn en weet dat zeker van wierook. Liever gebruik je dus iets dat wel veilig is uiteraard.

                    Comment


                    • Greyvol
                      Greyvol commented
                      Editing a comment
                      Berge lampe brander werkt goed, gebruik ik al jaren, en patatten uit de slowcooker zijn ook top

                    #13
                    filedata/fetch?id=1796305&d=1679516245&type=thumb
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                    • Snuitje
                      Snuitje commented
                      Editing a comment
                      Mooi ook. Die staat nu op m'n verlanglijstje

                    #14
                    Top dankjewel. Hele goede tip!

                    Comment

                    Bezig...
                    X