Rosin pers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Bo$wachter
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2022
    • 1902

    #1

    Rosin pers

    Korting op 420shop
    Is hier iemand op het forum die gebruik maakt van z’n rosin pers?
  • Fuego
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2021
    • 155

    #2
    Mocht ik genoeg liquide middelen hebben dan zeker, gebruik nu een stijltang

    Comment

    • Wesley pipes
      Elite Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Mar 2020
      • 2506

      #3
      Zitten zoeken en graveda .de heeft mooie , goedkoopst ook denk ik. Hoe meer perskracht hoe meer rosin natuurlijk. Geen ervaring mee anders.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken

      Comment

      • Bo$wachter
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • Jul 2022
        • 1902

        #4
        Hoeveel materiaal heb je nodig om daar beetje fatsoenlijk mee te werken en uit te halen?

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Te zien welke pre- mold je gebruikt. Je hebt kleinere vierkante en langwerpige grotere. Bij grote druk dacht ik 1gr dab voor 5 gr wiet. Maar in de praktijk wss maar de helft of een vijfde weeral want die 1 ton press is veel goedkoper dan die 27 ton natuurlijk.

          Eerder 1 tot 3 gr dab van 25 gr wiet denk ik reeeler

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Denk dat ik daar voor ga sparen en dan knipafval ga persen

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Met knip kun je geen dab maken dacht ik.
      • Ketelhuis
        Advanced Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Apr 2019
        • 1014

        #5
        Heb zelf ook eerder gewoon met een stijltang gewerkt, kleine hoeveelheden ff snel voor de vape-bong.

        bruin bakpapier gebruiken en ff in de vriezer leggen na t persen.
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment

        • parakweker
          Grower
          MemberLucky Member
          • Oct 2021
          • 663

          #6
          Na t lezen van reacties hier herinnerde ik me dat ik een stijltang gekocht had voor dit doel maar nog nooit gebruikt had, dus ben meteen maar ff aan de slag gegaan. Wat toppen in wat bakpapier strak samengeperst op 175 graden, kwartier lopen knijpen, geen druppeltje niks. Maar de wiet kan ik wel weggooien. Oh well. Dat ook weer geprobeerd.

          Comment


          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Ja heb wel een paar hasj bolletjes maar die ga ik er niet aan verspillen 😜

          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            😂😂 bedankt voor de opoffering

          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            oei das minder ghehe, had je de tang eerst goed voorverwarmd ?
            En je moet harder duwen dan je zou denken, sommige zetten de tang ook tussen een bankschroef of schildersklem
        • kelderkastje
          Exquisite Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Nov 2019
          • 5460

          #7
          Idd. Met uw volle gewicht er op. Heb de stijltang van Black leaf. Da marcheert wel. Maar is echt werken. En de wiet goed kleinzakelijke eerst.

          Comment

          • Dabbyextractz
            Zaadje
            Nieuw Lid
            • Jun 2023
            • 1

            #8
            Ik doe het met wiethasj en daarvan maak ik de rosin met 25 micron bags. Wel krijg je vrij donkere rosin die zwart uitslaat in de dab rig na het roken.

            heeft iemand tips daarvoor?

            Comment

            • Eclecticon
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Apr 2014
              • 2073

              #9
              Weinig over rosin hier. Tegenwoordig is het toch al wat algemener?
              Kom maar op met die info en foto's van Rosin en je pijpen.​
              Baas in eigen brein.

              Comment


              • Eclecticon
                Eclecticon commented
                Editing a comment
                Oh ok. Ja, ze zijn er maar zie weinig.

              • DerpiE
                DerpiE commented
                Editing a comment
                Wat wil je precies weten? Heb een graveda 10T en proxy met bubbler om de rosin te vapen.
                Sinds ik zelf rosin maak, ben ik volledig gestopt met het roken van wiet. Is eigenlijk echt afval als je het gaat vergelijken met rosin

              • Eclecticon
                Eclecticon commented
                Editing a comment
                Ik mis gewoon een plek waar we dit bespreken.
                Van de week krijg ik een pers.
            • Bobledsgrow
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Jul 2023
              • 786

              #10
              Dus als je soort hebt waarbij de bladeren rijkelijk bedekt is met thc
              en je onipt het met de machine zonder onzinblad
              dan nog kun je er geen rosin van maken?
              1/3is verknipte wiet
              2/3thc rijk blad
              +/-

              Comment


              • Eclecticon
                Eclecticon commented
                Editing a comment
                Grow Co doet dat met 160 micron. Dat van jou heeft tumbler kruim dus misschien kan dat met een fijner zakje.

              • DerpiE
                DerpiE commented
                Editing a comment
                Beter eerst bubblehasj maken van je afval om dat nadien te persen. Komt natuurlijk wel een pak werk bij maar imo is het dat waard. Je kan ook gewoon flower rosin persen natuurlijk, hoeft niet persee van bubble te zijn.
                Flower rosin persen doe je met 90-120µ zakjes, bubble met 25/35
            • Hork
              Banned
              Lucky Member
              • Jul 2020
              • 4103

              #11
              Ik vind dabben tegenvallen maar je kan ook hele mooie hasj persen met die pers.

              Comment

              • PH donner
                Gandhi Ganjamaster
                MemberLucky Member
                • Sep 2022
                • 483

                #12
                De lekkerste rosin die ik gemaakt heb was van goede maroc . Kreeg er ook veel meer van dan een top in de stijltang .
                Ik deed het vooral om het in een E smoker te doen

                Comment

                Bezig...